Mistä intuitio tulee?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko se kasa aivojen rekisteröimiä tilanteita, jotka alitajunta kerää kokoon? Entä miten selittyy ennalta näkeminen? Itse omakohtaisia kokemuksia tilanteiden näkemisestä ennalta, enkä tarkoita déjà vu:ta, vain selvempää tilanteen hahmottamista vaikka noin viikkoa ennen tapahtumaa.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Minullakin on tuntoa siitä mitä tulee tapahtumaan, ja mitä oli jossain tapahtunut, enkä ole aivan yksin tätä mieltä. Luulen helpottavani intuitioiden saamista sillä, että analysoin tapahtuneita, unet ovat mielenkiintoni kohteita ja olen yksin pitkiä aikoja. Mietin sukulaisteni ja omaa edessä olevaa kuolemaa aika paljon, aikomatta silti kiirehtiä sitä.
Tuskin intuitiot kuitenkaan kokonaan selittyvät noilla.

Muok. muutin alun ilmaisuani vaatimattomammaksi, jotta se vastaisi paremmin todellisuutta.

Vierailija
pinklin
Minullakin on keskivertoa parempi tunto siitä mitä tulee tapahtumaan, ja mitä oli jossain tapahtunut, enkä ole aivan yksin tätä mieltä. Luulen helpottavani intuitioiden saamista sillä, että analysoin tapahtuneita, unet ovat mielenkiintoni kohteita ja olen yksin pitkiä aikoja. Mietin sukulaisteni ja omaa edessä olevaa kuolemaa aika paljon, aikomatta siti kiirehtiä.
Tuskin intuitiot kuitenkaan kokonaan selittyvät noilla.

Kiitos vastauksesta! Olen lueskellut näitä keskustelukirjoituksia ja mielenkiinnolla havainnut, miten itsensä älykkääksi määrittelevä ihminen täällä helposti teilaa kaiken vähänkään "yliluonnolliseksi" luokitellut asiat tyhmien ihmisten uskomuksiksi.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

No intuitio ei ole 'yliluonnollista' vaan lähinnä.. sanotaan alitajunnan viesti siitä että ihmisellä on parempi kuva tapahtumista kuin hän itse ymmärtää. Olisihan se aivan mahdotonta selvitä normaaleista arkiaskareista järkeilemällä, joten meillä on 'sihteeri' joka aina välillä tökkii 'hänelle kuulumattomissakin' asioissa.

Vierailija
jees
No intuitio ei ole 'yliluonnollista' vaan lähinnä.. sanotaan alitajunnan viesti siitä että ihmisellä on parempi kuva tapahtumista kuin hän itse ymmärtää. Olisihan se aivan mahdotonta selvitä normaaleista arkiaskareista järkeilemällä, joten meillä on 'sihteeri' joka aina välillä tökkii 'hänelle kuulumattomissakin' asioissa.

Kiitos jees mielipiteestäsi, tosin en nyt tarkoittanut pelkästään sitä intuitiota siinä kohtaa, kun kirjoitin yliluonnollisesta. Lähinnä tarkoitin uskovaisten väheksymistä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Joo kyllä täällä yliluonnollista teilataan, koska tiedeuskovaiset ovat sitä mieltä, että se mikä ei ole mitattavissa on epätosi.

Intuitio on varmaan kasa tietoa jonka alitajunta on kerännyt ja tehnyt siitä palleron joka sitten paikan tullen pompsahtaa sun tietoseen mieleen.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
T.W.C.
Kiitos jees mielipiteestäsi, tosin en nyt tarkoittanut pelkästään sitä intuitiota siinä kohtaa, kun kirjoitin yliluonnollisesta. Lähinnä tarkoitin uskovaisten väheksymistä.

Ketä missään ei väheksyttäisi?

..Mut joo. Kyllä mäkin väheksyn jos aletaan raamatusta kaivaa etiikkaa, siellä kun sanotaan kaikenlaista.

"Minä tunnen sydämmessäni" on jo mielestäni aivan validi argumentti
"Näin raamattu/koraani/sudenpentujen käsikirja sanoo" Ei.

Vierailija
CE-hyväksytty
Joo kyllä täällä yliluonnollista teilataan, koska tiedeuskovaiset ovat sitä mieltä, että se mikä ei ole mitattavissa on epätosi.

Intuitio on varmaan kasa tietoa jonka alitajunta on kerännyt ja tehnyt siitä palleron joka sitten paikan tullen pompsahtaa sun tietoseen mieleen.

Kiitos vastauksesta! Totta, ymmärrän kyllä.
Omasta näkökannastani katsottuna vain kovin suppea ajattelutapa.

Vierailija
jees
T.W.C.

Ketä missään ei väheksyttäisi?

Niinpä.

Vierailija
jees

..Mut joo. Kyllä mäkin väheksyn jos aletaan raamatusta kaivaa etiikkaa, siellä kun sanotaan kaikenlaista.

"Minä tunnen sydämmessäni" on jo mielestäni aivan validi argumentti
"Näin raamattu/koraani/sudenpentujen käsikirja sanoo" Ei.

Joo, mutta jos unohdetaan kokonaan raamattu, ihmisten kirjoittama kirja.

Vierailija

Tietoinen mieli on alitajuisen ja emootioiden tuotos. Alitajuinen prosessoi kokemuksia ja tietoja alinomaa ilman tunnekuormaa ja kun ratkaisu sopii tietoiseen mieleen niin se esittäytyy kuin tyhjästä pullahtaneena "hyvänä" ideana.

Vierailija
tietää
Tietoinen mieli on alitajuisen ja emootioiden tuotos. Alitajuinen prosessoi kokemuksia ja tietoja alinomaa ilman tunnekuormaa ja kun ratkaisu sopii tietoiseen mieleen niin se esittäytyy kuin tyhjästä pullahtaneena "hyvänä" ideana.

Kiitos vastauksesta.

Vierailija
T.W.C.
Onko se kasa aivojen rekisteröimiä tilanteita, jotka alitajunta kerää kokoon?

Jos aivot ovat vain kasa verkoksi järjestäytyneitä neuroneja, ei intuitionkaan selittäminen pitäisi olla vaikeaa. Kasa neuroneja vain sorttaa syötteitä ja tuloksena on niiden mielestä parhaiten tilanteeseen sopivan luokittelun tulos. Tulos sitten jonkinlaisen magian kautta välähtää mieleen intuitiona.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

intuitio tulee henkiseltä olennolta fyysiseen ruumiiseeni, joka on kokemassa fyysistä maailmaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat