Tuhkaus vai hautaus

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Älä ahistu. Tässä on kyse vain siitä kun kuolet.

Olen itse miettinyt, muutaman hautaustilaisuuden jälkeen, kumman kanssa olisin sinumpi: oman ruumiini tuhkauksen, vai hautauksen.

Tähän sopiva joiku, osittain, mutta liittyy yhteen päätöksistä, jota olin seuraamassa:

http://www.youtube.com/watch?v=H8pusU3HZR4

Tuhat on nyt sen männyn juuressa, johon ne tuhkaksi päätynyt toivoi. Kappale resonoi sitä mäntyä, kaarnaa, maata ja sen tuoksua, oli Kiiskinen ajatellut mitä tahansa.

Makaaberi äänestys. Alan itse maatua tuhan puoleen, alun kauhistelun jälkeen.

Mennyt on mikä on mennyt. Auttaako siinä luu, joka kuoriutuu peitoistaan neljässä vuodessa suomalaisessa hiekkahautausmaan hiekassa, kuulema?

Silti, elämäntäyteistä tätä mikä nyt on, sinullekin.

V.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (2)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Ruumiini menee ensin opiskelijoitten leikeltäväksi, jos huolivat sen. Siinä oli aika monta ehtoa, mitkä pitää ruumiin täyttää ja sitten niillä pitää vielä olla tarve uudelle harjoituskappaleelle. Lopulta ne sitten polttaa osat kaikki yhdessä ja luovuttaa omaisille tuhkat. Hyvä systeemi minusta.

Jos eivät opiskelijat huoli, niin sitten saa muuten ottaa tarvittavia osia elintenluovutustestamentin mukaan ja siitä sitten taas loput polttoon, silloin vain vähän enempi kokonaisena.

Jotenkin sitä kuvittelee kuolevansa tällaisen kehon kanssa, mutta todelllisuudessa vain yksi viidestä, joiden kuoleman olen jotenkin kokenut, on kuollut yhtäkkiä sellaisena kuin eli. Muut ovat sairastaneet puolesta vuodesta muutamaan vuoteen ja kuihtuneet aika olemattomiin ennen kuolemaansa. Ei silloin enää tunne omaa ruumistaan omakseen - eikä siis varmasti välitä mitä sille kuoleman jälkeen tapahtuu. Sitä olen miettinyt.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Aivan sama mitä ruholleni tehdään, kunhan kenenkään ei tarvitse maksaa järjettömiä summia maahan kaivettavasta puulaatikosta tai vaihtoehtoisesti tuhkakupillisesta. Mikäli raadostani on jollekulle hyötyä/iloa, niin vieköön pois. Jos omaiset ovat fiksuja, niin lämmittävät vaikka saunan minulla.

Oh, no...a coffin would be way too nice
Oh, no...a see-through plastic bag will do just fine

-Sentenced

Uusimmat

Suosituimmat