Huonosti hengittäminen lisää tuskaa?

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota hengittämiselle, nimittäin olen lisännyt hengenvetojen syvyyttä ja määrää. Ihmisen aivot tarvii happea ja paljon. Kokeilin rentouotua ja vetää kunnon hengenvedot ja huomasin että se aktivoi aivoissa hyvän olon tunteet.

Olen huomannut että joskus uppoudun ajatuksiin ja olen kireällä päällä enkä hengitä riittävästi.
Hengittämisen lisääminen on vaikuttanut siten että tunnen olevani vahvempi ja positiivisempi sekä tunnen aurani kasvavan entistä isommaksi.

Ihminen joka on aina varpaillaan ehkä työstäkin johtuen tai potee itsetuhoisuutta ja paranoiaa - kokeilepas vähän lisätä hengitystä koska pää muuten kipsistyy.

Tämmöstä tällä kertaa.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (7)

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Teoriani mukaan tarkkaavaisuutta vaativat tehtävät eli pikku asioitten kanssa nysvääminen saa aikaan sen että hengittäminen jää pienemmälle. Itse esim. analysoin musiikkia jo 16 vuotta joten tiedän miten se on vaikuttanut minuun ihmisenä. Lisäksi sen poltan tupakkaa joten jo siitäkin syystä pitäis happea saada enemmän koska keuhkot on varmaan sentin paksuisen tervan peitossa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kyllä se huonosti hengittäminen tosiaan tuntuu ikävältä, vähintään kerran minuutissa on pakko henkästä, onneksi automaattinen hengitysjärjestelmäni pitää tarpeeksi tiheästä tahdista huolta ja voin keskittyä muihin asioihin.

くそっ!

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Good for you Ronron

Lisäksi kun ihminen saa enemmän happea lisäntyy ihmisen aineen-vaihdunta. Aineenvaihdunnan kiihtyvyys lisää myrkkyjen poistumisen nopeutta ja ihminen voi paremmin.
Jos vielä lisäät liikuntaa kehiin edes pikkasen niin voit taas paljon paremmin.
Tuskin tämä mitään uutta on mutta eipä ole kukaan lääkäri koskaan ehdottanut hengittää enemmän.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Täytyypä kokeilla tota raskaasti hengittämistä. Jospa se auttaisisi vaikkapa keskittymään ja muistamaan paremmin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Vieraalla maalla kaukana on keksitty tämä jo tuhansia(?) vuosia sitten. Jooga, meditaatio ja kamppailulajit käyttävät eri hengitystekniikoita. Hengitykseen keskittyminen kyllä rauhoittaa ja jos siihen liittää pienen 'mielen tyhjennys' hetken voi seuraavan askareensa aloittaa 'tyhjältä pöydältä'
Aikidon hengitystä: http://www.aikido-health.com/aikido-meditation.html
"Mokuso!"

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Olet varmaan huomannut, että muutama pitempi hengenveto aiheuttaa hieman sydämen sykkeen laskuakin. Lisäksi sellaiset ihmiset, jotka ovat menneet panikkiin kehoitetaan ottamaan hengitys rauhallisemmin. Tuossa ajatuksessasi on kyllä vinha lääketieteelisesti todistettu perä.

Vierailija

Asiaan liittyy rentoutuneisuus. Kiihtynyt hyperventiloi, joka lisää jännittyneisyyttä pahaan oloon saakka. Ponnistelemattamuus on avain päästä tilasta ulos. Tyhjennetään huokaisten keuhkot ja tartutaan toisella kädellä toisen käden kämmenselkään sormenpäät kiertyen kämmenpuolelle. Tämä ote rahoittaa välittömästi.

Uusimmat

Suosituimmat