Mopot ja telkkarin häiriöt

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Aina kun mopo ajaa ohi, telkkarin kuva ja ääni pätkäsee. Analogisena aikana ilmiö oli siedettävämpi. Nyt kuva pysähtyy. Minkälaisen häiriönpoistajan mä myyn kylän mopopojille? Selaisen, joka vastaa vanhan antenniverkon, digiajan ja mopojen haasteisiin?

Sivut

Kommentit (30)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
CE-hyväksytty
Minkälaisen häiriönpoistajan mä myyn kylän mopopojille?

Käväiset poraamassa sylinterin kylkeen 10mm reiän niin loppuu enimmät häiriöt. Noilla kun tuntuu olevan suosiossa ns. pakoputkiviritykset, eli tuubin sahaaminen vähintään viidestä kohden poikki mekkalan maksimoimiseksi.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
CE-hyväksytty
Aina kun mopo ajaa ohi, telkkarin kuva ja ääni pätkäsee. Analogisena aikana ilmiö oli siedettävämpi. Nyt kuva pysähtyy. Minkälaisen häiriönpoistajan mä myyn kylän mopopojille? Selaisen, joka vastaa vanhan antenniverkon, digiajan ja mopojen haasteisiin?

Pitäisi riittää että moposta löytyy ihan normaali häiriösuojattu tulpanhattu. Se vain tahtoo maksaa ainakin kolme euroa enemmän kuin tavallinen niin eihän ne mopedistit sellaista raaski ostaa .

Vierailija
CE-hyväksytty
Joo mutta nää ei nyt liity sähkön häiriöihin. Ei mua melu häiritse. Eikä mikään muukaan. Haluaisin vaan päästä selville ilmiöstä.

Ei niin, mikä ilmiön aiheuttaa? Vanhan television kanssa tuli häiriötä kun patterikäyttöinen sähköhammasharja kytkettiin päälle 5 metrin päässä omakotitalossa. Muistan lapsena leikkineeni tällä. Pitäisi muistaa mistä johtuu (harja toimi tasavirralla joten magneettikentästä ei kai ole kyse?).

Vierailija
Shan
CE-hyväksytty
Joo mutta nää ei nyt liity sähkön häiriöihin. Ei mua melu häiritse. Eikä mikään muukaan. Haluaisin vaan päästä selville ilmiöstä.

Ei niin, mikä ilmiön aiheuttaa? Vanhan television kanssa tuli häiriötä kun patterikäyttöinen sähköhammasharja kytkettiin päälle 5 metrin päässä omakotitalossa. Muistan lapsena leikkineeni tällä. Pitäisi muistaa mistä johtuu (harja toimi tasavirralla joten magneettikentästä ei kai ole kyse?).

Miten se tasavirta magneettikenttää estäisi?

Vierailija
iileskotti
Shan
CE-hyväksytty

Miten se tasavirta magneettikenttää estäisi?

Muistelin että DC ei ainakaan aiheuttaisi niin voimakkaita kenttiä kuin AC. Tosin olen magneettikenttien kanssa pelannut vain vaihtovirran kanssa joten hyvin luultavasti olen väärässä, ainahan liikkuva hiukkanen aiheuttaa sähkökentän ja magneettikentän. Mietin vain, että onko tässä siitä kyse. Voinet vastata alkuperäiseen kysymykseen.

Nimim. pari olutta pohjalla ja juuri menossa nukkumaan.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Tume34
CE-hyväksytty

Pitäisi riittää että moposta löytyy ihan normaali häiriösuojattu tulpanhattu. Se vain tahtoo maksaa ainakin kolme euroa enemmän kuin tavallinen niin eihän ne mopedistit sellaista raaski ostaa .

Joo pitäisi. Ennen riittikin, koska mummoja kiusataksemme ne välillä otettiin pois. Mutta ei riitä enää.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
Shan
CE-hyväksytty

Ei se tasavirta aiheuta häiriöitä, vaan sen tasavirtamoottorin hiiliharjat, jotka kipinöi. Kipinöidessä syntyy radiotaajuinen, laajakaistainen häiriöspektri.

Samasta ilmiöstä on kyse mopoissa. Sytytystulppa kipinöi. Pitäisi olla tulpan päässä häiriönpoistaja. Eli sellainen metallihattu (=kapasitanssi keskijohdosta runkoon), jonka sisällä on vielä häiriönpoistovastus (5 - 10 kohm). Ja mieluummin vielä tulpanjohtokin sellaista, jossa on vastuslanka sisällä.

Mutta kun pojat niitä mopoja itse virittelee, niin kaipa ne alkuperäiset häiriönpoistajat revitään pois..?

Vierailija
ovolo
Ei se tasavirta aiheuta häiriöitä, vaan sen tasavirtamoottorin hiiliharjat, jotka kipinöi. Kipinöidessä syntyy radiotaajuinen, laajakaistainen häiriöspektri.

Kiitos tiedosta! Olen DC-moottorien kanssa ollut vain lyhyesti teoreettisella tasolla tekemisissä, hyvä tietää.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
tietää
Minua taas häiritsi naapurin emäntä kun se dildollaan päristeli telkun kuvan piloille.

Jos sen dildo on polttomoottorikäyttöinen, tuon häiriösuojatun tulpanhatun pitäisi auttaa tähänkin ongelmaan. Käy rohkeasti kysymässä.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
asdf
tietää
Minua taas häiritsi naapurin emäntä kun se dildollaan päristeli telkun kuvan piloille.

Jos sen dildo on polttomoottorikäyttöinen, tuon häiriösuojatun tulpanhatun pitäisi auttaa tähänkin ongelmaan. Käy rohkeasti kysymässä.

Eikös ne ole yleensä polttomoottori-Hiltistä tehtyjä? Ongelma ratkeaisi myös käyttämällä paineilmakäyttöistä konetta.

Vierailija
Denzil Dexter
asdf
tietää

Eikös ne ole yleensä polttomoottori-Hiltistä tehtyjä? Ongelma ratkeaisi myös käyttämällä paineilmakäyttöistä konetta.

Yleensä? Onko sulla laajempikin kokemus dildoista?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat