Ihmiskuvia, havaintoja ja oivalluksia tänään

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihmiskuvia, havaintoja ja oivalluksia tähän ketjuun.

Näin tänään jotakin jota en jaksa nyt tarkemmin jäsennellä.
Palaan ketjuun myöhemmin mahdollisesti, mikäli "laki" sallii.

Eli oivalluksia ja havaintoja ihmistä, ihmissuhteista.

Laittakaa tulemaan jos ihmiset kiinostaa ja oivalluttaa.

Sivut

Kommentit (24)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Mullakin on jotain, josta en jaksa nyt puhua, joten myöhemmin ehkä sitten.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Nyt minä kerkeisin kirjoittaa tähän vaikka mitä, kun pariin tuntiin ei ole edes mitään järkevää tekemistä, mutta ei huvita.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Ai et tää meni sitten tällaiseksi. Mutta juu, ihmiskuvan yksi ulottuvuus on se vanha "seura tekee kaltaisekseen".

Kyllä mua on aina pikkasen kiinnostanut se, mikä saa ihmiset toimimaan niinkuin ne toimii. Mikä meidän toiminnasta on yhteiskunnasta johtuvaa, mikä perittyä, mikä perhelähtöistä jne.

Miksi jotkut pärjää erilailla samankaltaisissa elämäntilanteissa - heikot sortuu elon tiellä, vahvat sen kun porskuttaa? Mikä on oikeaa vahvuutta?
Miksi jotkut ovat vastuullisia toimijoita jo pikku tenavasta ja jotkut eivät osaa kantaa vastuuta edes omasta itsestään, saati muista, edes keski-iän kynnyksellä?
Miten ryhmädynamiikka toimii ja miksi se toimii niinkuin toimii?
Miksi joku menee ja rällää elämänsä - voiko siinä nähdä jotain perusteltua syytä?
...
Ihmisen käytöksen käsittäminen siis noin ylipäätään on jonnii verran tässä elämän varrella herätellyt erilaisia kysymyksiä, ja niihin on tullut etsittyä niitä vastauksia sitten omista lähtökohdista välillä enempi ja välillä vähempi intensiivisesti.

Tänään pohdituttaa se, niinkuin joskus aikaisemminkin, miksi sillä on merkitystä kuka sanoo, kun vois ajatella, että sillä olisi merkitystä mitä se sanoo. Tai jättää sanomatta.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Aika hyvä.
Phony..
lukitse ketju vasta kun mä oon sanonu sanottavani.
Ei tähän muita kannata enää sotkee.

Helppo on olla turhuuteen taipuva.
Kyynärpäitä pitää nykyään olla jos mieli menestyä.
Voiko suurempaa turhuutta olla.?
Ei kaikki ole voittajia.
Suurin osa on peruskauraa, mut on sellasiakin, jotka toteaa tän kaiken turhuuden tajuttuaan irroittautua tästä materiaalipaskasta.
Mullakin on tilanne se, että ei enää kiinnosta joutava menestyksen, rahan ja arvostuksen perässä juokseminen.
Ei ikinä sitä ole tarpeeksi, ei ikinä.
Eli
" Annan toisien mä talletella suuret seteli, ne multa pitkät vain saa.
Elän pelaan kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei muutella voi.

Kun täältä erkanet kerran, jätkä missä fyrkkasi on
päivät pitkät raadoit unohtaen
lyhyt on elo ihmisen

Ja nyt eikun lukkoon Phony

Vierailija
Soolo

Helppo on olla turhuuteen taipuva.
Kyynärpäitä pitää nykyään olla jos mieli menestyä.
Voiko suurempaa turhuutta olla.?
Ei kaikki ole voittajia.
Suurin osa on peruskauraa, mut on sellasiakin, jotka toteaa tän kaiken turhuuden tajuttuaan irroittautua tästä materiaalipaskasta.
Mullakin on tilanne se, että ei enää kiinnosta joutava menestyksen, rahan ja arvostuksen perässä juokseminen.
Ei ikinä sitä ole tarpeeksi, ei ikinä.
Eli
" Annan toisien mä talletella suuret seteli, ne multa pitkät vain saa.
Elän pelaan kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei muutella voi.

Kun täältä erkanet kerran, jätkä missä fyrkkasi on
päivät pitkät raadoit unohtaen
lyhyt on elo ihmisen

Katsos, tuli Soololta syvällisempi tekstinpätkä vaihteeksi.

Mutta mikä sitten enää saa veresi kohisemaan?
Kun ei ole haastetta tai syytä taistella jonkin puolesta.
Kokea sen myötä koko tunnetilojen skaala. Vahvasti.
Liruuko veri enää suonissasi vain vaivihkaa, huomaamatta, ilman polttavaa sykettä?
Tämä päivä, huominen - kaikki samaa.

- Kääntöpuoli

Vierailija
DedMoroz

Tänään pohdituttaa se, niinkuin joskus aikaisemminkin, miksi sillä on merkitystä kuka sanoo, kun vois ajatella, että sillä olisi merkitystä mitä se sanoo. Tai jättää sanomatta.

Itse uskon että jonkun sanomisella on enemmän merkitystä. Joku sanoo niin sillä on enempi vaikutusta itseen riippuen täysin henkilöstä joka sanoo. Eli käännettynä jos sanominen vaikuttaa minuun tai osuu niin ihmisellä täytyy olla minulle suurempi merkitys kuin jollakin toisella. Merkitys voi sanojasta riippuen olla positiivinen, negatiivinen tai neutraali. Pelko, ihailu, rakkaus, viha ja kaikki muut tunnetilat raamitttavat sanoman ja henkilöivät sen nimenomaan persooonaan.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Mielestäni se MILLOIN joku asia sanotaan voi olla kaikkein merkityksellisintä. Sitä on ehkä itse päätynyt jollekin tolalle jo iät ajat sitten, mutta ei vaan saa sitä näkemystä puserrettua itsessään siihen muotoon että se johtaisi konkreettisiin valintoihin. On jotain arkuutta ja pelkuruutta, tai sitten ei vaan osaa päättää - paras vaihtoehto voisi olla vähän näinnii, mutta voisi olla myös vähän niinnii. Ota siinä sitten selko mitä tehdä.

Sitten joku sanoo jotakin ja alkaa miettiä että voisihan se näin ollakin. Miksipä en tekisi näin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat