Itikoiden toukat

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niin, milläs ne itikantoukat tappaisisi?

Yhessä isossa saavissa niitä elelee, mutta niitä ei saa hävitettyä haavillakaan, kun pienimmät toukat jää eloon.

Söiskös niitä nuijapäät? Vai syökö niitä vain pienet sammakon poikaset?

Pitää sit varmaan niitä laittaa sinne. Tosin sitten pitää rakentaa niille oma saari sinne saaviin, että ne voi levätä ja rentoutua siinä maan kamaralla.

Joskushan mulla on ollu sammakkofarmi. Sitämukaan kun sammakot alkoivat kasvaa kovin isoiksi pomppiviksi otuksiksi, niin sitten ne piti siirtää takaisin luontoon lähelle lampia ja paikkoja missä niillä ylipäätänsä on mahdollisuuksia selvitä. Ne karkaa muuten ja sitten kuolevat jos eivät löydä lampea tai ojakkoa mihin mennä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (18)

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Jos on pienehkö vesilammikko niin lurauta siihen pieni määrä ruokaöljyä. Siitä muodostuu pintaan ohut kalvo, joka ilmeisesti estää hapensaannin tai jolloin muulla tavalla tappaa toukat.

Vierailija

Toukat pysyvät pinnalla veden pintajännityksen avulla, laita vähän astianpesuainetta sekaan niin ne hukkuvat.
Kehitä joku aine, mikä hukuttaa ne, mielummin sellainen, mikä on nopeasti hajoavaa luonnossa.
Itikat on aika paikallinen ongelma, lätäkköjen käsittely silloin tällöin voisi poistaa suurimman osan hyttysistä.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Denzil Dexter
Jos on pienehkö vesilammikko niin lurauta siihen pieni määrä ruokaöljyä. Siitä muodostuu pintaan ohut kalvo, joka ilmeisesti estää hapensaannin tai jolloin muulla tavalla tappaa toukat.

Tämä on paras tapa.

Vierailija
Jorma
Denzil Dexter

Tämä on paras tapa.

Joku biologisesti, lähes nopeasti poistuva (mikrobit) öljykalvo lisukkeiden kanssa voisi toimia.
Ei jaksa kehitellä mitään, jos puh tai joku muu jaksaa niin voin tietysti ehdotella jotain.
Asiaa pitäisi kuitenkin tutkia, juuri nyt on muuta tekemistä.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Jorma
Denzil Dexter

Tämä on paras tapa.

Ja tämän olen kai lukenut lapsena Mustanaamiosta tai muusta vastaavasta sarjakuvasta. Olen aina luullut, ettei toimi oikeasti.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Voisko TNpuh laittaa niitä toukkia/vettä vaikka puhtaisiin pakasterasioihin?
Jos viitsit tehdä testejä niin katsotaan miten niistä pääsisi eroon.

Vierailija
fenomenologi
Phony
Käytä DDT:tä!

Eikös se oo jotain huumetta, ei kai modet tommosia saa ehdottaa.

Modet saa ehdottaa mitä vaan. Me ei olla biologeja.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Erakko
Minä käytän kalsiumhydroksidia. Rautakaupassa se on nimeltään rakennushienokalkkia.

Onko se myrkyllistä?

Phony
Käytä DDT:tä!

Enpä taida. Meinaa sitä vettä käytetään myöäs kasvimaalla, nii en hirveesti haluais syödä myrkytettyjä mansikoita.

fenomenologi
Testaa kuin käy, jos suihkuttelee kukkasumutinpullolla runsaasti laimennettua fairya saavin pinnalle.

Onko fairy mitenkä toxiccia? Ainakin mitä tuolta kaapista löytyy pesuaineita, niin eivät näytä olevan kovinkaan terveellisiä. Paitsi käsipesuaineessa ei näkynyt olevan mitään rastia tai pääkkistä, eikä purkissa kielletty nauttimasta sitä ainetta.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Neutroni
Onko saavin tyhjennys ja kuivaaminen mahdoton ajatus?

On. Arvokasta sade vettä menisi hukkaan.

fenomenologi
Voisko TNpuh laittaa niitä toukkia/vettä vaikka puhtaisiin pakasterasioihin?
Jos viitsit tehdä testejä niin katsotaan miten niistä pääsisi eroon.

No voin minä kyllä pistääkkin, mutta pitää ekaksi käydä kyllä kaupassa ostamassa niitä, kun kaikki pakasterasiat on ties miessä. Eipä ne sieltä sangosta minnekkään karkaa.

Ihan selvästi d-vitamiini toimii niihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat