Kela kikkailee että ei tarvi maksaa kesällä rahaa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Hahaa, nyt pitää hakee työkkäristä joku lausunto että ei ne pysty mua työllistään kesällä.

Mitähän työllistäminen tarkoittaa?, ei ne ainakaan voi työntää mihinkään harjoitteluun koska olen opiskelija.

Miksi pitää työkkäriin mennä?

Kelasta perään soitettiin kuin on jo huhtikuusta ollut paperit vetämässä, eikä mitään tapahtunut.

Olin väärän kaavakkeenkin täyttänyt, ei löytynyt kelan sivulta tietoja että mikä kaavake pitää täyttää jos haen kesäksi 2 kuukaudeksi rahaa. Nyt setä kerto puhelimessa varmaan joku pakallinen pikkupomo että kaavakkeita pitää kysyä neuvonnasta ja työkkäristä tarvisee jonkun tiedon että ei pysty työllistää.

Eli taas 3 viikkoa kestää ennen kuin tulee rahoja. tosin onneksi saan takautuvasti rahat.

Jutun juoni onkin siinä että jos kelan internettisivulta saisi tietoja paremmin niin ei tarvisi näin hirveen monimutkaisesti, olen jo 3 ihmistä työllistänyt kuin olen soitellut ja ne soitti mulle. nyt menen työkkäriin niin taas kuluu verorahaa. tässäkin aika paljon velttoo ilmaa saataisiin säästöjä yhteiskuntaa. Tuottavuus on julkisella puolen aika huonoa.

tai sitten ideana on että tehdään monimutkaiseksi niin ihmiset ei hae mitään rahaa.

todellisuudessa 1100 euroa on pieni raha 551 euroa kuukaudessa. siitä kuitenkin saavat vielä 20 prosenttia veroa.

veikkaan että säästäisi tuhansia euroja kuin tekisi asiat kelassa joustavammin, mutta en tiedä mihin rahat menee. Liisa Hyssälät saa 10000 kk palkalla suojatyöpaikkoja ja mitä se akka saa aikaan ei mitään, koska eipä se mitään tee sielä päätöksiä.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat