Jos alkaisi musisoimaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä olisi oiva soitinvalinta? Nyt kun on hieman enemmän vapaa-aika, soittaminen tuntuu ajatuksena mukavalta. Huomisesta ei tiedä, mieli muuttu nopeasti.

Koskaan en ole mitään soittanut tai osoittanut musikaalisia taipumuksia. Asun kerrostalossa, joten klarinetti tai rummut ei käy. Nuo olisivat muuten ihan kärkisijoilla. Edullisuus plussaa, kuin myös erikoisuus/seksikkyys.

Soitatko itse jotain instrumenttia? Suositteletko? Miksi?

Sivut

Kommentit (35)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Suosittelen soittoa. En tee itse työkseni, mutta terapiasta käy. Toisaalta on se mulle mielenterveysongelmiakin aiheuttanu. Jos en olis soittoon ryhtyny, olisin käynyt fiksusti koulut ja olisin nyt keskiluokkainen insinööri vailla mielenkiintoisia unia ja alkoa.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

No miten olisivat ne perinteiset sähkökitara, -basso tai -rummut? Voit kytkeä tietokoneeseen ja kuunnella soittoasi kuulokkeista, jolloin naapurin kukkahatut eivät ahdistu. No ehkä sähkörumpujakin voi lätkiä niin kovaa pahviseinäisessä talossa, että tarkkakuuloisimmat kyttääjät saavat rytmihäiriöitä progemmista tahtilajeista.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kaikenlainen hakkaaminen ja tömistely kulkeutuu pahviseinätalossa liian hyvin naapureiden korviin.

Mulla on kuulossa vikaa liian voimakkaan äänitason hevimusiikin takia, mutta silti vituttaa kun naapuri pelaa jollain Guitar Heron tms. rumpusetillä mennessäni nukkumaan.

Jos rumpaliksi aikoo, kantsii läheisten mielenterveyden vuoksi hankkia asiallinen bändikämppä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

MaKo71
Seuraa 
Viestejä1467
Liittynyt15.11.2006
etunimisukunimi

Soitatko itse jotain instrumenttia? Suositteletko? Miksi?

(Sähkö)kitaraa, ja kyllä suosittelen. Sillä pääsee kivasti kiinni soittamiseen, ei tarvitse rääkätä sen enempää naapurin kuin samassa taloudessa asuvien korvia, koska nykyajan vahvareihin saa kiinni korvalaput. Tosin jotkut ovat sitä mieltä, että ainoa oikea särö on pääteastesärö, mutta he sitten soittavatkin sillä treenikämpässä tai asuvat omakotitaloissa. Sähköpiano ei myöskään ole/olisi ollenkaan hullumpi vekotin.

Vierailija

Minulla on sellainen monitoimi pöytäsoitin. Sitä voi soitella erilaisilla instrumenttiäänillä. Rumpuilua ja omia sävellyksiä sillä myös voi tuottaa. Itse harrastin enimmäkseen pianoa.

Tuosta soitannostani minulle muodostui ajanoloon ikävä vaiva.
Vanhemmuuttani huomasin itsessäni uniapnean vikaa. Välillä se oli hyvinkin haitallista.
Erään kerran olin soittamatta jonkin aikaa uniapneaa ei esiintynyt.
Kun innostuin tuon tauon jälkeen soittamaan aloin herämään taas unistani hengityskatkoksiin.
Olin kautta aikojen soittaessani pidätellyt hengitystäni. Vika ilmaantui ikääntymiseni myötä.
Eipä silti. Huomasin samalla, että kun teen tarkkuuta vaativaa askaretta, pidätän silloinkin tarpeettomasti hengitystä. Silloin se on useinkin lyhyt`aikaisempaa.
Nyt tuo soittoepeli on kellarissa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Meidän pändissä olis rummuttajanpaikka auki. Siinä on vaan se vika että pitäis osata soittaa oikeasti ja kyetä kestämään henkisesti ainakin kahta kusipäätä.

Akustiset bassot on myös jänniä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005

Miksei klarinetti sovi kerrostaloon? No ehkä ei, jos on surkea äänieristys, mutta vaimoni aloitti klarinetin soiton, kun asuimme kerrostalossa. Siihenhän liittyy aika paljon harjoituksia, mutta ei kukaan koskaan valittanut.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kerrostaloystävällinen instrumentti on sähköurut. Niitä on myös helppoa oppia soittamaan. Nuottien lukemisen oppii illassa, perusteet ainakin. Ilman nuottejakin saa uruista irti kaikkea jännää...

Lisäksi suosittelen rytmimunaa! Se on aivan ehdoton vehje kun hengaillaan kesänurtsilla ja yksi alkaa tuottamaan melodiaa, toinen rummuttamaan ja kolmas heiluttaa rytmimunaa.

Rhythm Tech Eggz

Eggz rytmimuna on kuin pieni maracas joka toimii niin livenä kuin studiossa. Useamman Eggzin avulla voit soittaa moniulotteisia rytmivariaatioita. Tämä pieni muna täytyy olla jokaisella soittajalla aina taskussa.

http://beatman.fi/product_details.php?p=443

Hämmentää.

Vierailija

Tykkäät siis puhaltimista ja vielä Klarinetista.
Sehän on upea soitin.
Eikä varmaan haittaa kerrostalossa.
Ei muuta kun sitä soittamaan, mitä haluaa soittaa.

Sähköskittaa en suosittele kenellekään eka skitaksi.
Akustinen se pitää olla.
Sillä opettelee ja kun soinnut ja riffit ( ei välttämättä nuotit ) on jotenkin kohdallaan, niin vasta sitten.

Sähköllä voi peittää mahtavasti soittomokat ja sitähän ei haluta.

Akustinen siis aloittelijalle.
Mut klarinetti..hieno soitin.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Minulla on tiskijukkakamppeet ja varetettu musa kyläyhdistyksen latotanssitason jytinöihin, mutta ei voi tehdä käytännöntasolla kun rikotaan keskimäärin 637899,0986 lakia, säädöstä, asetusta, ministeriön ohjetta, virkaohjetta, maan tapaa, yleistä käytäntöä, etiikkaa, moraalia, tapaa, yms.

Jos Teosto tai muu mafia, kuten Cosa Nostra tekee asiasta "Meidän Asian", on parempi vetää itsensä kiikkuun saman tien.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija

Joku kymmenen vuotta taaksepäin niin alakerran jätkä soitti klarinettia.
Mä siinä kuuntelin ja pakko oli mennä kolistelee kundin ovee.
Sillähän oli kaks klarinettia, toinen jolla se soitti himassa ja toinen, jonka se näytti mulle.

Samettiin vuoratussa, biisonin nahkaisessa kotelossa oli sen TOSI instrumentti.
Se oli soittanut vaikka ja missä.
En siitä sen enenpää.

Se näytti mulle, miten skitalla kompataan esim. Tango ja Valssi.

Mähän oon itseoppinut rokkikitaristi ja tää jätkä näytti mulle skaaloja.

Sit se veti sillä huonommalla klarinetilla ja mä komppailin mukana, pikku tiluja sinne tänne.

Siis.

Kuka tahansa voi soittaa skittaa..
kuka tahansa ei voi soittaa klarinettia

Vierailija

Vielä ptää heittää..
Kun mä aloin skittan, bout 30 v. sitten, niin mä en tiennyt mistään mitään.

Kuuntelin vaan ja soitin ilmakitaraa jo silloin.

Sit kun pääsin ekaan skittaan..Landola ( ja nyky mittapuheissa ihan paska), oli se niiin hienoa.

Mulla oli skitta.

En tietenkään osannut sitä soittaa, mut innostus oli palava.
Treenasin kaikkee alkeista..treenasin ja treenasin.

Sit yhtäkkiä skitta niinku hyppäs mun syliin..
Sen jälkeen kaikki eteni valon nopeudella.

Vierailija

Mo ei oo.. tiedät sen ittenkin.

Soon vaan kovaa harjoittelemista, kuka Perkele meissä nyt olis absoluuttinen?
Sanotaan, että niitäkin on.

Soittaminen on loppujenlopuksi helppoa.
Siis se on helppoa.

Opettelet sen insrkumentin, jota soitat, jotenkuiten ja siitä se lähtee.

Paskat täällä kukaan oo heti viurtuoso, ja EI pidä ollaskaan

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat