Parran kasvatuksesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suuri ongelma, parta ei kasva vaikka ikää on jo parikymmentä vuotta. Nyt kuitenkin tekisi mieli kasvattaa oikea parta, eikä mitään maitohaivenia. Onko vinkkejä tai muuta vastaavaa, että miten parran saa parhaiten kasvamaan?

Onkos muilla käyttäjillä partaa? Millaisesta parrasta pidätte? Itsellä oli mielessä jotain Gordon Freeman (nörttiä, kyllä) tyylistä.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija
Alpha
Suuri ongelma, parta ei kasva vaikka ikää on jo parikymmentä vuotta. Nyt kuitenkin tekisi mieli kasvattaa oikea parta, eikä mitään maitohaivenia. Onko vinkkejä tai muuta vastaavaa, että miten parran saa parhaiten kasvamaan?

Onkos muilla käyttäjillä partaa? Millaisesta parrasta pidätte? Itsellä oli mielessä jotain Gordon Freeman (nörttiä, kyllä) tyylistä.

Jos haluaa että parta alkaa kasvaa vahvana sitä kannattaa alkaa ajaa jo kymmen vuotiaana.
Hivenet höylällä pois, joka päivä. Päätös kymmen vuotiaan tekemäksi on kuitenkin kyseenalainen. Myöhemmin parran kasvuun ei kai juuri voi vaikuttaa. Hyvä ravinto ja parran säänöllinen ajo sattaa hiukan vaikuttaa, mutta tuskin tekee ihmeitä. Parta alkaa kasvaa monella peremmin vasta 30 vuotiaana tai myöhemmin. Pää kaljuuntuu ja muu karvoitus lisääntyy.

Vierailija
Ei parta pahoille kasva. Naamajouhet joutaville.

Itse saan kasvatettua kanssa korkeintaan teiniviikset ja risuparran.
Eipähän tarvitse olla joka päivä höyläämässä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Jos ryyppää vaan ja vetelee huonolla ravinnolla, ei partakaan kasvele.

Pulisonkeja mä oon yrittäny mutta ei luonnistu. Parta jota vihaan, on auktoriteettiparta. Niillä joilla se on, se on muistuttamassa heidän voittamattomuudestaan. Yleensä ne on yläasteiden rehtoreita ja/tai wannabe-kirjailijoita.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Kannattaa periä kunnolliset testot. Siitä se lähtee.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Parrankasvu on aika paljon kiinni geeneistä. Ei siinä paljon hyvät ruuat ja parran jatkuva höyläys auta jos ei vaan ole karvainen henkilö ylipäätään.

Odotankin, että ikä menee yli kolmenkympin ja tuleeko sitten jotain positiivista vaikutusta parran lisääntymiseen. Nyt tunnen itseni lähinnä säälittäväksi tuolla osa-alueella. Tosin usein parrakkailla henkilöillä on se selkäkin suht. viidakkomainen, joten kaikkea hyvää ei voi kerralla saada.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Thick As A Brick

Kasvatin partaa melkein kokonaisen vuoden. Yritin provokaatiomielessä kasvattaa mahdollisimman pitkän parran, pisimmillään taisi olla päälle 5cm. Ongelmaksi muodostui karkea parranlaatu, jonka seurauksena parta ei pysy siistin näköisenä tietyn rajapituuden jälkeen. Yritin pitää naamaa ojennuksessa jopa geelin avulla Nyt olen ollut ilman partaa muutaman kuukauden, tiedä sitten kyllästynkö taas jossain vaiheessa siihen, että on ihmisen näköinen. Parta vanhentaa rutkasti, mutta kuuluvat sanovan että olen muutenkin rupsahtanut. Ei ole erityisen imartelevaa kuulla olevansa nelikymppisen näköinen - ilman partaa. (edit: pahoittelut nelikymppisille, en ole itse vielä ihan niin kypsässä iässä) Parrankasvatuksen hyviin puoliin kuuluu ilman muuta se, kuinka virkistävää vaihtelu onkaan: on omalla tavallaan varsin terapeuttista kun sheivauksen jälkeen peilistä tuijottaakin vastaan ihan uusi ihminen.

Jos haluaa että parta alkaa kasvaa vahvana sitä kannattaa alkaa ajaa jo kymmen vuotiaana.
Hivenet höylällä pois, joka päivä. Päätös kymmen vuotiaan tekemäksi on kuitenkin kyseenalainen. Myöhemmin parran kasvuun ei kai juuri voi vaikuttaa.

Tätä väitettä en ole koskaan ymmärtänyt, ettäkö parta vahvistuisi partaa ajamalla. Karvathan on ihan samaa, kuollutta ainesta kuin kynnetkin, eihän kynsienkään kasvu mihinkään kiihdy leikkaamalla tai pureskelemalla?

Vierailija

Mulla on 18cm nyt tota partaa tossa naamassa, ja 10 senttiä sais tulla lisää ni saa noi rastat sitten sopivan mittaisiksi.

-Kyllä, rastat parrassa kun ei tukka kasva.

En osaa kyllä antaa kasvatukseen vinkkejä. Joillakin parta kasvaa, toisilla taas ei lainkaan.
Itse oon kauttaaltani (hiuksia lukuunottamatta) niin karvanen, et oon melkonen kokovartalo-tussu.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Heksu

Tätä väitettä en ole koskaan ymmärtänyt, ettäkö parta vahvistuisi partaa ajamalla. Karvathan on ihan samaa, kuollutta ainesta kuin kynnetkin, eihän kynsienkään kasvu mihinkään kiihdy leikkaamalla tai pureskelemalla?

kyllä sen huomaa. niitä karvoja joita ajelee useimmiten niin ne myös kasvavat vahvimmiksi ja nopeiten.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Alpha

aktiivinen kamppailuharjoittelu, saliurheilu, proteiinipitoinen sapushka.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kyllä ulkoilmaurheilukin tehostaa parrankasvun nopeutta. Ei tarvi näillä säillä viettää aikaa ummehtuneilla saleilla.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Parta kasvaa kunnolla vain leukaan, pulsarit on aneemiset ja viikset parhaimmillaankin vain amiksen viimeisen vuosikurssin tasoa. Isukilla oli armottomat Horst-viikset aikanaan, mulla on vissiin menny joku geeni väärään paikkaan kun ei periytyny. Harmi, jos kasvais niin mulla olis koko ajan kunnon räkäjarrut. Sellaiset Lee Van Cleefit olis aika häijyt kokeilla, vaikka vitsillä.

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005

Kuulostaa enemman puutarhan hoidolta
Ei partaa tarvitse "kasvattaa", se kasvaa itekseen niille joille se kasvaa.b

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

Vierailija

Myytti: Parran ajaminen saa sen kasvamaan nopeammin tai paksummaksi.

Fakta: Hiukset ovat lähinnä proteiinia ja keratiinia, eikä niissä ole hermoja tai verisuonia. Sinun ruumiisi ei tiedä että partasi on ajeltu (tai sen pituutta ylipäätään) koska sillä ei ole mitään keinoja viestiä tätä tietoa muulle ruumiillesi. Usein ihmiset uskovat että höylääminen saa parran kasvamaan nopeammin tai paksummaksi, mutta naamakarvat tavallisestikin kasvavat nopeammin ja paksummaksi sitä mukaa kuin vanhenet, joten se on vain sattumaa.

Tämä olevinaan tiedesivusto ja kukaan ei tiedä tämmöistä? o.O
Ajatelkaa ny... Sulla on parta, ja sä leikkaat sen millin pituiseksi. Miten ihmeessä se tietäisi alkaa kasvamaan nopeammin? Entä jos pitkästä parrasta leikkaisi vain pari milliä päästä? Kasvaisiko se nopeammin?

Kuka tahansa nykynainen voisi varmaan vahvistaa tämän. Jättää vaan koivet höyläämättä ja ihmettelee kun ei kasvakaan häpykarvoituksen tyyppistä vaan samaa haituvaa kuin aina ennenkin.

Juutalaiset voi myös vahvistaa, näille kun parta on aina kasvanut hyvin ja pyhät tekstit kielsi parran ajamisen...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat