Kuinka rimpuilla irti uskovaisten verkosta?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Oheisen linkin takaa pääsee helluntailaisten oman keskustelupalstan viestiketjuun jossa käsitellään ihmeparantumisia helluntalaisille suopeaan sävyyn.http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=17252

Yritin parhaani puuttellisen sivistykseni avulla falsifioida kyseistä ihmettä mutta en jostain syystä osannut ottaa huomioon sitä seikkaa että voiko viittaamiani ns. spontaaneja regressioita tapahtua 20 min aikana vai ei. Maalaisjärjellä ja noviisina voisi kuvitella ettei keho korjaannu itsestään noin nopeasti.

Näin ollen vaikuttaa siltä että helluntailaiset voittivat uskomattoman 1-0.
Voisiko joku asiasta edes vähän enemmän tietävä yrittää osoittaa vääräksi kyseisen ihmeen?

-

Kommentit (14)

Vierailija

Minulle on tuon uskonlahkon edustajakolmikko kokouksesta palattuaan kuin yhdestä suusta vakuuttanut että paluumatkalla auto sammui ja moottori hehkuin punaisena ja rukouksella tuli kuntoon.

Totaalinen etääntyminen on ainoa järkevä keino ellei sillä mene miljoonaperintö sivuitse ohi. Sitten kestä veli.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
baal1984
Voisiko joku asiasta edes vähän enemmän tietävä yrittää osoittaa vääräksi kyseisen ihmeen?

Kyllä se on hyvin dokumentoitu, että jotkut ihmiset paranevat joskus käsittämättömällä tavalla katastrofaalisilta näyttävistä sairauksista. Mitään yliluonnolliseen viittaavaa noissa tapahtumissa ei ole, mutta valitettavasti yliluonnollisten tapahtumien poissulkeminen tieteellisilla metodeilla on aina mahdotonta, ja yhtä mahdotonta on niihin uskovien käännyttäminen järkeen vetoamalla. Viisainta on lähteä lätkimään ja jättää shakkipelin "voittanut" pulu rehentelemään lajitovereilleen. Ei se ole edes erityisen hyvätapaista mennä uskovien keskustelupalstoille inttämään omia uskonnonvastaisia näkemyksiään.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Näyttäisi siltä, että kyseisessä tapauksessa ei edes ole ollut mitään kasvainta vaan jokin nestekertymä. Kyllähän sellainen poistuu hyvinkin nopeasti.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Neutroni
Viisainta on lähteä lätkimään ja jättää shakkipelin "voittanut" pulu rehentelemään lajitovereilleen. Ei se ole edes erityisen hyvätapaista mennä uskovien keskustelupalstoille inttämään omia uskonnonvastaisia näkemyksiään.

Kaikki kunnia niille jotka jaksavat herätellä netmissioniin yms paskaan kadonneita. Loputon suohan se on, varsinkin kun näissä piireissä keskustelu tapahtuu usein vain omien lajitovereiden kanssa. Siispä lisää keskustelua, hyvätapaistahan se on jos ei mene käännytyksen tai loukkauksen puolelle.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kannattaa kysyä VHM:lta. Se tietää helluntalaisista ja armeijesta hyvin paljon. Myös huonosta itseluottamuksesta voitte vedellä pitkät keskustelut. Lääkemääräämisoikeutta mulla ei valitettavasti ole.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Kai uskonnostakin vieroittumiseen on siihenkin paras apuneuvo vertaistuki. Tai sitten yritys kohtuukäytön suuntaan, mikä tiedetään onnistuvan äärimmäisen harvoin jos addiktio on pitkällä. Tietysti vaikuttaa jonkin verran onko asianomaisen addiktio luokiteltu ykköseen vai kakkoseen. Kakkonen on hankalempi, koska siinä ei henkilö koe tilannettaan ongelmaksi siitäkään huolimatta, vaikka ympäristökin jo kanssasairastaa laajasti.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija

The Secret-kirjassa kerrottiin jostakin miehestä, joka oli halvaantunut kaulasta alaspäin lento-onnettomuudessa. Lääkärit olivat sanoneet, että "ihmemies" on loppuikänsä rullatuolissa. Hän oli parantanut itsensä ajatuksen voimalla. Kirjan kirjoittaja oli parantanut näkövikansa kolmessa päivässä samalla tavalla visualisoimalla.

Vierailija
CE-hyväksytty
Kannattaa kysyä VHM:lta. Se tietää helluntalaisista ja armeijesta hyvin paljon. Myös huonosta itseluottamuksesta voitte vedellä pitkät keskustelut. Lääkemääräämisoikeutta mulla ei valitettavasti ole.

En minä kummastakaan kovin paljon tiedä, enkä välitä keskustella kummastakaan asiasta yhtään mitään. Minulla on hyvä itseluottamus, kuten Suomesta tulevilla tulevilla nyrkkeilyn maailmanmestareilla aina on. Lääkkeitä en tarvitse, sillä olen teräsmies.

Vierailija
VHM
Lääkkeitä en tarvitse, sillä olen teräsmies.

Minä en sittenkään taida olla teräsmies. Mutta uskon, että vertaistuki auttaa sinuakin.

Vierailija
Electric shadow
VHM

Minä en sittenkään taida olla teräsmies. Mutta uskon, että vertaistuki auttaa sinuakin.

Millähän tavalla auttaa?

Vierailija
VHM
Electric shadow
VHM

Millähän tavalla auttaa?

Vertaistuki auttaa siten, että voit suhteuttaa kokemuksesi toisen vastaavaan, ehkä jo vaikean homman läpikäyneeseen. Siinähän saa uusia ystäviäkin parhaimmiten.

Vierailija
Electric shadow

Vertaistuki auttaa siten, että voit suhteuttaa kokemuksesi toisen vastaavaan, ehkä jo vaikean homman läpikäyneeseen. Siinähän saa uusia ystäviäkin parhaimmiten.

Niin mutta MINKÄ kokemuksen minä suhteutan jonkun muun kokemukseen ja MIHIN minä tarvitsen uusia ystäviä?

Vierailija
VHM
Electric shadow

Niin mutta MINKÄ kokemuksen minä suhteutan jonkun muun kokemukseen ja MIHIN minä tarvitsen uusia ystäviä?

Aloita vaikka siitä, minkä itse koet suurimmaksi ongelmaksesi juuri nyt. Olisikos tuo allekirjoituksesi?

Jos ystäviä on liikaa, en minä lisää tuputa.

Uusimmat

Suosituimmat