Vessatekninen kysymys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko foorumilla LVI-alan taitajaa tai remonttireiskoja?

Onko kyseisen kuvan IDO WC-istuimen asennuksesta unohtunut "tulpat" kuvassa nähtävästä reiästä?
Reiät löytyvät kummaltakin puolelta. Putkiremontti takana ja "paska" haisee huusissa.
Tarkemmalla möyrimisellä noista rei´istä se itsensä haju nousee ylös.
Onko mahdollista, että vika onkin hajuaistissani ja reiät ovatkin jotain uuden LVI-tekniikan tuuletusinsnörismin aikaansaannoksia?

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Tuki ne reiät jos se haju tulee sieltä. Tuskin siinä mitään kovin vaarallista voi tapahtua vaikka niitä ei saisikaan tukkia.

Vierailija

On unohtuneet tulpat ja on tainnut unohtua rakentaja-Ranelta muutakin. Viemäriliitoksen pitäisi olla tiivistetty.

simson
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt22.3.2008

Kannattaa tarkistaa ettei siellä ole ruuvit pohjalla. Pytty on kiinnitetty mahdollisesti lattiaan ruuveilla noiden reikien kohdalta. Reiät on syytä tukkia jollain kumitulpalla tai vastaavalla ettei
pintaa myöden valuvat roiske ym. vedet mene sisäpuolelle hajua aiheuttamaan. Vessahajut ei sieltä tule ulos. Jos se olisi mahdollista, hajujen myötä tulisi kyllä muutakin lattialle.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Pytyn putkitus ei ole aivan osunut paikkaansa. Tiiviste jotenkin niskat nurin siellä. Vuosien varrella jalusta täyttyy tavaralla. Haju loppuu, kun tavaraa tursuaa rei'istä tulpaksi ja se kuivuu siihen.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Paskan haju kyllä tulee noista rei´istä ulos, niin että hirvittää.

Kävin tarkastamassa juuri tilanteen ja siellä jopa pieni lorina kuuluu. Ei niin, että vessan vetämisessä käytettäväst tankista vettä valuisi alas, vaan pientä loiskintaa sieltä alhaalta reikien suunnalta.
Mielestäni putkisaneerauksen toimittaneen yhtiön ( Hartela ) kuuluisi moiset tukkia, eikä minun.

Näkikö joku tuosta kuvasta mukamas jotain "viemäriliitosten tiivistämättömyyttäkin" ?

Minä en näistä putkiasioista tiedä YHTÄÄN mitään.

Pitänee antaa palautetta taloyhtiölle ja he ottakoon yhteyttä sitten Hartelaan.

Vierailija

Nimenomaan, mitäpä jos ottaisit yhteyttä toimetsijoihin, jotka ko. vehkeen ovat asentaneet. Kaikki rakennusvirheet yms. juosten kustut hommat täysremonttiin ja heti.

Vierailija
Electric shadow
On unohtuneet tulpat ja on tainnut unohtua rakentaja-Ranelta muutakin. Viemäriliitoksen pitäisi olla tiivistetty.

Ja mitäköhän herra tarkoittaa? kerro nyt oikein tarkasti, niin että insinöörikin tajuaa.

Vierailija
hi3
Electric shadow

Ja mitäköhän herra tarkoittaa? kerro nyt oikein tarkasti, niin että insinöörikin tajuaa.

Tulpat siitä ainakin puuttuu. Valmistajan sivuilla näkyy kuvista, miten noissa minun pönttöni reikien kohdalla on aivan selvästi "tulpat".
Tuota tiivistystä en itse nyt oikein tajua? Kyllä tuolla, missa posliini ja lattia kohtaavat, on tiivistettä. Ehkä ei laittamassani kuvassa näy? Vai mitä tuo sähkävarjo mahtoi tarkoittaa?

Tuossa on kuva minun pöntöstä valmiina.

Tulpat siinä tukittu, kun oikein tarkasti katsoo. Tai yksihän tukittu reikä tuossa vaan näkyy.

Vierailija
thuga101
hi3
Electric shadow

Tulpat siitä ainakin puuttuu. Valmistajan sivuilla näkyy kuvista, miten noissa minun pönttöni reikien kohdalla on aivan selvästi "tulpat".
Tuota tiivistystä en itse nyt oikein tajua? Kyllä tuolla, missa posliini ja lattia kohtaavat, on tiivistettä. Ehkä ei laittamassani kuvassa näy? Vai mitä tuo sähkävarjo mahtoi tarkoittaa?

Tuossa on kuva minun pöntöstä valmiina.

Tulpat siinä tukittu, kun oikein tarkasti katsoo. Tai yksihän tukittu reikä tuossa vaan näkyy.

Molemmille: Siellä sisällä on viemäröinnin liitosputki, joka liittyy lattiassa olevaan viemäriputken päähän. Siihen kuuluu väliin tiiviste. Jos paskan haju tulee läpi ja loriseva ääni kuuluu, se on selvä merkki, ettei tiivistys ole kunnossa. Yhteys viemäriputkeen on auki.

Se liitososa ei näy kuvasta, se on siellä sisällä. Silikoni lattiaa vasten on vain kosmeettinen ja miksei hygieeninenkin lisä, muttei se ole viemäröinnin tiivistys.

Olen pahoillani, etten heti selittänyt tarkemmin. Toivottavasti tästä oli apua. Ko. tapauksessa parasta on ottaa yhteyttä taloyhtiöön, tuo on selvä asennusvirhe.

Vierailija

Jaa et tollainen päättelyketju näkymättömiin paikkoihin. Toi vaikuttaa aika uudelta pinnoiltaan, joten remppakin lienee aika lähihistoriasta?

Tai sit tulppaat reiät, haju loppuu ja elät raikkaassa ympäristössä. Tällöin tosin pienen pieni mahdollisuus et sinne jalustaan voi joutua vettä..

Vierailija

Minun vaikea työmailla kulkeneena vaikea ymmärtää miten tuollainen asia voisi unohtua, kun ne koko kerrostalon pytyt asentaa maksimissaan 2 eri henkilöä saneerauskohteessa. Tietysti voi käydä et puuttuu jokaisesta asunnosta

EDIT: mikäli se nyt sitten on mansetti kokonaan unohtunut, niin ei pitäis olla mukisemista Hartelalla tullessa korjaamaan. 2v päästä saneerauksestahan taitaa tulla kierros talonyhtiöihin jos on huomautettavaa, onko ollut jo?

Vierailija

Vielä selvennykseksi, kuva pytystä, jonka rakenne on näkyvissä. Tuossa mallissa ei ole jalustaa tehty yhtenäiseksi, joten se liitosputki on näkyvissä. Se umpinainen jalusta on sisältä samankaltainen, vaikkei rakenne päälle näy.

Tuossa takana olevan putken pitäisi siis olla tiivistetty viemäriin, mutta ei voi olla, jos jalustasta paskan haju leijailee.

Vierailija
hi3
Minun vaikea työmailla kulkeneena vaikea ymmärtää miten tuollainen asia voisi unohtua, kun ne koko kerrostalon pytyt asentaa maksimissaan 2 eri henkilöä saneerauskohteessa. Tietysti voi käydä et puuttuu jokaisesta asunnosta

EDIT: mikäli se nyt sitten on mansetti kokonaan unohtunut, niin ei pitäis olla mukisemista Hartelalla tullessa korjaamaan. 2v päästä saneerauksestahan taitaa tulla kierros talonyhtiöihin jos on huomautettavaa, onko ollut jo?

Ei sen tarvitse puuttua kokonaan, riittää, ettei pytty ole ihan oikealla paikalla, tai tiivisteen reuna on vaan jotenkin nurin niskoin, kuten joku jo mainitsi. Tulpat puuttuu kuitenkin, joten kyllä huolimattomuutta on havaittavissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat