Viimeinen sukkulalento 16.9.2010 - kuka lähtee seuraamaan?

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

NASA:n viimeinen sukkulalento "Discovery":lla starttaa Cape Kennedystä klo 11:57 a.m. syyskuun 16. päivä tänä vuonna (nyt tosin NASA:n sivu vielä spekuloi "Endeavour" in lennolla joskus marraskuun puolivälissä, mutta ei tarkempaa tietoa vielä).

Varasin juuri lentoni seuraamaan tätä historiallista tapahtumaa, kuka lähtee mukaan? Vakuutan, että on "livenä" ainutaatuinen kokemus, olen seurannut paikan päällä kolmea aikaisempaa lähtöä. Tosin tämä keskipäivän lähtö ei ole näyttävin, sellaisia ovat auringonnousun lähdöt ja tietenkin yölähtö, kuten Fugselangin ensimmäinen lento, jota myös olin seuraamassa.

Lennot Orlandoon tai Miamiin (josta 4-5 tunnin ajomatka) halpenevat mukavasti syyskuussa ja vaikka euro onkin alhaalla, USA on edelleen edullinen maa, ihan siedettävä motellihuone 29,95 taalaa + vero / vrk. Ateriointi ja auton vuokraus selvästi meikäläistä halvempaa ja jo ajaminen jenkeissä on elämys, ei savuttavia mopoja eikä takapuskurissa roikkuvia "aids-ajajia" (lainaus Kari Suomalaiselta), vain kohteliaita ja toiset autoilijat huomioon ottavia kuskeja !

Annan kokemuksesta lisätietoja halukkaille (hurrikaanikausi on suurin riskitekijä).

Hieman lisää myös blogissani: http://ilmastohuijaus.blogspot.com

Sivut

Kommentit (25)

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

"homokomukkaa" (Phony)

En tiennytkään .

Kai ne ajat jolloin kommunisteja seulottiin USA:ssa ovat ohi jo kauan sitten ja nythän sen näkee ennakolta pääseekö,kun täyttää ESTA-hakemuksen netissä.

Bösailusta, onko pakko ilmaista vammaisuutensa ahdistelemalla maahantulovirkailijoita ?

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Olis kyllä aika kova juttu. Sukkulan laukaisut on vaan siitä ikäviä, että ne saattaa usein viivästyä, pitäs olla siellä sopiva aikahaarukka että varmasti tärppää.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Tuo (heksu) on kyllä ihan totta. Olen ollut siellä viimeisten 20 vuoden aikana kymmenet kerrat paikalla ja vain kolmasti olen onnistunut näkemään aikatauluni puitteissa. Viimeisimmät ovat lähteneet aikalailla "aikataulussa", mutta sää on syyskuussa suuri kysymysmerkki.

Anteeksipyyntö Phonylle typerästä vitsailusta, elä tapa aihetta, ethän ?

Ajokortin puutteesi on kyllä USA:ssa paha händikäppi, busseilla ja junilla meno on perin epäamerikkalaista ja minä en sitä edes harkitsisi, vain neekerit ja k-omukat käyttävät niitä :

Paras lentää Orlandoon, maksaa saman kuin Miamiin, mutta yksi koneenvaihto enemmän, jollei lennä Lufthansalla Frankfurtin kautta. LH näkyy olevan pari sataa kalliimpi, kuin vaikkapa AF ja KLM. Mentiin Lufthansalla kerran perheen kanssa. Muuten hyvä, mutta kaikkein tylsimmät filmit koneessa, eivät halua ärsyttää ketään. Orlandosta on 90 km Capeen, kai sinne bussejakin menee, luulisin ...

Vierailija
Hannu Tanskanen
"homokomukkaa" (Phony)

En tiennytkään .

Sinähän minua olet noin koko ajan nimittänyt, eikös se sitten pitänytkään paikkansa?

Hannu Tanskanen
Kai ne ajat jolloin kommunisteja seulottiin USA:ssa ovat ohi jo kauan sitten ja nythän sen näkee ennakolta pääseekö,kun täyttää ESTA-hakemuksen netissä.

Niin se hän taisi olla kommunistijohta Arvo Aalto (muistaakseni), joka joskus 60-luvulla, ministerinä ollessaan, pyrki USA:han ja tullissa sanottiin, että ette pääse maahan, koska olette kommunisti!

Aalto vastasi, että vuonna -44 minä taistelin Neuvostoliittoa vastaan sodassa rintamalla ja USA oli Neuvostoliiton liittolainen, joten se siitä kommunismista. Aalto pääsi maahan.

Hannu Tanskanen
Bösailusta, onko pakko ilmaista vammaisuutensa ahdistelemalla maahantulovirkailijoita ?

Mitä on bösailu? Olen tuota vuosia ihmetellyt?

Ja, Hannu, jos kaipaat lapsenvahtia sinnekin, niin voin toki lähteä. Sinä maksat puolet minun matkastani ja Jukka toisen puolen. Do we have a deal? [Onks meillä jakoo - suom. huom.]

Vierailija
Hannu Tanskanen
Anteeksipyyntö Phonylle typerästä vitsailusta, elä tapa aihetta, ethän ?

En tapa aihetta, no problem, hyvä aihe.

Ja minähän sen vitsailun aloitin. Ja jatkoin.

Taidan kesän kuumuudessa minäkin pehmetä.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

(Phony)

Onko jossain kuumaa, meillä vain + 15 C ?

En muista sinua "homokomukaksi" kutsuneeni? Itse asiassa en ketään ???

"Bösa" .. joo, sanalla on historiikki. Matkaseurueessamme Novosibiskiin muutaman arkkitehdin ja kommunistin lisäksi oli aikoinaan oululaisen elektroniikkatehtaan johtaja. Minulla oli mukana Kaukomarkkinoiden liikelahjoihin kuuluva nahkainen "pikkulaukku" (vein niitä mm. japseille). Kun lähestyimme taas Suomea, pahalla päällä ollut tehtaanjohtaja (ei kauppoja) lausahti aikansa laukkuani katseltuaan: "Älä pidä tuota hintbösaa Oulussa, saat turpiisi !". En ole pitänyt sen jälkeen ....

Hyvä että aihe on kiva ... kommentteja vaan nyt !

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

"Niin se hän taisi olla kommunistijohta Arvo Aalto (muistaakseni), joka joskus 60-luvulla, ministerinä ollessaan, pyrki USA:han ja tullissa sanottiin, että ette pääse maahan, koska olette kommunisti!" (Phony)

Niin, niillä oli niitä omasta takaakin. Nyt nuo ovat jo historian reliikkejä. Kovin ydin otti tunnuksekseen komplementtivärin ja jatkoi lännen sabotointia, varsin menestyksellisesti jopa.
Haloskan ne kumma kyllä laskee maahan, muttei kukaan halua sen kanssa puhua.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

"Ja, Hannu, jos kaipaat lapsenvahtia sinnekin, niin voin toki lähteä. Sinä maksat puolet minun matkastani ja Jukka toisen puolen. Do we have a deal? [Onks meillä jakoo - suom. huom.]" (Phony)

Ei, en kaipaa lapsenvahtia, lapseni ovat jo isoja. Kiitos tarjouksesta, jatka vaan päiväkodin tätinä. Valitettavasti NASA antaa vouchereita matkaa varten vain minulle, kun aikoinaan lahjoitin niille Nobelin arvoisen keksintöni, jota ovat toista vuosikymmentä testanneet. Koska sinä olet nk. "Tieteen" toimittaja, Jukka voisi hyvinkin maksaa matkasi kokonaan, mutta haluaa varmaan mennä itse .Eli ei oo jakoo,sorry !

Vierailija
Hannu Tanskanen
NASA:n viimeinen sukkulalento "Discovery":lla starttaa Cape Kennedystä klo 11:57 a.m. syyskuun 16. päivä tänä vuonna (nyt tosin NASA:n sivu vielä spekuloi "Endeavour" in lennolla joskus marraskuun puolivälissä, mutta ei tarkempaa tietoa vielä).

Varasin juuri lentoni seuraamaan tätä historiallista tapahtumaa, kuka lähtee mukaan? Vakuutan, että on "livenä" ainutaatuinen kokemus, olen seurannut paikan päällä kolmea aikaisempaa lähtöä. Tosin tämä keskipäivän lähtö ei ole näyttävin, sellaisia ovat auringonnousun lähdöt ja tietenkin yölähtö, kuten Fugselangin ensimmäinen lento, jota myös olin seuraamassa.

Lennot Orlandoon tai Miamiin (josta 4-5 tunnin ajomatka) halpenevat mukavasti syyskuussa ja vaikka euro onkin alhaalla, USA on edelleen edullinen maa, ihan siedettävä motellihuone 29,95 taalaa + vero / vrk. Ateriointi ja auton vuokraus selvästi meikäläistä halvempaa ja jo ajaminen jenkeissä on elämys, ei savuttavia mopoja eikä takapuskurissa roikkuvia "aids-ajajia" (lainaus Kari Suomalaiselta), vain kohteliaita ja toiset autoilijat huomioon ottavia kuskeja !

Annan kokemuksesta lisätietoja halukkaille (hurrikaanikausi on suurin riskitekijä).

Jos biffaat, ni mä tuun mukaan.
Ylimääräiset kuvallani varustetut voimassaolevat passit otetan myös vastaan, nimellä ei niin väliä, vaikka sama kuin sulla käy hyvin kyllä.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Minä olin hilkulla nähdä tuhoutuneen Columbian startin, satuin olemaan Floridassa työmatkalla. Virallinen starttipäivä oli passelisti vapaapäivänä, mutta "yllättäen" lähtöä siirrettiin. Vitutti kun päämiehen edustajat menivät katsomaan starttia ja itse piti lähteä himaan.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Heksu
Minä olin hilkulla nähdä tuhoutuneen Columbian startin, satuin olemaan Floridassa työmatkalla. Virallinen starttipäivä oli passelisti vapaapäivänä, mutta "yllättäen" lähtöä siirrettiin. Vitutti kun päämiehen edustajat menivät katsomaan starttia ja itse piti lähteä himaan.

Tuttu tilanne. Monen monta kertaa on odottanut kolme päivää ja lähtee. Sukkula lähtee heti seuraavana päivänä . Nyt on pelivara neljä päivää, saas nähdä onnistaako ..

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Ataraksia
Hannu Tanskanen

Jos biffaat, ni mä tuun mukaan.
Ylimääräiset kuvallani varustetut voimassaolevat passit otetan myös vastaan, nimellä ei niin väliä, vaikka sama kuin sulla käy hyvin kyllä.

Joo ....

Ajattelin tästä kuitenkin sellaista puolivakavaa keskustelua ...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005

Olisihan tuo tapahtumana kokemisen arvoinen, mutta tällaiselle matkustusinhoiselle on aivan liian liian suuri työ ja tuska lähteä toiselle puolen maailmaa sitä varten.

Vierailija
Hannu Tanskanen

Joo ....

Ajattelin tästä kuitenkin sellaista puolivakavaa keskustelua ...

Mähän olin puolivakava, ei kai pieni huumori kaikkea pilaa, kyllä mä mukaan tuun, jos maksat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat