MRSA-kantaja??? Huolestunut

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Osaisiko joku auttaa minua. Pistin itseäni sormeen Klexane piikillä holkittaessa, jolla olin pistänyt MRSA-altistunutta (viimeisin testi negatiivinen ja altistus tapahtunut 3kk sitten) Onko todennäköistä, että minä olen nyt MRSA-altistunut/kantaja?? Entä pitääkö minun käydä verikokeissa?? Olen todella huolestunut, kun en mistään löydä tietoa. Laitoin heti piston tapahduttua vesihanan alle noin 5min ja sitten 80% alkoholiliuos hauteen.

Kommentit (5)

Vierailija
asdfg
Osaisiko joku auttaa minua. Pistin itseäni sormeen Klexane piikillä holkittaessa, jolla olin pistänyt MRSA-altistunutta (viimeisin testi negatiivinen ja altistus tapahtunut 3kk sitten) Onko todennäköistä, että minä olen nyt MRSA-altistunut/kantaja?? Entä pitääkö minun käydä verikokeissa?? Olen todella huolestunut, kun en mistään löydä tietoa. Laitoin heti piston tapahduttua vesihanan alle noin 5min ja sitten 80% alkoholiliuos hauteen.

Ei pidä käydä missään. Ihmisillä on jatkuvasti tietenkin mikrobeita esimerkiksi nenän limakalvoilla, myös antibiooteille vastustuskykyisiä bakteereita, varsinkin sairaanhoitajilla. Ongelmia aiheutuu vasta sitten kun elimistön vastustuskyky on heikko.

Vierailija

Moni ihminenhän kantaa itsessään stafylokokki aureusta ihan luonnostaan ilman että se aiheuttaisi mitään ongelmia. kuuluvat tuolloin ihan ihmisen omaan bakteerikantaan ja ovat symbioottisessa suhteessa kehoosi.
Antibiooteille resistentit kannat joutuvat käymään oman taistelunsa kehon muita mikrobeja ja puolustusmekanismeja vastaan jos yllättäen tulevat paikalle. Ongelmiahan ne aiheuttavat lähinnä tilanteissa jossa kehon puolustuskyky on jo alentunut kuten esim. haavoissa.
Teit aivan oikeat varotoimenpiteet huuhdellessasi pistoskohdan ja käyttäessäsi alkoholihaudetta. On erittäin epätodennäköistä että olisit saanut tartunnan. Käy teettämässä itsellesi testit jos se pahasti painaa mieltä.

Vierailija

Kiitos kovasti vastauksista. Ne helpottivat oloani. Taidan kuitenkin varulta käydän maanantaina työterveyshuollossa otattamassa näytteet Oli vaikeaa kun ei mistään oikein löytynyt tällaiseen tilanteeseen toimintaohjeita.

Vierailija
Cosmic-Fairy
On erittäin epätodennäköistä että olisit saanut tartunnan. Käy teettämässä itsellesi testit jos se pahasti painaa mieltä.

Ei se mitään epätodennäköistä ole, jos bakteereita on ollut veressä.
Jotkut arvelevat että immuunipuolustuksen kannalta on tärkeää olla epähygieeninen, ei asia kuitenkaan silleen ole.
Jatkuvat lievähkötkin tulehdukset rappeuttaa elimistöä.
Jos bakteereita on jatkuvasti liikaa, makrofagit eivät pysty poistamaan bakteereita, jotka aiheuttavat sairauksia.
Sairastelin viimeksi -88, kun ei tule liikaa bakteereita, ei sairastu ehkä?

Vierailija
fenomenologi
Cosmic-Fairy
On erittäin epätodennäköistä että olisit saanut tartunnan. Käy teettämässä itsellesi testit jos se pahasti painaa mieltä.

Ei se mitään epätodennäköistä ole, jos bakteereita on ollut veressä.
Jotkut arvelevat että immuunipuolustuksen kannalta on tärkeää olla epähygieeninen, ei asia kuitenkaan silleen ole.
Jatkuvat lievähkötkin tulehdukset rappeuttaa elimistöä.
Jos bakteereita on jatkuvasti liikaa, makrofagit eivät pysty poistamaan bakteereita, jotka aiheuttavat sairauksia.
Sairastelin viimeksi -88, kun ei tule liikaa bakteereita, ei sairastu ehkä?

Ok. Väärä sanavalinta sillä onhan yksikin bakteeri elimistössä jo tartunta vaikei se sitten eläisikään siellä kuin pari minuuttia.

Uusimmat

Suosituimmat