Suurempi turbo autoon

Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Ongelmana on vag konsernin 1.9tdi vuosimallia 93. Turbo tihkuttaa öljyä lävitseen n. 1-2 litraa 1000km. Uuden hinta olisi 1500 euroa ja merkkiliikkeestä 3000 euroa. Käytettyjä ei ole myynnissä eikä toista varaosa autoa viitsisi pihalle ostaa. Saati uutta osaa kun auton arvo ei ole juuri tonnia kummempi. Korjaussarja maksaa sen 500 joten sekään ei ole ratkaisu.

Mitäpä olisi otettava huomioon jos löytyy isompi ahdin? Katsastus? Säädöt?

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Tsiikaa saksalaisia myyntipalstoja tai tee sinne ilmoitus. Todennäköisin löytöpaikka.

Liitäntävaikeuksiin taitaa mallin vaihto kaatua. Eikö se toimisi turbotta?

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005

Ei onnaa tuo vaihto muuten kuin kayttamalla originellia joko uutta tai peruskorjattua turpoa.

Halvin vahtoehto on jattaa turbo pois mutta syottoa pitaisi saataa pienemmalle jottei savuta liikaa joten kyseleppa diesel asennus liikkeista hintoja saadolle ja heilta saattaisi loytya muukin ratkaisu asiaan..

Mita yhteista silloin olisi sinulla, Keke Rosperilla ja impotentilla = Ei Turpoa

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

ffp.fi:n sivuille en enää mene olisi siellä sitten vaikka alistavaa kääpiöpornoa ilmaiseksi. riittää kun on pariin kertaan bannattu ilman hyvää syytä.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Turbo on minulle kovin vieras vielä. Tarvitaanko siinä öljyä sen laakeroinnin voiteluun? Sehän on pelkkä ropelli, joka pyörii pakokaasun mukana. Eikö siihen ole mahdollista vain vaihtaa tiivistettä ja/tai laakeria?

Vierailija

Jos uudenveroisen haluaa, helpoin ja halvin ratkaisu on hommata uusi keskiosa tuohon turboon. Vanhasta voi käyttää kompressori- ja turbiinikotelon. Turbohuollot jeesaavat asiassa.

Saksan ebayta kannattaa silmäillä, jos löytyy hyvä käytetty, mutta niissä on aina riskinsä. Pienellä pelisilmällä ja tuurilla saattaa tehdä löytöjä,

Vierailija
sinnipirtti
Denzil Dexter
VAG turbo Biltemassa, 435 euroa.



hmm.. miksei minulle sttunut silmää? tuo voisi olla jo vastaus.



Nuo bilteman turbot on sitten aitoa kiinalaatua. Tuuriila voi pelata, huono tuurilla kilahtaa.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

nojoo... tiedä vaikka alkuperäisetkin olisivat kotoisin ko. verstaasta. nykyään kun halvin saa tehdä myös ns. alkuperäisosat. tosin missään ei ole takeita että ko. ahdin olisi kiinalaista tekoa.

nykyään ei enää tiedä mistä mikäkin osa on tullut ja made in chaina ei välttämättä enää tarkoita että tuote olisi paskaa.

mitä sitten tuohon kestävyyteen niin kunnostettu on aivan yhtä varma tai epävarma kuin minkämerkkinen tahansa oleva ahdin. jos huono tuuri käy siivet leviävät pitkin venttiilikoneistoa jolloin pahimmassa tapauksessa muutama venttiili saa osuman männästä.

vag kosernin autoissa tuo öljyn kulutus tuolle moottorille on vielä "normaalin" rajoissa.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Halpakin tuote voi toimia, jos siinä on pitkä takuu. Esimerkiksi 3 vuoden takuu ja turbo kilahtaa kerran vuodessa, saa 3 vuotta käyttää autoa halvalla turbolla. Tosin vaihtamisen vaivan joutuu nähdä - mikä ei ehkä ole pikkuhomma.

Vierailija
Lippa Luke
Ei onnaa tuo vaihto muuten kuin kayttamalla originellia joko uutta tai peruskorjattua turpoa.

Halvin vahtoehto on jattaa turbo pois mutta syottoa pitaisi saataa pienemmalle jottei savuta liikaa joten kyseleppa diesel asennus liikkeista hintoja saadolle ja heilta saattaisi loytya muukin ratkaisu asiaan..




Miksei onnistuisi? Toki katsastusmiehellä voi olla sanansa sanottavana mikäli keksii ettei turbo ole enää vakio, mutta teknisessä mielessä ei vaihtamiselle ole mitään estettä. Näin on myös tehtykin, ja melko usein jopa.

Ongelmia voi myös tulla mm.polttoainetalouden kanssa, kas kun turboahdetussa moottorissa puristussuhde on enemmän tai vähemmän vapaasti hengittävää moottoria pienempi. Tämähän tarkoittaa suoraan huonompaa hyötysuhdetta mikäli turboautoa käytetään vapaastihengittävänä.

Pelle peloton tietenkin vaihtaa samalla vapaastihengittävän puristussuhteeseen vaikuttavat komponentitkin, mutta silloin yleensä herää normaaleilla ihmisillä kysymys että miksei sitä sitten vaihda kerralla ja vähemmällä vaivalla koko moottoriakin .

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Ahtimen poisto ei ole mikään halpa ratkaisu sillä ko. Auto mallia ei ole myyty ilman ahdinta. Tämä tarkoittaa sitten tyyppihyväksyttämistä joka taas polttaa rahaa suotta muutoskatsastuksineen ison läjän.

toisen polven pilkkuvirhe

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
Lasse
Jos uudenveroisen haluaa, helpoin ja halvin ratkaisu on hommata uusi keskiosa tuohon turboon. Vanhasta voi käyttää kompressori- ja turbiinikotelon. Turbohuollot jeesaavat asiassa.

Saksan ebayta kannattaa silmäillä, jos löytyy hyvä käytetty, mutta niissä on aina riskinsä. Pienellä pelisilmällä ja tuurilla saattaa tehdä löytöjä,




ongelmanahan juuri on se että 300-400t maastossa vag moottoreista tuo turbiinin keskiosa alkaa vuotamaan. Toisinsanottuna ovat varsin haluttua tavaraa kuin nistille aakkoshuumeet.

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat