Vapaapäivä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä näkee että onko jokin päivä vapaapäivä vai ei? Esimerkiksi päivyrin sivuilta näkee onko jokin päivä pyhäpäivä vai ei, mutta eihän se kerro vielä kaikkea. Esimerkiksi onko perjantai vapaa ennen juhannusta? Entäs torstai?

Päivyri

Kommentit (11)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

* Loppiainen
* Vapunpäivä
* Helatorstai
* Juhannusaatto
* Itsenäisyyspäivä
* Jouluaatto

Ainakin itselläni. Helppo muistaa. Joku valtion työsopimushässäkkä. En niistä niin välitä, kunhan rahaa tulee. Eri aloilla on erilaiset sopimushässäkät, eikä niistä ota selvää. Aina jotain uutta.

Ja hautajaispäiväksi saa palkallisen vapaan.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
CE-hyväksytty
Saw

Ei ole kovin tasapuolista.
Ei. Mutta niinhän se on sairaslomien kanssa myös. Mä en koskaan ole ollut sairaslomalla, mutta yhet vetää vaan rahat makaamalla sängyssä. Jotain boonusta pitäis tulla siitä, että on terve.

Mutta oon mä osan työajasta korvannut jalistreeneillä sillon nuorena.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007
Saw

No, huh! Tosin ne edeltävät kylmiöpäivät ja hautajaisia seuraavat mätänemispäivät kannattaa ottaa huomioon.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Vapaapäivien lisäksi kannattaa muistaa saunapäivät. Ne on jotain vanhaa paperitehdaskäytäntöjä, joita ainakin vielä kymmenisen vuotta sitten noudatettiin. Jos on aattopäivä eli seuraava on pyhä, niin pitää lähteä jo kahdelta töistä. Alkuperäisessä ideassa saunapäivänä mennään myös aiemmin töihin, mutta sitä en noudata, enhän saa saunalisääkään (korotettu tuntipalkka sainapäiviltä) kuten paperitehtaassa saivat. Mutta aattona kannattaa siis lähteä kotiin jo pari tuntia normaalia aikaisemmin.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija
Dredex
Mistä näkee että onko jokin päivä vapaapäivä vai ei? Esimerkiksi päivyrin sivuilta näkee onko jokin päivä pyhäpäivä vai ei, mutta eihän se kerro vielä kaikkea. Esimerkiksi onko perjantai vapaa ennen juhannusta? Entäs torstai?

Päivyri

Tarkista oman alasi työehtosopimus. Vapaapäivistä, lomista jne. on olemassa aika monenlaista käytäntöä. Pankkivirkailija on töissä aivan eri periaatteiden mukaan kuin kaupan kassa tai sairaanhoitaja tai teatterin valoteknikko.

Vierailija
Feminine
Tarkista oman alasi työehtosopimus. Vapaapäivistä, lomista jne. on olemassa aika monenlaista käytäntöä. Pankkivirkailija on töissä aivan eri periaatteiden mukaan kuin kaupan kassa tai sairaanhoitaja tai teatterin valoteknikko.

Voisi olla joku nettisivu, mistä valitaan ala ja sitten tulostaa onko vapaapäivä vai pitääkö mennä töihin.

Vierailija
Dredex

Voisi olla joku nettisivu, mistä valitaan ala ja sitten tulostaa onko vapaapäivä vai pitääkö mennä töihin.

Ihan noin kädestä pitäen opastusta ei taida löytyä, kun on esim. henkilökohtaisia työvuoroja jne. Mutta eiköhän sen oman alan ammattiliiton sivuilta sellaiset perusperiaatteet löydy.

Vierailija
CE-hyväksytty
Mä olen joskus kysynyt työnantajalta.

Kätevä konsti. Kokeneempi työkaverikin saattaa osata vastata.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Feminine
CE-hyväksytty
Mä olen joskus kysynyt työnantajalta.

Kätevä konsti. Kokeneempi työkaverikin saattaa osata vastata.

Mäkin kysyin tänään pomolta. Se vaan nauro mulle ja sano että saan mää tulla perjantaina jos kerran haluan.

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat