Pankkien "palvelumaksu"

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Eikun ihan oikeasti. Miksi mun pitä maksaa Nordealle 7,5€/kk palvelumaksua? Sillä hinnalla mä voin maksaa laskuni netin kautta, eli mulla on ns. solo-palvelu, jota pankki toivoisi kaikkien käyttävän, jotta pääsisivät eroon vanhoista maksuautomaatesta. Hintaan kuuluu myös visa electron. Nno.. Ei ole enää perinteisiä automaattikortteja, eli maksaa pitää jos haluaa nostaa omalta tililtään rahaa, tai maksaa kortilla.

Miksi rakennetaan yhteiskunta, jossa pankkitili on lähes välttämätön, ja sitten laskutetaan siitä?

Sivut

Kommentit (29)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Pankkien kanssa pärjää kyllä kunhan viitsii ottaa asiosta selvää ja pystyy asennoitumaan raha-asioissa kuten pitää.

En maksa pankille, pankki maksaa minulle. Se on mahdollista, koska se on mahdollista. Kaikkein vaikeinta se on Nordeassa. Helpointa ehkäpä Handelsbankenissa. Itse suosin paikallisia Osuuspankkeja.

Kellä on, sille annetaan ja kellä ei, siltä otetaan vähistäänkin, sanoo raamattukin. Ja se on tosi. Sanoisin että on lähinnä kyseessä näkemyksellinen yleinen asennekysymys, minkä perusteella ihminen rakentaa elämänsä kudelman.

Väki aina selittää että raha ei tee... ja että vauraan elämä ei ole köyhän ja onnellisen elämän veroista, jne, jne. Kaikki on kumminkin helvetin kateellisia sille kellä on millä mällätä ja sitä sitten haukutaan joka käänteessä

Ja kuten I.Goodman lauloi, "köyhä aina köy...."

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Vuodessa 12x7,5 = 90 euroa. Onko todella näin kallista? Kannattaa käydä joskus pankissa juttelemassa asioista, josko ne keksis kivoja etuja sulle.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Yleinen käytäntö on, että todellisia etuja ei mainosteta, sillä ne pienentävät pankin katetta. Ja kuten kaikki muukin hyvä bisnes, pankkibisneskin perustuu kusetukseen. Noin lähtökohtaisesti.

Se Nordea nyt kumminkin kannattaa unohtaa ensimmäiseksi, jos ei ole laajaa ulkomaanasiointia.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Pacanus Rusticanus
Yleinen käytäntö on, että todellisia etuja ei mainosteta, sillä ne pienentävät pankin katetta.
Onko? Omista pankeistani soittelevat ahkerasti ja pyytävät keskustelemaan tienaamisesta ja paremmista boonuksista. No, olenkin parhaiden pankkien omistava asiakas ja siten palvelumaksut tulee hoidettua bonuksilla ja etuohjelmalla.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Saw
Vuodessa 12x7,5 = 90 euroa. Onko todella näin kallista? Kannattaa käydä joskus pankissa juttelemassa asioista, josko ne keksis kivoja etuja sulle.

Ei ne juttele mulle eduista, koska mulla ei ole rahaa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Denzil Dexter
Taitavat ainakin koivunlehtipankit, ts Osuuspankista eronneet paikallisosuuspankit olla täysin ilman palvelumaksuja. Sinne vaan.

Joo. Oon jyssähtäny nordeaan viiveettömän tilisiirron suorittamiseksi muille nordean tileille vuoksi. Vanha jämä. Harkitsen pankin vaihtoa penneilleni.

Vierailija

Minäkin voin suositella OP:n pankkipalveluja. Myös tavallisia, jotka eivät ole niitä 'koivunlehtipankkeja'.
Omistajajäsenenä (100e pantilla) saa heti etuja ja niillä bonuksilla hoituu useat muut maksut.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Aika jännä kun Visa elektronia voi halutessaan käyttää VISA-korttina nettiostoksissa. Toki katevaraus tehdään heti jne. Jos siis nilkki näkee kortin kummatkin puolet, hän voi käyttää numeroita maksellessaan netissä... ja tyhjätä tilin.

Mutta mikäs siinä. Visan vinguttaminen on kivaa.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
CE-hyväksytty

Miksi rakennetaan yhteiskunta, jossa pankkitili on lähes välttämätön, ja sitten laskutetaan siitä?

koska ne pyramidihuijauksen ylimmällä portaalla loisivat sosiaalipummit hyötyvät tästä. samasta syystä vaarallista ydinvoimaa lobataan ja rakennetaan lisää uusiutuvien sijasta.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

No voi voi sentään.
Käsittämätöntä, että pitää olla pankkitili.
Ois huisin paljon kivempaa, kun sais palkan kirjekuores,
mis ois setelei ja sellasii kolikoit.
Sit vois käydä makselemassa laskuja eri paikkoihin.
Taloyhtiön toimistoon, sähköyhtiön ja luuriyhtiön.
Ja muutki sellaiset.
En ymmärrä, miksi maksaa enemmän, jos pankki pitää
konttoria, missä on henkilökuntaa ja kiinteistökuluja.
Yritin eilen lähettää postikortin, postin muija alko kyselee
jotain postimaksuu... Haloo ? Onhan e-mailkin ilmanen.
Mahdottomaksi tämä maailma mennyt.

Vierailija

Lähinnä se risoo, että asiakas lainaa pankille rahaa (tekee talletuksen) ja joutuu itse maksamaan siitä pankille..? No saahan talletukselle nimellistä korkoa, joka ainakaan vähävaraisella ei kata pankin vaatimia ylimääräisiä kuluja.
Paikallisosuuspankit ovat olleet ainakin omalla kohdallani suhteellisen reiluja valintoja. Lisämaksut ovat vielä jonkin kohtuuden ja perustelujen rajoissa. Nordeassa tutustumistani pankeista korkeimmat lisämaksut.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
hannu2222
No voi voi sentään.
Käsittämätöntä, että pitää olla pankkitili.
Ois huisin paljon kivempaa, kun sais palkan kirjekuores,
mis ois setelei ja sellasii kolikoit.
Sit vois käydä makselemassa laskuja eri paikkoihin.
Taloyhtiön toimistoon, sähköyhtiön ja luuriyhtiön.
Ja muutki sellaiset.
En ymmärrä, miksi maksaa enemmän, jos pankki pitää
konttoria, missä on henkilökuntaa ja kiinteistökuluja.
Yritin eilen lähettää postikortin, postin muija alko kyselee
jotain postimaksuu... Haloo ? Onhan e-mailkin ilmanen.
Mahdottomaksi tämä maailma mennyt.

On menny.

Vaikea vain käsittää sitä, että miksi mun pitää maksaa riskeistä joita pankki ottaa tehdessään bisnestä mun rahoilla.

Vierailija
planetisti
Pankit on kyllä ihme loisia, vetävät kaikista väleistä mistä vain saavat. Ulkomailla taitavat olla vielä pahempia, kokemusta meinaan on.

Jaa ulkomailla kallista vai? ..no mulle espanja on kotimaa:

Mulla on tili (kaksi tiliä) täällä espanjassa Cajamar:ssa ja palvelumaksuja ei ole lainkaan.

Hintaan kuuluu visa-electron (pankkikorttia espanjassa ei edes tunneta ja tuo korvaa sen) sekä nettipankki, joka on (ollut jo 15 vuotta) kehittyneempi kuin suomessa (esimerkiksi verot ja vastaavat maksut (auton kulut, tiemaksut jne) voi maksaa siitä suoraan ja veroista jne saa alennusta maksamalla netissä ja ennakkoon), tiliotteet tulevat kotiin paperiversiona ilmaiseksi jne jne.

Ainoa mikä pankissa maksaa 18€/vuosi on se "aito" visa-kortti.

Itseasiassa kaikki muukin on täällä espanjassa kyllä valovuoden edellä suomalaista tietoyhteiskuntaa! Otetaan toinen esimerkki. Paikallisella "kela-kortilla" on saanut täällä jo ainakin 10 vuoden ajan siihen "chippiin" kaikki lääkereseptit, eli apteekissa vilautat vain sirua ja kaikki hoituu -ja lääkkeiden alennukset ovat luokkaa 80-100%.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat