Koulutustasosi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moi kaikki.

Olen pitkään jo seuraillut tätä palstaa, sinne kuitenkaan uskaltamatta vielä liittyä. Mua on kuitenkin jo pitkään mietityttäny, mikä mahtaa olla palstalaisten koulutustaso? Nyt kun vihdoin sain aikaseksi liittyä tänne, ensi töikseni päätin tehdä pienen kyselyn

Minun äidinkieli on englanti, joten pahoittelen jo valmiiksi kaikenlaisia pieniä virheitä sun muita mokia mitä nyt ehkä sattuu löytymään tekstistäni.

Opiskelen kansainvälisessä lukiossa (englanniksi) nyt toistavuotta. Vastaan siis kyselyyn "Lukio". Jos olet jo valmistunut ja siirtynyt työelämään, vastaat viimeisimmän koulutustasosi.

Voit myös kertoa opinnoistasi jotain, jos haluat. Olisi kiva tietää, mitä palstalaiset ovat opiskelleet tai opiskelevat

Sivut

Kommentit (62)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Olen yliopistosta "lähivuosina" valmistuva amis. Samana vuonna opinnot aloittaneet ottavat jo tiuhaan tahtiin maisterin papereita ulos.

Henkisesti olen edelleen amis. Se hidastaa noita opintoja... Mutta kuitenkin tilaan Tiede-lehteä, enkä GTI:itä, joten suuntautuminen on tieteellisempään suuntaan?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Vaihtoehdoista puuttuvat kaikki muut korkeakoulut kuin yliopisto. Näistä jäävät ulkopuolelle kaikki kauppislaiset, teekkarit ja taidekorkeakoulululaiset. Toisaalta vaihtoehdot loppuvat lyhyeen, kun ei lisensiaatit tai tohtorintutkinnot ole joukossa. Itselleni en löydä sopivaa vaihtoehtoa, koska olen korkeakoulutettu maisteri, vaan en yliopistosta valmistunut.

Vierailija
Feminine
Vaihtoehdoista puuttuvat kaikki muut korkeakoulut kuin yliopisto. Näistä jäävät ulkopuolelle kaikki kauppislaiset, teekkarit ja taidekorkeakoulululaiset. Toisaalta vaihtoehdot loppuvat lyhyeen, kun ei lisensiaatit tai tohtorintutkinnot ole joukossa. Itselleni en löydä sopivaa vaihtoehtoa, koska olen korkeakoulutettu maisteri, vaan en yliopistosta valmistunut.

Yliopiston kauttahan nuo tohtorit jalostetaan kuitenkin. Itse lasken nämä korkeakoulut tuohon yliopistoon, kun vastaavat paperit saa tutkinnostaan. Teknillinen korkeakoulu--->DI eli maisterin paperit tasoltaan...kun taas amk:sta saa alkuun vain kandia vastaavat paperit.

Vierailija
hi3

Yliopiston kauttahan nuo tohtorit jalostetaan kuitenkin.

Kyllä niitä tohtoreita tulee myös muualta kuin yliopiston kautta.

Itse lasken nämä korkeakoulut tuohon yliopistoon, kun vastaavat paperit saa tutkinnostaan.

Asia on oikeastaan päinvastoin: myös yliopisto on korkeakoulu, mutta kaikki korkeakoulut eivät ole yliopistoja. Itse voit laskea ihan miten huvittaa, mutta se virallinen versio ei kyllä lue esim. Sibelius-Akatemiaa yliopistoksi.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8906
Liittynyt18.8.2008
tiäremiäs
Oon Kemijärveläinen soturipäälikkö.

Valehtelet. Olet vihjaillut asuvasi Mansessa.

Sitä paitsi soturipäällikkö ei ole mikään virallinen oppiarvo. Meikä on sentään reservin luutnantti ja se on vahvistettu oikein soturipassiin. Siinä on leimojakin.

Vierailija
syytinki
tiäremiäs
Oon Kemijärveläinen soturipäälikkö.

Valehtelet. Olet vihjaillut asuvasi Mansessa.

Sitä paitsi soturipäällikkö ei ole mikään virallinen oppiarvo. Meikä on sentään reservin luutnantti ja se on vahvistettu oikein soturipassiin. Siinä on leimojakin.

Onko arpia?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
Feminine
Vaihtoehdoista puuttuvat kaikki muut korkeakoulut kuin yliopisto.

Käytännössä yliopistoilla ja tiedekorkeakouluilla ei ole muuta eroa kuin nimi. Muutama vuosi sitten useampikin teknillinen maakuntakorkeakoulu muutti nimensä teknillisiksi yliopistoiksi ja viime vuonna mainitsemasi kolme korkeakoulua muuttuivat Helsingissä Aalto-Yliopistoksi. Noista valmistuneet voivat varmaankin valita yliopiston hyvällä omalla tunnolla.

Toisaalta vaihtoehdot loppuvat lyhyeen, kun ei lisensiaatit tai tohtorintutkinnot ole joukossa.

Nuokin ovat peräisin yliopstoista tai korkeakouluista.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
Electric shadow
Gynekologi. Opintie sama kuin Maukalla.

Mikäköhän olisi uhr... ei kun siis potilaiden toipumisennuste, jos arvon itseoppineet gynekologit tekisivät hätäsection 10 minuutissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat