Sijoittaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ajatellut sijoittaa 1000e arvoisen rahasumman johonkin. Onko ehdotuksia?
Kannattaako osakkeiden osto tai jotkin rahastot tuollaisella summalla vai olisiko itselle pörssiä tutumpi pokerin maailma parempi vaihtoehto?

Sivut

Kommentit (60)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Laita pokeriin. Sijoittaminen kannattaa vasta sitten kun itse tietää tietävänsä mitä on tekemässä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

asdf
Seuraa 
Viestejä11064
Liittynyt16.3.2005
Doctor
Vai oliskohan kannattavinta vain hummata ne baariin, yleiseen hauskanpitoon ja naisiin?

Tämä on paras sijoitusvaihtoehto. Jos jää jotain jäljelle, ne voit vain yksinkertaisesti tuhlata.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Anna minulle, niin sijoitan ne ja jaan 50 % voitosta sinulle, mutta tappio saat kärsiä itse, sillä osakemarkkinat ovat tuulisia. Tosin onhan noita minulla puolen millin edestä!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Osta Nokiaa ja toivo parasta ja pelkää pahinta. Itse en ole ostanut Nokiaa. Kutkuttais kyllä ostaa, mutta ku sitä pitäis sitten Ostaa jos meinaa jotain siitä saada viivan allekin jäämään, enkä viitsis pistää rahaa jumiin tuntemattomiksi aikakausiksi. Vois tietty ostaa "piruuttaan" jonkun 5 tonnin potin tai vaikka 1000 osaketta. Yleensä ostan pyöreitä, eli jos ostaa 10-tonnilla niin näkee heti miten paljon NYT olis viivan alla jos möis. Tai oikeastaan noilla pyöreillä on tullut ostettua rahastoja. Olen luopumassa rahastoista kokonaan. Eivät ole vastanneet odotuksia. 10 v vanhat rahastot esim 4 kpl. Yksikään ei ostoarvossaan vaikka niiden myyjät hehkuttavat tänäpäivänäkin hirmuprosenteilla. Kun joskus taas nousevat ostoarvon yli, myyn KAIKKI rahastot sitä myötä. Kele. Pyysin rahastokauppiasta äyttämään käyriään noista mun 10 v rahastoista. Monta sataa prosenttia näytti ne vaikka todellisuudessa ovat alle ostohinnan. Ilmastonmuutosmiehet vissiin palkattu tekemään jääkiekkomailoja niihin.

Joo, ostappa Noksua. Mäkin taidan joku päivä ehkä.

Centtiosakkeilla oon tehny parhaat tilit. +- 100% kurssivaihtelut nääs. Joskus on tosi hyviä pumppuja ollut.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Paljonko osakekaupasta jää kokonaisuutenaan käteen jos tekee

100 000 eurosta 200 000 puolen vuoden aikana ja haluu koko köntsän nostaa rahana?

Paljonko menee välitysmaksuja veroja jne?

Nokia arvo tänään 25625.611 Milj.EUR. Hitto kun olis vakuudet lainaan niin ostaisin koko roskan.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Vähennetään hankintakustannus/kulut saadusta hinnasta ja lopusta maksetaan pääomaveroa 29%

Kuitit säilytetään seitsemisen vuotta. Tehdään veroilmoitus veroehdotuksen yhteydessä.

Julkisesti noteeratuista papereista saatavat osuudet, osingot, korot verotetaan viran puolesta.

Osakekaupassa ei palkkiot päätä huimaa jos potti isompi mutta pikkupelissä ne syö kyllä helposti ison loven. Käytän OP-Pohjolan palveluja mikä on ehkä tyhmää ja kallista, mutta kun se on tuttu porttaali/putiikki/kuvio niin sopii minulle. Verotukseen sieltä saa nykyään ekan luokan käppyrät. Ennenmuinoin oli kauhea vääntö kun piti pitää kirjaa itse niistä.

- Ubi bene, ibi patria -

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Pacanus Rusticanus

Osakekaupassa ei palkkiot päätä huimaa jos potti isompi mutta pikkupelissä ne syö kyllä helposti ison loven. Käytän OP-Pohjolan palveluja mikä on ehkä tyhmää ja kallista, mutta kun se on tuttu porttaali/putiikki/kuvio niin sopii minulle. Verotukseen sieltä saa nykyään ekan luokan käppyrät. Ennenmuinoin oli kauhea vääntö kun piti pitää kirjaa itse niistä.

Minkäslaiset kulut op-pohjolassa on?

Nordea vetää välistä sen minkä kerkiee ainaski.

Myydessään osakkeita ja ostaessaan, nordea perii vähintään 10€, prosentteina 0,25%
Perus salkku 3,00 €/kk
Aktiivisalkku 18,00 €/kk
Arvopaperien säilytysmaksu 2€/kk

Eli jokaisesta osakkeesta nordea rohmuaa 20€ vähintään. Jos säilyttää yhtä osaketta vuoden, niin se vie 24€ vuodessa, sekä tietenkin salkun kuukausittais kulut 36€. eli yhden osakkeen vuotuinen kulu on 60 euroa. Tietysti jos on useampi osake, niin salkku maksaa suhteellisesti vähemmän luonnollisesti.

Nämä kulut on siis check in asiakkaalle sekä helsingin pörssiin. Ulkomaille sijoittelu maksaa enempi.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Doctor
Olen ajatellut sijoittaa 1000e arvoisen rahasumman johonkin. Onko ehdotuksia?
Kannattaako osakkeiden osto tai jotkin rahastot tuollaisella summalla vai olisiko itselle pörssiä tutumpi pokerin maailma parempi vaihtoehto?

Rahastot ovat ihan naurettavia. Jopa nobo sijoittelija niinku minä, osaan tehdä kuukaudessa paremmat sijoitukset pienemmällä riskillä, kuin mitä rahastot vuosien saatoissa.

Ihan naurettavia summia niistä saa. Noh kyllä niitä ehkä vähä riskisiin voi humpata muutaman donan, mutta en suosittele hirveitä summia laittamaan.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Ennen lamaa oli rahastoja ihan nautinnollisessa +50 % vuositahdissa. Jos olisi ollut varaa laittaa niihin... Jos olisi... Olisi ollut kivaa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Saw
Ennen lamaa oli rahastoja ihan nautinnollisessa +50 % vuositahdissa. Jos olisi ollut varaa laittaa niihin... Jos olisi... Olisi ollut kivaa.

Venäjän rahastot on kyllä melkosia vuoristoratoja. Vuodessa voi tulla jopa satojen prosenttien nousuja, mutta toisaalta ne helposti kyllä romahtavatkin.

Kyllä hieman kuola valuu suun pielestä kun niitä kattelee.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Pariin aiempaan viestiin. Jokainen tuntekoon omansa.

Itse asiassa en edes tiedä mitä op-pohjola laskuttaa. Pitääkin pyytää joku hinnasto. Nordean taksat tuntuvat kovilta, mutta se onkin melko armoton laitos.

Näissä jutuissa kannattaa painaa mieleen, että 50% nousu ei kompensoi 50% laskua. Se tulee monelle yllätyksenä vaikka takana on "pitkä matikka".

- Ubi bene, ibi patria -

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Aika hankala on ainakin pitkää arvopaperisalkkua mitata rahassa kun se on tänään tämä ja huomenna toi.

Aattelin toistaiseksi ruveta keräilemään mummo-osakkeita. Olen sen varmaan jossain yhteydessä maininnutkin. Eläkkeen päälle jos sais vähän osinkotuloa. Suomen valtio vasemmiston kovaäänisellä tuella ja säestyksellä toki tekee parhaansa ettei elintaso pääsisi nousemaan. Se nousee siitäkin huolimatta toki, mutta hiljaa hivuttamalla.

Ei ole ihan poissuljettu että omat finanssit siirtyis ystävällisemmälle maaperälle. Tai ne lähtee heti oikeestaan kun paikkaan passaa, mutta että viitsii ryhtyä erikseen rupeamaan, niin siinä on kynnys. Semmoinen kriittinen massajuttu. Ns. vitutuskynnys. Sukulainen (edesmennyt) möi aikoinaan kaikki Suomessa, osan moneen kertaankin ja lainasi ja osti tiliin minkä sai ja jätti kaikki viime vuosilta pystyyn. Sillä napsahti. Taustat henkilöllä oli niin puhtaat ja esimerkilliset, ettei monella Suomessa, mutta sillä napsahti. Se roudas kapsäkeillä (markka-aikaan) hillot Sveitsiin ja thatsit. Siitä pitemmälle en tiedä.

- Ubi bene, ibi patria -

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat