Sipsit terveellistä ravintoa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2010/07/02/the-woman-who-only-e...

Brittiläinen nainen on syönyt kymmenen vuoden ajan pääravintonaan sipsejä. Viimeiset kaksi vuotta hän on elänyt lihan makuisilla sipseillä, sitä ennen kahdeksan vuotta toisella merkillä.

Essexissä asuva nainen kertoo, että hänen elimistönsä on jo täysin tottunut erikoiseen dieettin.

- Se varmasti kuulostaa kummalliselta, mutta toimii minun kohdallani. Olen joskus yrittänyt koittaa jotain muuta ruokaa, mutta en vain pysty syömään mitään muuta kuin sipsejä, hotellisiivoojana työskentelevä nainen kertoo.

Naisen mukaan hänen terveytensä ei ole pettänyt millään tavalla.

Ihmiset suhtautuvat kuulemma ruokavalioon hieman oudoksuen.

- Minua katsotaan kummasti, kun työnnän kaupassa kärryllistä sipsejä. Joskus ostamme myös karkkeja ja kokista pojallemme. Ihmiset kyselevät, millaiset bileet meillä on.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Ei tosin erityisen hyvinvoivalta näytä tuo nainen. Lähinnä tulee mieleen, miten monet vegaanit väittävät voivansa hyvin ruokavaliollaan [size=50:1yknzgjc](jep olin itsekin joskus)[/size:1yknzgjc]. Kuva kertoo muuta.

Vierailija

Niillä ei pysy hengissä puolta vuotta. Pimu syö salaa sekarukaa tai torjuen tietoisuudestaan tekevänsä niin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Sipsit on hyviä. Niitä mäkin syön.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

mää en huomannu missään ton naisen ikää?Mulle tuli siitä susan kuronen(ruusunen?mikä lie?)mieleen.Ja vanhan näkönen oli kolmekymppiseksi jos sen ikänen oli.Mutta ei nyt muuten mun mielestä pahoin voivan näköinen.Jos ei nyt erityisen elinvoimaisenkaan näköinen.

Vierailija
RaahenTiikeri
mää en huomannu missään ton naisen ikää?Mulle tuli siitä susan kuronen(ruusunen?mikä lie?)mieleen.Ja vanhan näkönen oli kolmekymppiseksi jos sen ikänen oli.Mutta ei nyt muuten mun mielestä pahoin voivan näköinen.Jos ei nyt erityisen elinvoimaisenkaan näköinen.

Siinähän se mainitaan tuolla linkitetyllä sivulla jo aika alussa:
"Bizarre as it sounds, Debbie, 30, has eaten nothing but crisps for 10 years, and for the past two, beef flavour Monster Munch have been every meal."

Kolmekymppisen elimistö vielä kestää tuollaista kummallisuutta, mutta tuosta eteenpäin voi olla että ruokavalion vaikutukset voi tulla ikävällä tavalla esiin melko nopeassakin tahdissa. Ei tuollainen määrä rasvaa ja suolaa voi pitkän päälle olla hyväksi. Kymmenen vuoden päästä voipi näyttää suunnilleen yhtä vanhalta kuin tuo hänen 25 vuotta vanhempi äijänsäkin.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Muutenkin pakkohoitoon toimitetut anorektikot pistäisin kaikki intensiiviseen THC-hoitoon jossa pakotetaan olemaan paukuissa 24/7.
Hommaa helpottanee sekin fakta, että paukkupäät useimmiten ovat normaalipainoisia vain juuru ja juuri, joten jotain jännää se hatsi suoliston neuroneillekkin tekee.

Ei toi Debbie ole vielä parantunut syömishäiriöstään, vaan oppinut vain elämään sen kanssa.

Vierailija

Sairaaltahan tuo vaikuttaa. Siis henkisesti ei kaikki ole kohdallaan.

Mutta kyllä ruokavalio vaikuttaa terveyteemme vähemmän kuin meille uskotellaan. Tosin pitkällä ajalla se huononee väistämättä, jos syö epäterveellisesti. Vaikka ko. nainen väittää voivansa hyvin, se ei välttämättä pidä paikkaansa. Sanoahan voi mitä tahansa. Ihmettelen ainoastaan miten hän voi olla vielä elossa, kun ei ole saanut ruuastaan proteiineja. Täytyy tarkistaa sipsien proteiinipitoisuus finelistä....jostainhan hänen on täytynyt saada vähän valkuaista!

Huolehdimme ihan turhaan yksittäisistä suuhunpantavista, kokonaisuus ratkaisee ja sekin pitkällä ajalla. Emme tarvitse mitään yksittäistä ruoka-ainetta emmekä välttämättä edes mitään yksittäistä ruoka-aineryhmää. Samoin ei mikään yksittäinen ruoka-aine tai -ryhmä meitä sairastuta. Kyseessä on kokonaisuus, jossa geenit vaikuttavat eniten.

Vierailija
bobby

Mutta kyllä ruokavalio vaikuttaa terveyteemme vähemmän kuin meille uskotellaan. Tosin pitkällä ajalla se huononee väistämättä, jos syö epäterveellisesti. Vaikka ko. nainen väittää voivansa hyvin, se ei välttämättä pidä paikkaansa. Sanoahan voi mitä tahansa. Ihmettelen ainoastaan miten hän voi olla vielä elossa, kun ei ole saanut ruuastaan proteiineja. Täytyy tarkistaa sipsien proteiinipitoisuus finelistä....jostainhan hänen on täytynyt saada vähän valkuaista!

Huolehdimme ihan turhaan yksittäisistä suuhunpantavista, kokonaisuus ratkaisee ja sekin pitkällä ajalla. Emme tarvitse mitään yksittäistä ruoka-ainetta emmekä välttämättä edes mitään yksittäistä ruoka-aineryhmää. Samoin ei mikään yksittäinen ruoka-aine tai -ryhmä meitä sairastuta. Kyseessä on kokonaisuus, jossa geenit vaikuttavat eniten.

Täh?
Kokonaisuus muodostuu niistä yksittäisistä aineista ja jokin aine voi olla epäterveellinenkin. Tietenkään kyse ei ole jokotai asetelmasta vaan sekäettä. Sekä kokonaisuus että yksittäiset raaka-aineet on tärkeitä.

Ihminen tarttee aika monta ravintoainetta, joskin yksilöllistä vaihtelua esiintyy yksilöllisesti mutta yleensäottaen ihmiselle ei sovi kovin yksipuolinen ruokavalio.
Vai pitäisikö sanoa että kovin yksipuolisella ruokavaliolla ei voi hyvin.

Surkeeta on tommonen sipseily mutta kaikenlaisia vaivoja ihmisillä on, hänellä syömishäiriö, joillakin on juomishäiriöitä ja ne on kait vielä paljon yleisempiä, riippuu toki kulttuurista mitä se suosii, mitä ei..

Monet juopothan voi näyttää hyvinvoivilta kauan mutta lopussa kuolinsyyksi voikin ilmetä aliravitsemus. Se että on pulska ja punaposkinen ei ole sekään mikään terveyden perikuvan ilmentymä.
Toimeliaisuus ja jaksaminen viestii kaiketi parhaiten vointia onko se hyvä, keskinkertainen, huono..

Vierailija

Tuo juttu on jostain paskajuorulehdestä. Ei varmasti elä kukaan pelkillä sipseillä kymmentä vuotta. Väittää vielä, ettei syö muka mitään vitamiinivalmisteita. Ja terveeltä tuo minusta näyttää.

Vierailija
bobby

Onhan sitä perunassakin proteiineja, itse asiassa sattui tuossa olemaan sipsipussi pöydällä, jonka taulukon mukaan sipseissä on 5g proteiinia /100g sipsejä.

Pakko sen on jotain muutakin syödä, vaikka mitä väittäisi. johan sillä pitäisi olla puutostiloja vitamiinien täydellisen puuttumisen vuoksi. Ettei vaan olisi kyseessä tälle ajalle niin tyypillinen pakko-päästä-julkisuuteen-vaikken-ole-tärkeä-enkä-osaa-mitään-julkisuuspyrkyri. Näitähän riittää.

Vierailija
Puudeli
Ei tosin erityisen hyvinvoivalta näytä tuo nainen. Lähinnä tulee mieleen, miten monet vegaanit väittävät voivansa hyvin ruokavaliollaan [size=50:33r1qetb](jep olin itsekin joskus)[/size:33r1qetb]. Kuva kertoo muuta.

Moro.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat