Pimeitä töitä

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niin, mistä niitä pimeitä töitä oikein löytää?

Ois kyllä tarvetta rahalle, mutta en minä aijo niitä tehdä. Se olisi paha juttu.

Kysyn vain ihan vain sen takia etten törmää niihin vahingossa ja järkytä herkkää mielentilaani.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (18)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
TERÄS NALLEPUH

Ois kyllä tarvetta rahalle, mutta en minä aijo niitä tehdä. Se olisi paha juttu.

Kysyn vain ihan vain sen takia etten törmää niihin vahingossa ja järkytä herkkää mielentilaani.

mikäli tarkoitat töitä joiden kantamat hedelmät saat itse pitää niin en ymmärrä mikä se paha juttu niissä on ?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
taucalm

mikäli tarkoitat töitä joiden kantamat hedelmät saat itse pitää niin en ymmärrä mikä se paha juttu niissä on ?

Noku eikös se oo laitonta?

Mitä muuten tapahtuu jos jää kiinni pimeiden töitten teosta?

Vierailija

Työntekohan itsessään ei ole laitonta vaan se, ettei siitä makseta veroja. Veroseuraamukset voivat koitua arvioitujen tulojen mukaan x-y - määräisiksi. Käytännössä veropetoksesta jää kiinni, jos rahoja kierrättää tilillään. Samaan aikaan nimittäin voi nostaa täysimääräiset tuet valtiolta, jos saa pimeiden töiden rahat käteisenä. Tämäkin on toki edelleen petos. Jos ehtii tehdä vuosia pimeitä töitä ja pimittää kymmeniä tuhansia verottajalta ja nostaa vielä kaikki tuet, on ihan realistiset mahdollisuudet saada vähintään ehdollista kakkua ja kymmenien tuhansien jälkiverot.

Tilillä pidettävät rahat näkyvät verottajalle myös, kun pankki tilittää niistä syntyvistä koroista maksettavat verot. Jos korkoprosentti on vaikka 1 ja veroprosentti joka eurosta 28 senttiä, voidaan virastossa helposti laskea pääoman määrä ja jos epäilykset heräävät, pyydetään selvitys rahaliikenteestä, jolloin koko toiminta viimeistään paljastuu. Käteisvaraintoja ja fyysisiä investointeja sen sijaan on huomattavasti hankalampi seurata. Edelleen kannattaa huomata, että osakkeet yms. obligaatiot tuottavat yleensä osinkoja ja muita suojelusrahoja, jonka lisäksi niiden kotouttamisessa mahdollisesti syntyvästä voitosta tilitetään pääomavero. Lisäksi arvokkaat investoinnit kuten autot, asunto-osakkeet ja muut vastaavat käteisostoina ovat ainakin ennen aikaansaaneet useasti selvityspyyntöjä verottajalta, jonka lisäksi kaikki tulot yleensä vähentävät tai suoraan nollaavat kaikki tuet.

Jos suvusta löytyy keski-ikäisiä työssäkäyviä yhteistyöhaluisia ja luotettavia henkilöitä, voi heidän tileilleen hajauttaa useita satoja tuhansia euroja kasvamaan korkoa ilman, että se johtaa minkäänlaisiin seurauksiin, koska keskiansioilla tällaisia summia on vuosien mittaan ollut mahdollista kerryttää ja todistustaakka on aina verottajalla.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Aion tehdä isona pimeitä töitä. Siis eläkeläisenä. Kaikki perustuu torikaupalle. Jos myyn päivässä 100 kpl 10 euroa maksavia tuotteita, joita sorvaan viikonloppuna 500 kpl saan mukavan 20.000 euron lisän kuukaudessa eläkkeeseen. Kuluja on tietenkin muutama prosentti, mutta pitäähän hyvästä harrastuksesta maksaakin jotain.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
taucalm

No ei mikään ainakaan moraalisesti, jos ei sitten vastavuoroisesti käytä yhteiskunnan tarjoamia palveluita ollenkaan.

Mutta väärin se on myös moraalisesti, jos yhteiskunnan tarjoamia, verovaroin kustannettuja palveluita, käyttää.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
Paul M
Aion tehdä isona pimeitä töitä. Siis eläkeläisenä. Kaikki perustuu torikaupalle. Jos myyn päivässä 100 kpl 10 euroa maksavia tuotteita, joita sorvaan viikonloppuna 500 kpl saan mukavan 20.000 euron lisän kuukaudessa eläkkeeseen. Kuluja on tietenkin muutama prosentti, mutta pitäähän hyvästä harrastuksesta maksaakin jotain.
Ihanko 500 kpl aika jurja määrä sanoisin, vaikka sinulla olisi kaikki aihiot valmiina parin vuoden soperruksen ja kuivattelun jälkeen.

Aiotko myös käsitellä, petsata, öljytä yms. niitä jotenkin

Everything you know, is about to change.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, no marjojen pomimisella voisi kyllä varmaankin jonkin verran tienata. Tosin en tiedä kyl ihan lähimailta mitään marjapaikkoja, jotenka bensaan menisi varmaankin enemmän kuin mitä marjoista saisi. No ei ihan, mutta eipä paljon euron, parin takia kannata paria tuntia metsässä kyykkiä.

Bushmaster
Työntekohan itsessään ei ole laitonta vaan se, ettei siitä makseta veroja. Veroseuraamukset voivat koitua arvioitujen tulojen mukaan x-y - määräisiksi. Käytännössä veropetoksesta jää kiinni, jos rahoja kierrättää tilillään. Samaan aikaan nimittäin voi nostaa täysimääräiset tuet valtiolta, jos saa pimeiden töiden rahat käteisenä. Tämäkin on toki edelleen petos. Jos ehtii tehdä vuosia pimeitä töitä ja pimittää kymmeniä tuhansia verottajalta ja nostaa vielä kaikki tuet, on ihan realistiset mahdollisuudet saada vähintään ehdollista kakkua ja kymmenien tuhansien jälkiverot.

Tilillä pidettävät rahat näkyvät verottajalle myös, kun pankki tilittää niistä syntyvistä koroista maksettavat verot. Jos korkoprosentti on vaikka 1 ja veroprosentti joka eurosta 28 senttiä, voidaan virastossa helposti laskea pääoman määrä ja jos epäilykset heräävät, pyydetään selvitys rahaliikenteestä, jolloin koko toiminta viimeistään paljastuu. Käteisvaraintoja ja fyysisiä investointeja sen sijaan on huomattavasti hankalampi seurata. Edelleen kannattaa huomata, että osakkeet yms. obligaatiot tuottavat yleensä osinkoja ja muita suojelusrahoja, jonka lisäksi niiden kotouttamisessa mahdollisesti syntyvästä voitosta tilitetään pääomavero. Lisäksi arvokkaat investoinnit kuten autot, asunto-osakkeet ja muut vastaavat käteisostoina ovat ainakin ennen aikaansaaneet useasti selvityspyyntöjä verottajalta, jonka lisäksi kaikki tulot yleensä vähentävät tai suoraan nollaavat kaikki tuet.

Jos suvusta löytyy keski-ikäisiä työssäkäyviä yhteistyöhaluisia ja luotettavia henkilöitä, voi heidän tileilleen hajauttaa useita satoja tuhansia euroja kasvamaan korkoa ilman, että se johtaa minkäänlaisiin seurauksiin, koska keskiansioilla tällaisia summia on vuosien mittaan ollut mahdollista kerryttää ja todistustaakka on aina verottajalla.

No vittujen kevät saatana. Pitää sit tyytyä sossutukiin. Nii paljo ois eri osakkeita jota tekis mieli ostaa ku ei oo rahaa vaa.

Toisaalta kyllähän sille extra rahalle taatusti riittäisisi kohteita ihan muutenkin, niin ei tarvitsisi tukia sitten tuhlata niihin.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
Carloz
taucalm

No ei mikään ainakaan moraalisesti, jos ei sitten vastavuoroisesti käytä yhteiskunnan tarjoamia palveluita ollenkaan.

Mutta väärin se on myös moraalisesti, jos yhteiskunnan tarjoamia, verovaroin kustannettuja palveluita, käyttää.

Tuosta moraalista en tiedä, mutta ei tuosta erityisempää vahinkoa. Eläkekertymä vain jää pienemmäksi eli ettei vain perittäisi pienenä eläkkeenä jälkikäteen ne hurjat pimeät tulot.

Jos onnistuu kimpuilemaan eläkeikään pelkillä pimeillä töillä, saa sitten kuitenkin kansaneläkkeen ja osoitteen lähimpään leipäjonoon. Pimeiden töiden teettäjä sen sijaan voi makoilla Cayman saarilla sikari suussa ja viskilasi kourassa.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
TERÄS NALLEPUH

no mutta onkos se sillon paha juttu ?

sillon sulta varastetaan rahaa, tai jäät velkaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Jos olisin koko ikäni tehnyt pimeitä töitä olisi eläkkeeni nyt vain täysi kansaneläke ja eläkkeensaajan asumistuki. N. 950€ sosutukia tulis ehkä muutama sentti päälle.

Siis kun mun työhistorian muuntaa täysipäiväiseks niin 2 vuoden työskentelyllä oon saanut n. 100€ kuussa lisää eläkkeeseen. ELi pimeän työntekijä sumuttaa itseään!!

Veikkaan että lakisääteiset eläkemaksut ja työttomyysvakuutusmaksut on luotu tasa-arvoistamaan sellaista tilannetta joissa työntekijältä vedetään matto jalkojen alta ja monon kuvan perseessä saatteleman pistetään kilometritehtaalle. Yksinkertaisesti vähemmän tienaavilla ei varmaankaan muuten olisi motivaatiota tai muutenkaan itresssiä säästää 5-10% bruttotuloistaan syrjään pahanpäivän varalle..

-

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
taucalm

Pätkähtää lisävero.

Vierailija
tiäremiäs
Ajattelin syksyllä mennä isot määrät kerään suppilovahveroo ja meen citymarketin parkkiapaikalle pimeesti myymään. Ei kai niistä mee edes veroa.

No joka tapauksessa, kun ei oo palkkatöitäkään tarjolla pakko ruveta keksiin jotain.

Voit myydä ihan valoisasti omia keräämiäsi (tuollaisen tonnin verran...) eikä mene veroa, kunhan et niitä kuorma-autokaupalla tuo.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Nyt, kun kamerat ovat siirtyneet filmistä digitaaliseksi ei pimeitä töitä enää tahdo löytyä. Aiemmin kehittämöissä oli hyvin pimeitä töitä mutta kehitysautomaatit ensin vähensi niitä, ja nykyään ei taida suomessa kukaan ammattimaisesti kehittää filmejä.

Sanovat että valomonistinputket ovat herkkiä valolle. Suomessa ei niitä taideta valmistaa mutta ehkä ulkomailla tärppäisi. Putkitehtaan pakkaamo on varmasti pimeä työ.

Vierailija
Arkkis
tiäremiäs
Ajattelin syksyllä mennä isot määrät kerään suppilovahveroo ja meen citymarketin parkkiapaikalle pimeesti myymään. Ei kai niistä mee edes veroa.

No joka tapauksessa, kun ei oo palkkatöitäkään tarjolla pakko ruveta keksiin jotain.

Voit myydä ihan valoisasti omia keräämiäsi (tuollaisen tonnin verran...) eikä mene veroa, kunhan et niitä kuorma-autokaupalla tuo.

Jos itse kerää niin verottomia ovat, vaikka kuorma-autokaupalla myisi.

"Arvonlisäverolain 59 §:n mukaan arvonlisäveroa ei suoriteta muun muassa itse poimituista, luonnonvaraisista marjoista ja sienistä, jotka poimija myy sellaisenaan muualta kuin erityisestä myyntipaikasta. "

Maantienvarressa oleva myyntipaikka, tai toripaikka katsotaan erityiseksi myyntpaikaksi joten tarkkana pitää olla. Auton peräkonttia citymarketin parkkipaikalla ei ehkä katsota erityiseksi myyntipaikaksi.... Tosin jos myy erityisessä myyntipaikassa alle 50 000 markalla niin alv:tä ei tarvitse maksaa, mutta vähänkin yli 50k niin pitää maksaa koko summasta. Ja summa on tosiaan markkaa, ei euroa. Pitää vain käyttää oikeaa muuntokerrointa muuttamaan tuo euroiksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat