90-luvun päättäjät tuomiolle lamasta

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Nyt uuden laman aikana voidaan todeta, että toisenlaisella politiikalla 90-luvun lamassa oltaisiin lamaa voitu vähentää.

Mutta ei asialle tehty mitään. Miksei Esko Ahoa ja muita pääarkitehteja laiteta tuomiolle ja vaikkapa maanpetokesta vankilaan.

Laitettiihan natsitkin hirsipuuhun ja vankilaan ja nekin vain omasta mielestää toteutti hyvää ja reilua politiikaa.

Olen kuullut juttua että lama tapatti ainakin 10 tuhatta ihmisistäkin. Tämmöistäkin näkökulmaa saadaan asialle. Joku yleishyödyllinen yhteiskuntapalvelu pitäisi Esko Aholle ja kavereille saada vähintään.

Kommentit (10)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Laitettiihan natsitkin hirsipuuhun ja vankilaan ja nekin vain omasta mielestää toteutti hyvää ja reilua politiikaa.

Natsien moka oli, että ne hävisivät sodan. hitlerin teot ovat pahatapaisen pojannaskalin uhittelua Stalinin rinnalla, ja hän taitaa olla vieläkin jonkinlainen kansallissankari maassaan.

Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että valtakunnan päättäjillä pitäisi olla elinikäinen vastuu pätöksistään. En tarkoita rikostuomioita, mutta kyllä virheelliset päätökset ja niiden tekijät ja taustavaikuttajat pitäisi käsitellä julkisesti avoimesti. Se voisi osaltaan vähentää sitä, että politiikka on vain pyrkyrien oman ahneuden tyydyttämisen temmellyskenttä, ja valikoida sinne ihmisiä, joilla on jonkinlainen idea olojen oikeasta parantamisesta ja jotka olisivat myös riittävän suoraselkäisiä myöntämään virheensä.

Vierailija
tiäremiäs
Nyt uuden laman aikana voidaan todeta, että toisenlaisella politiikalla 90-luvun lamassa oltaisiin lamaa voitu vähentää.

Mutta ei asialle tehty mitään. Miksei Esko Ahoa ja muita pääarkitehteja laiteta tuomiolle ja vaikkapa maanpetokesta vankilaan.

Olen kuullut juttua että lama tapatti ainakin 10 tuhatta ihmisistäkin. Tämmöistäkin näkökulmaa saadaan asialle. Joku yleishyödyllinen yhteiskuntapalvelu pitäisi Esko Aholle ja kavereille saada vähintään.

Manu ja Örkki sen laman aiheuttivat.

Luulivat vielä jopa tekevänsä "hienontaloudellisen taikatempun"... kun ulkomailta imettävä setelirahoitus (muka) "ei voi inflatoida"...

post1229435.html?hilit=%C3%96rkki#p1229435

Vierailija
Neutroni
tiäremiäs

Natsien moka oli, että ne hävisivät sodan. hitlerin teot ovat pahatapaisen pojannaskalin uhittelua Stalinin rinnalla, ja hän taitaa olla vieläkin jonkinlainen kansallissankari maassaan.

Ai MITÄ se Stalin nyt sitten raas oikein "tekikään"?

Että oikein "Hitlerkin kalpenee"?

Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että valtakunnan päättäjillä pitäisi olla elinikäinen vastuu pätöksistään. En tarkoita rikostuomioita, mutta kyllä virheelliset päätökset ja niiden tekijät ja taustavaikuttajat pitäisi käsitellä julkisesti avoimesti. Se voisi osaltaan vähentää sitä, että politiikka on vain pyrkyrien oman ahneuden tyydyttämisen temmellyskenttä, ja valikoida sinne ihmisiä, joilla on jonkinlainen idea olojen oikeasta parantamisesta ja jotka olisivat myös riittävän suoraselkäisiä myöntämään virheensä.
Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
googeli
Eikö kansa pitäisi laittaa myös tuomiolle? Sehän se Holkerin, Liikasen ja Koiviston päästi huseeraamaan.

Kansa kuitenkin aina maksaa johtajiensa törttöilyt. Siinä on tuomiota ihan tarpeeksi.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Arkkis

Varmaan tiedät sen yhtä hyvin kuin minä, mutta jos se ei paatuneen kommunistin mielessäsi ole vääryyttä, ei mieltäsi varmaan mikään mahti maailmassa muuta.

Vierailija
tiäremiäs

Tutkija Davidson puhuu 12 000:sta ylimääräisestä itsemurhasta, mutta olen voinut itse todeta vain 200:n moottoripyöräonnettomuuden poikkeaman ylöspäin liikenneonnettomuuksien yleisestä trendistä po. Esko Ahon ja Iiro Viinasen aiheuttamana lama-vuonna.

Luultavasti muutama pankkien röstämä yrittäjä lähti maailmasta komeasti harrikalla? -Jota mopoa ei verorosvo eikä vouti saanut.

Vierailija
Neutroni
Arkkis

Varmaan tiedät sen yhtä hyvin kuin minä, mutta jos se ei paatuneen kommunistin mielessäsi ole vääryyttä, ei mieltäsi varmaan mikään mahti maailmassa muuta.

En kyllä todellakaan tiedä mitään Hitleriin päinkään verrattavissa olevaa.

Hitler kyllä loppujen lopuksi "todisti oikeaksi" puolustus- ja Komintern-politiikan, jota Stalin oli ajanut 20-luvun alusta lähtien, ja jota monet muut pitivät "pelkästään äärivallanhimoisena sisäpolitiikkana".

Uusimmat

Suosituimmat