Stadissa on kivaa kun mamut on maalla ;-) !

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Vietätkö juhannuksesi kaupungissa vain maalla? Kirjoittaja viettää aina kaupungissa, siellä on tosi mukavaa, kun kaikki toisen ja kolmannen polven mamut (= maalta muuttaneet) ovat menneet lapsuudenkoteihinsa tai mökeille maalle. Väljää, hiljaista, eikä tarvitse kuunnella ärsyttäviä murteita, muutama raflakin on auki ja cityväki juhlii arvokkaan hillitysti. En koskaan ole ymmärtänyt tämän metsäläiskansan hinkua mennä alkeelliselle mökille hyttysten syötäväksi, on kai käsi vielä kuvannollisesti sanoen, kiinni oksassa. Skruudataan epäterveellistä hiiltynyttä grillimakkaraa ja kiskotaan kaksinkäsin kaljaa, loppuillasta hukutaan veneestä seplaus auki tai tapetaan akka. Ei ei, tuo ei ole sivistyneelle cityihmiselle soveliasta !

Eräs tuttuni valitteli savolaismafian valtaamaan stadia. Hän oli koko ikänsä asunut Tölikässä ja muutti sitten Pasilaan. Kun hän tulee junalla Helsinkiin, nojailee asemalla savolaismafia, joka haastaa: "Taijat olla mualta, mitäh?". P...le, sanoo ystäväni.

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija
Hannu Tanskanen
Vietätkö juhannuksesi kaupungissa vain maalla? Kirjoittaja viettää aina kaupungissa, siellä on tosi mukavaa, kun kaikki toisen ja kolmannen polven mamut (= maalta muuttaneet) ovat menneet lapsuudenkoteihinsa tai mökeille maalle. Väljää, hiljaista, eikä tarvitse kuunnella ärsyttäviä murteita, muutama raflakin on auki ja cityväki juhlii arvokkaan hillitysti. En koskaan ole ymmärtänyt tämän metsäläiskansan hinkua mennä alkeelliselle mökille hyttysten syötäväksi, on kai käsi vielä kuvannollisesti sanoen, kiinni oksassa. Skruudataan epäterveellistä hiiltynyttä grillimakkaraa ja kiskotaan kaksinkäsin kaljaa, loppuillasta hukutaan veneestä seplaus auki tai tapetaan akka. Ei ei, tuo ei ole sivistyneelle cityihmiselle soveliasta !

Eräs tuttuni valitteli savolaismafian valtaamaan stadia. Hän oli koko ikänsä asunut Tölikässä ja muutti sitten Pasilaan. Kun hän tulee junalla Helsinkiin, nojailee asemalla savolaismafia, joka haastaa: "Taijat olla mualta, mitäh?". P...le, sanoo ystäväni.

Monennenko polven stadilainen olet?
epäilen et sun varpaitten välissä on lehmän paskaa kuitenki,tunnen aika monta tsadilaista,ja ne tuntemani ei kyl viitteis moisesta asiasta alkaa narisemaan....

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
pkinnune
Hannu Tanskanen

Monennenko polven stadilainen olet?
epäilen et sun varpaitten välissä on lehmän paskaa kuitenki,tunnen aika monta tsadilaista,ja ne tuntemani ei kyl viitteis moisesta asiasta alkaa narisemaan....

Turun Kultasepillä oli aikoinaan teksti liikkeen ikkunassa: "Kultaseppiä toisessa polvessa".
Siihen oli joku aamulla tussilla kirjoittanut: "Entäs toisessa?".

Vierailija
Hannu Tanskanen
Turun Kultasepillä oli aikoinaan teksti liikkeen ikkunassa: "Kultaseppiä toisessa polvessa".
Siihen oli joku aamulla tussilla kirjoittanut: "Entäs toisessa?".

Niin ja Nousiaisissa kasitien varrella on LVI-alan liike, jonka mainoslause on jo kymmeniä vuosia ollut vettä jo toisessa polvessa. Itse epäilen, että sitä on jo kolmannessakin. Mutta tämäkään ei liity Juhannuksen viettoon kaupungissa.

Saaristoon olisi kiva päästä pois täältä kaupungista.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26880
Liittynyt16.3.2005
Hannu Tanskanen
Väljää, hiljaista, eikä tarvitse kuunnella ärsyttäviä murteita, muutama raflakin on auki ja cityväki juhlii arvokkaan hillitysti.

Katsos meillä maalla on mulloinkin kuin jouluna ja juhannuksena väljää, hiljaista eikä tarvitse kuunnella ärsyttäviä murteita.

Skruudataan epäterveellistä hiiltynyttä grillimakkaraa ja kiskotaan kaksinkäsin kaljaa, loppuillasta hukutaan veneestä seplaus auki tai tapetaan akka.

Onko se sitten fiksumpaa juoda tökerön ylihintaista kaljaa jossain känniääliöiden täyttämässä meluisassa läävässä ja loppuillasta skruudata epäterveellistä nakkikioskisafkaa ja lopuksi ottaa tai antaa puukosta keuhkoon, kun ei osata jonottaa.

Ei ei, tuo ei ole sivistyneelle cityihmiselle soveliasta !

Ei, tuo ei ole sivistyneelle maalaisihmiselle soveliasta.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Minä nuoruudessani olin pakotettu mökille, kun muijan sukulaisilla sellainen oli. Olin ikävystynyt puolen tunnin päästä, ei mitään järkevää tekemistä kuin lätkiä itikoita iholta. Kaupungissa on kaikki mukavuudet käden ulottuvilla eikä itikoita (ei myöskään pohojalaisia itikoita eli nautoja, joiden tylsä katse kuvaa maaseutua). En tietenkään tarkoita, että menee nakkikiskalle rähjäämään, se kuuluu vappuun ja silloin minä lähden maasta. Olin viime vappunakin Italiassa ja ainoa häiriö oli kommareiden järjestämä kulkue pääkadulla, sitäkään ei huomannut kun oli rantabulevardilla lempeässä ilta-auringossa nauttimassa aperitiivia ja katselemassa Väimerellä seilaavia risteilylaivoja. Sammakoilla tosin oli kutuaika ja ne möykkäsivät puoleen yöhön rantakivikossa.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Vapaa-ajan asunnoissa, kakkosasunnoissa, huviloissa, kesämökeillä, metsästysmajoilla, saunamökeillä etc. on hyvin vaihtelevat viihtyvyystekijät. Itse täällä sähköverkon ulkopuolella en ole ihan teknoasumisen eturintamassa..

Äskönkin tutkin että mitä ihmettä kaasujääkaappi oikein kohisee. Puhina kuului ja kun ehdin viereen se ehti loppua. Kolmannella kerralla "vika" löytyi. Invertterin tuuletinhan se välillä heräskelee.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija
Hannu Tanskanen
Olin viime vappunakin Italiassa ja ainoa häiriö oli kommareiden järjestämä kulkue pääkadulla, sitäkään ei huomannut kun oli rantabulevardilla lempeässä ilta-auringossa nauttimassa aperitiivia ja katselemassa Väimerellä seilaavia risteilylaivoja.

Pikkusormi pystyssä sitten siellä aperitiivia siemailit kuin paremmatkin bösat.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Vietän juhannukseni kaupungissa maalla. Asun sellaisessa paikassa keskellä metsää ja peltoja, Turun kaupungissa.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Hannu Tanskanen
Vietätkö juhannuksesi kaupungissa vain maalla? Kirjoittaja viettää aina kaupungissa, siellä on tosi mukavaa, kun kaikki toisen ja kolmannen polven mamut (= maalta muuttaneet) ovat menneet lapsuudenkoteihinsa tai mökeille maalle.

Äänestyksestä puuttuu vaihtoehto "Asun maalla"
Ei tarvitse minnekäöän lähteä, mitä nyt pihalle nostamaan vähän omasta maasta uusia perunoita ja hakemaan kasvihuoneesta tuore kurkku ja muutama tomaatti. Satakieli lauloi aamulla, kuuli hyvin ikkunasta. Ennen oli perinteenä lähteä juhannusyönä soutamaan kuhaa, nyt ei enää.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Moses Leone
Hannu Tanskanen
Olin viime vappunakin Italiassa ja ainoa häiriö oli kommareiden järjestämä kulkue pääkadulla, sitäkään ei huomannut kun oli rantabulevardilla lempeässä ilta-auringossa nauttimassa aperitiivia ja katselemassa Väimerellä seilaavia risteilylaivoja.

Pikkusormi pystyssä sitten siellä aperitiivia siemailit kuin paremmatkin bösat.

Nyt sekoitat Italian pervopohjolaan. Ei siellä bösia ole, vain Berlusconin kaltaisia vielä seitsenkymppisenäkin viriilejä miekkosia ja kauniita nuoria naisia, joita on mukava katsella passeeraamassa bulevardilla.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Aweb
Vietän juhannukseni kaupungissa maalla. Asun sellaisessa paikassa keskellä metsää ja peltoja, Turun kaupungissa.

Ymmärrän, minäkin siellä kerran ajelin autolla ympäriinsä enkä löytänyt kaupunkia.

Vierailija
Aweb
Vietän juhannukseni kaupungissa maalla.

Samoin minä. Asunnolta on kotikaupunkini Weberin pisteeseen eli asukaskeskipisteeseen noin 50 metriä. Sen keskemmälle kaupunkia ei pääse.

Ympäirillä on kuitenkin paljon luontoa, aamuöisin olen kuunnellut satakielten kilpalaulantaa laulurastaitten kanssa. Muutaman sadan metrin päässä on kurkien pesiä. Ja kuitenkin kaupunki on ihan ympärillä.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006

Viimeisen neljän vuoden aikana olen viettänyt vain kerran juhannusta, tämä tapahtui mökillä Lohjalla. Yhtenä vuonna olin Pariisin ilmailunäyttelyssä. Nykyisessä asuinmaassani ei juhannusta vietetä. Avasin tosin juuri oluen sen kunniaksi, että kaikki Suomessa ovat juovuksissa.

Nuorempana on tullut vietettyä useitakin kaupunkijuhannuksia Helsingissä. Tyhjä kaupunki voi olla hyvin romanttinenkin ympäristö. Eräänä juhannuksena puolestaan pelasimme jalkapalloa Senaatintorilla...

Sittemmin kokemukseni mukaan yhä useampi alkoi viettää juhannusta Helsingissä, joten se ei enää ollutkaan niin tyhjä kun joskus 1980-luvun alussa. Ihan viime vuosista en sitten tosiaan tiedäkään.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija
Hannu Tanskanen
Ymmärrän, minäkin siellä kerran ajelin autolla ympäriinsä enkä löytänyt kaupunkia.

Ymmärrän hyvin, heliumpallokeskustelua seurattuani!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat