Herääminen kelloon

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minun mielestäni herätyskelloon tai muuhun vastaavaan herääminen on epäterveellistä ihmiselle. Se ei ole luonnollinen herääminen.

Onko aiheesta tehty tutkimuksia?

Kommentit (15)

Vierailija

Olen tutkinut asiaa jo vuosia ja tullut vastaaviin johtopäätöksiin. Herätyskelloapparaatteihin herääminen ei ole ihmiselle hyväksi.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Luonnollisemman herätyksen saa kun hankkii koiria ja kissoja jotka sitten herättävät kun tarvitsevat jotain.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Sahrah
Minun mielestäni herätyskelloon tai muuhun vastaavaan herääminen on epäterveellistä ihmiselle. Se ei ole luonnollinen herääminen.

Herätyskelloon herääminen on helposti vältettävissä heräämällä juuri ennen herätyskellon soittoa.

Vierailija
Saw
Luonnollisemman herätyksen saa kun hankkii koiria ja kissoja jotka sitten herättävät kun tarvitsevat jotain.
Juu, mm. kissat ja lapset ovat hyviä herättäjiä.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
Volitans
Sahrah

Herätyskelloon herääminen on helposti vältettävissä heräämällä juuri ennen herätyskellon soittoa.

Siihen voi herätä juuri ennen ainoastaan jos näkee pahaa painajaista sen soimisesta. Tämän takia en tarvitsekaan itse laitetta.

Mulgeron

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
Alveron
Volitans
Sahrah

Siihen voi herätä juuri ennen ainoastaan jos näkee pahaa painajaista sen soimisesta. Tämän takia en tarvitsekaan itse laitetta.

Herätyskelloon herääminen on varmasti epäterveellistä. Johan siinä tulee ahtaanpaikan kammo. Tai pitää olla mahdottoman iso herätyskello.
Ja jotain ihmeellistä yön aikanakin (telekineesia?) tapahtuu, jos menee nukkumaan omaan sänkyynsä ja toteaa herätessään olevansa kellossa!?

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

kesken unien herääminen ei ole ihmiselle hyväksi ja sitähän nuo kellot juuri tekevät.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Onko vasta unien jälkeen herääminen ok?

Nukuin viimeksi 14 tuntia kun nukuin. 12 tuntia sitten heräsin... Usein kun nukun ilman herätystä, nukun tuon 14 tuntia, joka on ehkä liikaa.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Saw
Onko vasta unien jälkeen herääminen ok?

Nukuin viimeksi 14 tuntia kun nukuin. 12 tuntia sitten heräsin... Usein kun nukun ilman herätystä, nukun tuon 14 tuntia, joka on ehkä liikaa.

elämäntapasi eivät ole tuon perusteella aivan kunnossa, tai sitten olet eriskummallisuus. keskivertoPertti nukkuu 6-8h yössä, jos kaikki muu on reilassa. ilman kelloa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
taucalm
elämäntapasi eivät ole tuon perusteella aivan kunnossa, tai sitten olet eriskummallisuus. keskivertoPertti nukkuu 6-8h yössä, jos kaikki muu on reilassa. ilman kelloa.
Viihdyn elektroniikan parissa. Se varmaan vaikuttaa asiaan.

Vierailija
Sahrah

Luonnollinen, siis tarkoitat yksilölle jotenkin siihen hetkeen luonteva, ilman ulkopuolista lisää?
Vaaran äänen yms. velvollisuuksiin herääminen äänienkin johdosta on varmaan kuitenkin ihan luonnollista sinällään.
En tiedä mihin vaikkapa apina-simpanssi-gorilla, mitkä lie heräävät-heräävät tyypillisesti, onko se saaliseläintä pelästyvän merkkiääniä toitottavan lintulauman ääni, lentävien valoaikahyönteisten aiheuttamat aistilliset mielihalut, onko (yö)vartia joka alkaa pitämään ääntä kun jotain herätyksen arvoista tapahtuu, onko se valon tietty määrä, jo heränneen yksilön (muut) äänet, vai unen tarpeen (silloinen) loppuminen...?

Vierailija
Saw

Paitsi jos opettaa koiran jo pennusta alkaen ettei sovi turhaan herätellä... mulla tosin epäsäännölliseen vuorotyörytmiin oppinut koira, ei ole muodostunut aamurutiinia, aamu-uninen kuten isäntänsäkin

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
Alveron

Mekaaniset herätyskellot muuttavat hieman ääntään ennen soimistaan. Se herättää minut 99 % varmuudella. Lähinnä vain, jos joudun heräämään aamuyöllä syvän unen aikaan, nukun siihen piippaamista edeltävään naksahdukseen asti.

Vaihdoin herätyskellon kellokytkimeen, joka sytyttää kattolampun. Mielestäni se on paljon mukavampi tapa herätä.

Tosin ei sitä lapsiperheissä ainakaan kesäaikaan tarvitse paljoa kuuden yli nukkua. Siitä pitävät lapset huolen.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Neutroni
Mekaaniset herätyskellot muuttavat hieman ääntään ennen soimistaan. Se herättää minut 99 % varmuudella. Lähinnä vain, jos joudun heräämään aamuyöllä syvän unen aikaan, nukun siihen piippaamista edeltävään naksahdukseen asti.

Silloin muinoin, ennen kuin omistin kännykkää, sama naksahdus herätti aina minutkin. Sitten se vaihtui kännykän värinään, joka kuului ennen herätyspiipitystä. Seuraavaksi oli vuorossa mp3-soittoäänen hiljaisuuden kohina ennen kappaleen alkua. Nykyään herään viimeistään herätysäänen kuoro-osiossa.
Kovin harvoin herää muutaman minuutin sisällä ennen herätystä. Silloin kun näin käy, niin kai se jää paremmin mieleen kuin ne "voi **ttu, joko se taas soi...?"-kerrat.

E: Niin ja mainittakoon, että krapulassa tuo soittoääneni takaa sitä painajaismaisemman herätyksen fiiliksensä puolesta, mitä enemmän vitkastelee heräämisen kanssa.

Vierailija
Neutroni

Mekaaniset herätyskellot muuttavat hieman ääntään ennen soimistaan. Se herättää minut 99 % varmuudella.

Oho, siksikö juuri siis herää monesti hieman ennen kellon soimista, aika jännää?

Uusimmat

Suosituimmat