Kuinka paljon läski sisältää energiaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aloittelin tuossa keväällä kuntoilun ja laihduttamisen . Lähdin liikkeelle hyvin yksinkertaisella ajatuksella päivässä kulutetun kalorimäärän ja syödyn ruuan kalorimäärän erotuksesta.
Laskujeni mukaan eri taulukoista saamieni tietojen perusteella normaali päiväkulutukseni on nyt noin 3050 kcal päivässä, kolmena päivänä viikossa kulutus on ollut laskujeni mukaan 4250 kcal päivässä, ajan silloin työmatkan pyörällä keskivauhtia 21 km/ h päivässä 56 km, painoa on noin 100 kg, ongelma on se että olen seurannut syömistäni nyt huhtikuun alusta saakka ja laskujeni mukaan se olisi noin 2500-2700 kcal päivässä, käytän painon mittaamiseen vyötä ja ongelma on ettei vyötärö olisi kaventunut kuin ehkä yhden reiän mitan,sekin saattaa johtua siitä että otin talven jälkeen pitkät kalsarit pois käytöstä. Miten paljon vyötärölläni oleva läski sisältää oikein energiaa? Pyörän mittarissani on jo 1240 km tarkoitus oli yllättää itseni syksyllä kun menen seuraavan kerran uimahallin vaakaan.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija
Carloz
Läskikilo sisältää energiaa 7000 kilokaloria.



Ei kun 9000 kcal. Toi 7000 kcal viittaa eri asiaan kuin puhtaaseen läskikiloon

Vierailija
A.Manninen
Carloz
Läskikilo sisältää energiaa 7000 kilokaloria.



Ei kun 9000 kcal. Toi 7000 kcal viittaa eri asiaan kuin puhtaaseen läskikiloon



Olen edelleen siinä uskossa, että kilo ihmisen läskiä sisältää 7000 kilokaloria energiaa.

9000 kilokaloria on sitten esimerkiksi kilossa kasviöljyä.

Vierailija

Vedä max intake 2000kcal tai alhaisempaan ylläpitokulutuksen mukaisesti ja ala syömään VHH:sti. Eli kaikki hiilarit yms. paska pois ja rasvaa ja proteiinia niiden edestä. 100 kiloa putoaa 70 kiloon 6 kuukaudessa jos vielä liikkuu päälle.

Puhtaassa rasvassa on energiaa 9000kcal.
Voissa on energiaa noin 7250kcal/1kg, kokonaispainosta ollen noin 20% vettä. Rasvakudos ei ole puhdasta rasvaa, ja energia lienee lähempänä voita kuin puhdasta öljyä.

Päivittäinen ylläpitoenergiankulutus 70kg henkilöllä on noin 1776kcal eli se määrä, joka kuluu elintoimintojen ylläpitoon. Jos loput jättää syömättä, ne miinustetaan läskivarastoista, jos niitä on. Kokonaisenergiankulutus huitelee 3000kcal paikkeilla jos liikkuu jonkin verran, 4000kcal jos liikkuu enemmänkin.

1kg kudosrasvaa pitäisi depletoitua siis noin 6 vuorokaudessa perusliikunnalla minimi-intakella. 1kg viikossa onkin terveellisen laihdutuksen suositusnopeus. Käytännössä lopputulokseen voi kulua kauemminkin, sillä satunnaiset insuliinipiikit ja muut vaihtelut voivat hidastaa/pysäyttää polttonopeuden hetkellisesti. Laskujeni mukaan 30kg rasvaa pitäisi depletoitua melkoisen tarkkaan 180 vuorokaudessa eli puolessa vuodessa ja teoria on ainakin täällä muuttunut empiirisesti käytännöksi.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Minä taas olen kuullut, että ylimääräisessä kilossa painoa olisi suurin osa nestettä, johon on sitoutunut rasvaa. Esimerkiksi pekonisiivullakin on suurinosa nestettä, loput 20% olisi rasvaa. Tämä taitaa päteä myös meihin ihmisiinkin, onhan meissäkin pelkästään vettä noin 70% prossaa kokonaispainoista.
Mielestäni kilo ylipainoa ei merkitse sitä, että sen voisi suoraan muuttaa kiloksi rasvaa.

Vierailija
Bushmaster
Vedä max intake 2000kcal tai alhaisempaan ylläpitokulutuksen mukaisesti ja ala syömään VHH:sti. Eli kaikki hiilarit yms. paska pois ja rasvaa ja proteiinia niiden edestä



Miksiköhän vhh-fanit eivät ikinä mainitse miten hiilarien rasvaan (rasva varastoituu syömisen jälkeen suoraan rasvakudokseen) ja proteiiniin (puolet aminohapoista aikaansaa yhtälaisen insuliinireaktion kuin hiilarit) vaihtaminen saa aikaan myös niitä ei-toivottuja asioita.

Päivittäinen ylläpitoenergiankulutus 70kg henkilöllä on noin 1776kcal eli se määrä, joka kuluu elintoimintojen ylläpitoon. Jos loput jättää syömättä, ne miinustetaan läskivarastoista, jos niitä on. Kokonaisenergiankulutus huitelee 3000kcal paikkeilla jos liikkuu jonkin verran, 4000kcal jos liikkuu enemmänkin.



4000-1776=2224 kcal liikkumiseen? Monta tuntia sä oikein juokset päivässä

Vierailija

Rasva ei lisäänny, kun sä syöt kulutuksen verran, et enempää. Toisekseen insuliinia tarvitaan, kuten myös proteiinia. Proderuoka + leivonnaiset vaan on monelle liikaa. Näistä prode on välttämätön, leivonnaiset turhake. Siksi aiheesta ei ole käytännön tarvetta puhua.

Vierailija

En ole perehtynyt aiheeseen mutta useimmista lähteistä olen lukenut, että energiankulutus kasvaa 4000 ja ylikin, kun suoritetaan tavallista rankempaa fyysistä työtä.

PS. Kertokaa ihmeessä mitä haittavaikutuksia VHH:sta on? Jos viitataan verisuoniongelmiin, verenpaineeseen tmv. juttuihin niin eivät pidä paikkaansa, sekä tutkimustuloksia että empiirisiä tuloksia on käytettävissä. Diabetes ja elintasosairaudet olivat monilta osin tuntemattomia käsitteitä ennen Hiilihydraattivallankumousta.

Vierailija
Diabetes ja elintasosairaudet olivat monilta osin tuntemattomia käsitteitä ennen Hiilihydraattivallankumousta.



Väärin, diabetes ja elintasosairaudet olivat monilta osin tuntemattomia käsitteitä ennen elintasovallankumousta. Nuo ovat monitahoisia ja monisyisiä ongelmia ja on idioottimaista syyttää niistä vain hiilareita. Me istutaan paikallamme ja liikutaan vähemmän, hengitetään paskaa ilmaa, poltetaan röökiä, juodaan enemmän viinaa, tuijotetaan ruutuja, podetaan huonoa itsetuntoa, ollaan stressantuneempia ja syödään enemmän prosessoitua ruokaa. Miksi juuri hiilarit olisivat mielestäsi syypää "kansantauteihin".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat