Suomen tasavallan perustuslaki ja Brysselin liittovaltio

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuten jokainen valveutunut kansalainen on huomannut, niin Suomen herrat ja rouvat ovat viime aikoina jälleen aloittaneet Suomen kansan oikeuksien ulosliputtamisen. Ulkopolitiikan ja lainsäädännön lisäksi myös budjettivalta ollaan siirtämässä Brysselin kabinettipolitiikalla valittujen "kansankomissaarien" päätettäväksi.

Mitä tällaiseen sanoo oma perustuslakimme?

Suomi on täysivaltainen tasavalta.

Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset.

Minä – –, jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä.

Eduskunta päättää varainhoitovuodeksi kerrallaan valtion talousarvion, joka julkaistaan Suomen säädöskokoelmassa.

Jos tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa, tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle.

Luulisi olevan jo vähitellen aika tehdä ratkaisu Suomen kansanvalitseman eduskunnan laatiman perustuslain ja EU:n perustuslain välisen ristiriidan välillä. Toisen on väistyttävä. Nykyinen tilanne johtaa vain siihen, että poliittikkomme syyllistyvät toistuvasti valtio- ja maanpetokseen rikkoessaan tietoisesti perustuslakimme määräyksiä.

Muutaman kuukauden päässä olevissa eduskuntavaaleissa on jokaisen tiedefoorumilaisenkin hyvä tietää minkä asian puolesta punaisen viivansa käy äänestyslippuun vetämässä. Oli sitten äänestäjän kanta asiaan mikä tahansa.

Kommentit (2)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008

On siellä perustuslaissa paljon muutakin höpinää, jolla ei ole p:n merkitystä.

Merkitystä on vain poliitikkojen kikkailupykälästönä.

Siellä on esimerkiksi höpinää tasa-arvosta (rivikaupalla ellen muista väärin) ja samaan aikaan Oulun piispa (ei nykyinen) heitteli naisia ulos kirkosta. Ei kukaan puuttunut asiaan.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Myös käsityksessä että Suomen perustuslaki ei turvaa yksilön kansalaisoikeuksia vaan jotain ihan muuta, joten minulle henkilökohtaisesti se on aika joutavaa periaatteen tasolla olevaa tekstiä jota voidaan aina tarpeen mukaan Itä-Saksan malliin venytellä kulloisenkin poliittisen ylävireen mukaan, eikä muutosta aiempaan Suomen valtiosääntöön juuri näy.

Näin ollen, minulla on yksi ja hailee onko perustuslaki EU-liittovaltion vai Suomen. Liittovaltionlaki tuskin voi ainakaan heikentää kansalaisoikeuksia niin kauan kuin mukana ovat Ranska ja Britannia. Saksan ja muutaman pienemmän maan "antinatsifasismi" toki arveluttaa.

Kansalaisoikeudet ovat ykkösprioriteettini, syystä että kansalainen on valtion/liittovaltion perusyksikkö jota varten koko lainsäädäntö tulee olla. Numeroita emme ole, tilastoiksi emme tule, olkaamme siis kansalaisia.

Vapaus tai kuolema!

- Ubi bene, ibi patria -

Uusimmat

Suosituimmat