Onko homoseksuaalisuudesta inttäminen sairaus?

Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005
Sairaus (lat. morbus, kreik. nosos, engl. disease) on fyysisen tai psyykkisen rakenteen tai toiminnan poikkeavuus, joka aiheuttaa yksilölle tai hänen ympäristölleen tilapäistä tai pysyvää haittaa tai toiminnanvajavuutta.

Jos keskusteupalstan keskustelija ei pysty keskustelemaan, vaan jättää vasta-argumentit huomiotta ja jankuttaa samoja moneen kertaan kumottuja väitteitä, miksi kyseessä ei olisi sairaus? Jos ihminen ei kykene käyttämään nenää haistamiseen, silmää katsomiseen, jalkaa kävelemiseen ja keskustelupalstaa keskustelemiseen, miksi kyseessä ei ole sairaus tai vamma, jota pitäisi yrittää hoitaa?

Väitetään, että eläinkin oppii kerrasta. Se ei täysin pidä paikkaansa, mutta esimerkiksi monet nisäkkäät ymmärtävät virheensä muutaman kerran sen tehtyään. Jos joku anonyymi aikuinen keskustelupalstan jäsen ei ymmärrä virhettään esimerkiksi kymmenen tai 20 kerran jälkeen, vaikka se on hänelle selitetty, eikö silloin ole kyseessä sairaus tai vamma, jota pitäisi yrittää hoitaa?

Entäpä, jos fiksoituu vain muutamaan aiheeseen, joista kirjoittelee viestejä vuosikaudet? Eikö silloin ole kyseessä sairaus tai vamma, jota pitäisi yrittää hoitaa?

Sivut

Kommentit (55)

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Onko homoseksuaalisuudesta inttäminen sairaus?

Eipä tuo järin terveeltäkään vaikuta, etenkin jos roikkuu kokoajan homomiesten sukuelimissä käsittelemättä asiaa mistään muusta näkökulmasta.

Vierailija
asdf
Sairaus (lat. morbus, kreik. nosos, engl. disease) on fyysisen tai psyykkisen rakenteen tai toiminnan poikkeavuus, joka aiheuttaa yksilölle tai hänen ympäristölleen tilapäistä tai pysyvää haittaa tai toiminnanvajavuutta.

Jos keskusteupalstan keskustelija ei pysty keskustelemaan, vaan jättää vasta-argumentit huomiotta...

Ei, kyllä minä huomasin sen "siitin on oikeasti penis ja se todistaa, että sen funktio ei ole viedä siittiösoluja emättimeen", joten syytös on aiheeton.

Huomion myös sen argumentin, että homoseksuaali ei tarvitse lääketieteen apua lisääntymiseen, koska muumimuki ei ole lääketieteellinen instrumentti.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005
Taha
Ei, kyllä minä huomasin sen "siitin on oikeasti penis ja se todistaa, että sen funktio ei ole viedä siittiösoluja emättimeen", joten syytös on aiheeton.

Huomion myös sen argumentin, että homoseksuaali ei tarvitse lääketieteen apua lisääntymiseen, koska muumimuki ei ole lääketieteellinen instrumentti.

Ei ollut tarkoitus keskustella homoseksuaalisuudesta eikä sinusta, vaan homoseksuaalisuudesta inttämisestä ja vasta-argumenttien huomiotta jättämisestä. Ja myös laajemmin keskustelukyvyn puutteesta tai keskustelu-sanan ymmärtämättömyydestä sekä fiksoitumisesta vain muutamaan aiheeseen ja näiden piirteiden mahdollisesta sairaalloisesta luonteesta.

Vierailija
Taha

Vaikka funktio olisi siittää, se ei tee siitä välttämätöntä pakkoa, jonka toteuttamatta jättäminen on sairaus.
Kyse on vaatimuksesta, kuka/mikä vaatii siittämään.
Katsot kysymystä jotenkin biologisesti, mutta yhteisö/laki/... määräävät sen, että täytyykö toteuttaa siittämistä vai ei.
Ihminen kun ei ole vain "biologinen" kohde, vaan siihen liittyy myös yhteiskunta, jonka olemuksellisuuden rajoissa.
Eikä siihen yhteiskunnalliseen olemukseen välttämättä kuulu vaatimusta käyttää siitintä siittämiseen, vaan se on ns. "sopimus"-asia.

Niin, onko pakkomielle/pakkomielteisyys sairaus, ja jos on niin minkälaisin rajoin?

Vierailija

En tiedä onko se varsinaisesti sairaus, jos se olisi, tulisi olla hoitotapakin. Onko sille keksitty hoitoa? Tai eihän kaikille taudeille ole.

Ihan kipeetä se kumminkin on.

Vierailija

Miks täällä aina pitää inttää homoista tai homoista inttämisestä. Se on ihan kipeetä.

Mä en pysty kesällä kattoon edes sateenkaarta, ettei mulle tulis ihan sairas olo. Ekaks viluttaa kuin olis kuumetta ja kohta paleltaa tosissaan ja koko tilanteeseen liittyy voimakas kastumisen tunne voimakkaammin vielä, jos on ulkona. Vilutus kestää kauan.

Ehkä toi kaikki johtuu siitä, että mä oon sukupuoliepäneutraalissa avioliitossa. Ken ties (Barbie oli varmaan kertonnu.)

Vierailija

Maltilliset homot -eli yli puolet-, vastustavat gay-pride -kulkueita, joissa aikuiset miehet pukeutuvat kuin pervot.

Maltillinen homo käy töissä, urheilee, ei ole alkoholisti ja lukee lehtiä. Sitten on tämä "poliittisesti tiedostava" roskasakki ja heidän ymmärtäjänsä, jotka luulevat että koko maailman pitää palvoa heitä, ja että kristillinen kirkko pitää alkaa vihkimään heitä.

Täsmälleen samoilla argumenteilla voitaisiin perustella 3 hengen avioliittojen sallimista. "Kuka sinä olet sanomaan, että miksei 3 ihmistä voisi asua yhdessä?". Tai vaikka yhden hengen avioliittoja. Tai avioliitto esineen kanssa. "Mitä se muille kuuluu mitä teen kotona tuolini kanssa".

Vierailija
Phony

Mä en pysty kesällä kattoon edes sateenkaarta, ettei mulle tulis ihan sairas olo. Ekaks viluttaa kuin olis kuumetta ja kohta paleltaa tosissaan ja koko tilanteeseen liittyy voimakas kastumisen tunne voimakkaammin vielä, jos on ulkona. Vilutus kestää kauan.

Samat oireet: Mulle vaimo sano vähän vastaavan kommentin annettuani, että hänen täytyy ymmärtää, onhan sulla menossa miehinen menopaussi. Virnisteli päälle. Ketale!

Ei semmosta ole olemassakaan.

Vierailija
Sophia
Banaani lievittää sairauden aiheuttamia ympäristöhaittoja.

En täysin ymmärrä miten Sophian viesti liittyy aiheeseen, mutta kai naiset tietää banaaneista enemmän.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Thick As A Brick
Phony

Samat oireet: Mulle vaimo sano vähän vastaavan kommentin annettuani, että hänen täytyy ymmärtää, onhan sulla menossa miehinen menopaussi. Virnisteli päälle. Ketale!

Ei semmosta ole olemassakaan.

Kyllä miehilläkin on vaihdevuodet ja ne voivat alkaa ennenaikaisesti esim. stressin vaikutuksesta. Tässä vähän lainausta Miesklinikan sivustolta ja hakusanalla miehen vaihdevuodet tietoa löytyy muualtakin siitä kiinnostuneille.

Miehen vaihdevuodet

Testosteronin puute

Ikääntyvän miehen kivesten vajaatoiminnan hoitokäytäntö ( ISA,ISSAM,EAU )

Mistä voi epäillä miehen testosteronin puutetta ?

Ikääntyessä kivesten tuottama testosteronipitoisuus laskee hitaasti, noin prosentin vuosivauhtia 40 ikävuodesta alkaen. Jos veren testosteronipitoisuus laskee liian alas, miehellä alkaa esiintyä tyypillisiä oireita, väsymystä, aloitekyvyttömyyttä, mielialan laskua, kiukkuisuutta, seksuaalista haluttomuutta, erektiohäiriöitä, lihasvoiman alentumista ja ylimääräistä hikoilua. Ylimääräistä rasvaa alkaa kertyä vyötärön seudulle.

Suomalaisilla testosteronipitoisuudet ovat liian matalat 10-15% :lla 45 - 60 -vuotiaista ja 20 %:lla yli 60 v. miehistä. Epäterveelliset elämäntavat kuten raju alkoholinkäyttö lihominen ja stressi alentavat kivesten testosteronituotantoa.

Koska testosteronivajetta voidaan hoitaa, tulisi veren testosteronipitoisuuden tarkistaminen pitää mielessä jo yli 40 vuotiaan miehen oireillessa. kts. Testosteronin puute

Epäiltäessä ikääntymiseen liittyvää kivesten vajaatoimintaa, tulee sekä kokonais-testosteroni että ns. vapaa-testosteroni määrittää. Myös testosteronin eritystä säätelevä luteinisoiva hormoni (LH) tulisi mitata. Aikuisella miehellä LH-tason nousu viittaa yleensä testosteronituotannon alenemiseen. Jos miehellä on selkeät kivesten vajaatoiminnan oireet ja seerumin kokonaistestosteronipitoisuus alle 12 nmol/l, on hormonituotannon vaje ilmeinen ja mm. korvaushoidosta on todennäköisesti hyötyä.

Seerumin hormonia sitova valkuainen SHBG voi nousta ja sen seurauksena vapaa ,aktiivinen testosteronipitoisuus laskea jos potilaalla on kilpirauhasen liikatoiminta (hypertyreoosi) tai liikalihavuus (estrogeenituotanto nousee) sekä maksasairauksissa tai maksaan vaikuttavien
lääkkeiden vaikutuksesta. Myös runsaan alkoholin käytön yhteydessä.

( Esa Hämäläinen, Laboratoriolääkäri ,HUS)

Alkuperäinen sivu: http://www.miesklinikka.com/miehen_vaihdevuodet/

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mun mielestä homoseksuualisuudesta inttämättä jättäminen on sairaus, koska kaikilla ihmisillä tulee olla oikeus arvostella toisten elämäntapaa ja tyyliä. Ja koska jokin on oikeus niin sitä pitää käyttää! Niin että jos ei arvostele niin mun mielestä se ei ole normaalia ja vaatii hoitoa parantolassa.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat