HPP ProducAssistant

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Asensin koneelleni HPP ProducAssistant'n sitä varten, että sen avulla pitäisin koneen käyttökunnossa. Kun Assistantti kysyi koneessa ollutta asennuslevyä, joka pitäisi laittaa D-asemaan tarkistusta varten, minulla ei ollut sitä, joten koko Assistant oli turha asentaa.
Mistä sen saa poistettua?

Kommentit (12)

Vierailija

Veikkaan, että käytät Windowsia.

1. Jos Assistant on tehnyt Käynnistä-valikon alle oman polkunsa sieltä saattaa löytyä vaihtoehto uninstall.

2. Assistant on todennäköisesti asentanut itsensä Program filesin alle. Siellä Assistant-ohjelman-kansiossa pitäisi löytyä kaikki ohjelman roju. Siellä saattaa myös olla Setup-ohjelma, jonka avulla assistantin saa poistettua.

3. Ehkä perinteisin ja helpoin tapa on ensin mennä ohjauspaneeliin ja sieltä Lisää tai poista sovellus (joissakin Windows-versioissa oletus-ohjelmat muistaakseni). Tämän jälkeen listasta valitsee ohjelman, jonka haluaa poistaa.

PS. Miksi ohjauspaneelia ei pysty uudelleennimeämään ohjuspaneeliksi?

Vierailija
Vuohi
Veikkaan, että käytät Windowsia.

1. Jos Assistant on tehnyt Käynnistä-valikon alle oman polkunsa sieltä saattaa löytyä vaihtoehto uninstall.

2. Assistant on todennäköisesti asentanut itsensä Program filesin alle. Siellä Assistant-ohjelman-kansiossa pitäisi löytyä kaikki ohjelman roju. Siellä saattaa myös olla Setup-ohjelma, jonka avulla assistantin saa poistettua.

3. Ehkä perinteisin ja helpoin tapa on ensin mennä ohjauspaneeliin ja sieltä Lisää tai poista sovellus (joissakin Windows-versioissa oletus-ohjelmat muistaakseni). Tämän jälkeen listasta valitsee ohjelman, jonka haluaa poistaa.

Tämä on Windows XP.
Osaan tarkistaa vain ohjauspaneelista, joka on entisenlainen ja käyttökunnossa.
Tämä Assistetti sijaitsee jossain muualla.

Miten sinne Program filesiin pääsee?

Vierailija

Siis HPP Productassistenttiä ei löytynyt Lisää tai poista-sovelluksen listauksesta?

Miten sinne Program filesiin pääsee?

Jos et ole asennuksen aikana osioinut kiintolevyä tai muuta vastaavaa, todennäköisesti Oma tietokone -> Paikallinen levy C: -> Program files. HPP ProducAssistant löytynee HP tai vastaavan kansion alta.

Toinen tapa on käynnistää Käynnistä-valikosta Etsi-ohjelma ja kirjoittaa kenttään tuo HPP ProducAssistant tai Program files.

Vierailija
Vuohi

Siis HPP Productassistenttiä ei löytynyt Lisää tai poista-sovelluksen listauksesta?

[quote]
Kiitos!
Nyt onnistui. Siellä ei kyllä ollut HPP ProductAssistentin nimellä.
Setup löytyi ja hävisi kun etsiskelin ja availin muitakin kansioita.

En tiedä itsekään minkä poistamalla HPP ProductAssistant hävisi, mutta se oli kuitenkin hävinnyt. Ehkä jokin siinä samalla poistin muutakin roinaa, jotka eivät olleet poistuneet ohjauspaneelin Lisää/Poista -toimintoa käyttämällä.

Vierailija
pinklin
Vuohi

Kiitos!

En tiedä itsekään minkä poistamalla HPP ProductAssistant hävisi, mutta se oli kuitenkin hävinnyt. Ehkä jotenkin siinä kun samalla poistin muutakin roinaa, jotka eivät olleet poistuneet ohjauspaneelin Lisää/Poista -toimintoa käyttämällä.

Ohjauspaneelin Lisää/poista -toiminnon listauksessa ei ollut HPP ProductAssistanttia.

Vierailija

Ikävä kyllä, minulla meni vähän sekaisin tämä ketju. Konekin taisi olla vähän sekaisin, mutta nyt siellä ei enää ole sitä ProductAssistenttia, joka koneen avattuani hidasti latautumista.

Vierailija
pinklin
Vuohi

Kiitos!

En tiedä itsekään minkä poistamalla HPP ProductAssistant hävisi, mutta se oli kuitenkin hävinnyt. Ehkä jokin siinä samalla poistin muutakin roinaa, jotka eivät olleet poistuneet ohjauspaneelin Lisää/Poista -toimintoa käyttämällä.

Huoh!
Koneen avattuani HPP ProductAssistant aloitti hitaan latautumisensa. Sen poistuminen olikin näennäistä, ja johtui jostain ilmestyneestä ohjeesta käyttää näppäimiä, muistaakseni Alt ja F4, jolla (kai) se meni näkyviltä.

Muistin, kuinka koneen ollessa melkein uusi, olin aikonut tehdä järjestelmän palauttamisen, mutta valitsinkin järjestelmän uudelleen asennuksen. En osannut hommaa, ja kun löysin lehti- ilmoituksen perusteella korjaajan, joka tulisi paikalle nopeasti, soitin samantien hänelle.
Asentaja tuli, ja vajaan tunnin kuluttua sanoi, etta "kyllä se nyt on kunnossa, mutta niitä Windowsin päivityksiä ei kannata ottaa, jos niitä ilmestyy tarjolle".

Vaikka 70 euroa siihen aikaan oli aika paljon, (50 euroa oli ollut liikkeissä korkein hinta, mitä olin siihen mennessä maksanut atk -töistä), en sitä surrut, koska kone tuli nopeasti käyttökuntoon.

En ottanut Windowsin päivityksiä. Pidin pitkään hänen nimeään ja puhelinnumeroaan tallessa, mutta kun paikkakuntaa vaihtaessani löysin edullista palvelua liikkeessä, siivosin tarpeettomat nimet pois.

Ymmärrykseni on lisääntynyt kahdessa asiassa. Ymmärrän miksi niitä Windowsin päivityksiä ei asentajan mielestä kannattanut ottaa, ja toiseksi ymmärrän nyt, että se oli HPP ProductAssistant, jonka käyttöönottaminen paljasti mysteeriona olleen asian, sen, minne asennuslevyni oli hävinnyt.

-

Kiitän selkeistä ohjeista. Ketjun sotkeutuminen johtui minun sekoilusta. HPProductAssistant ei löytynyt sillä nimellä ohjauspaneelin lisää/poista listauksesta, eikä Oma tietokone/Program files -kansiosta. Löysin sen pitkän rojulistan, mutta siinäkään sitä ei ollut.

En jaksa nyt paneutua tähän asiaan, koska pitää hoidella muita asioita. Kone toimii, eikä tämä ole kiireellinen.

-

Vierailija
Vuohi

Olin huolimattomuuttani lukenut tuon väärin, mutta nyt tavailin uudelleen.
Entä Ohjauspaneeli/ Lisää/Ohjus -toiminnot? Perustelen ohjusta sillä, että ohjuksia lähetetään mieluummin poispäin.

Vierailija

Siis tuo HPP Pruductassistant vieläkin vaivaa konettasi?

Valmisohjelmat osaavat kieltämättä olla välillä melko pirullisia ja osa niistä osaa asentaa itsensä uudelleen poistamisen jälkeen.

Internetistä löysin vielä tällaisen vaihtoehdon (ohjeet ovat tosin englanniksi, toivottavasti ei haittaa): http://www.ehow.com/how_5744501_uninsta ... ws-xp.html

Mitä tulee XP:n ja muiden käyttöjärjestelmien päivitykseen, olen enemmänkin sillä kannalla, että noita päivityksiä kyllä kannattaa tasaisin väliajoin ottaa, sillä ne parantavat käyttöjärjestelmän turvallisuutta ja toimintaa. Toki huonojakin päivityksiä on ja ne saattavat "jähmettää" konetta joksikin aikaa.

XP:n tapauksessa jähmeys tosin saattaa johtua myös itse XP:stäkin - se on se Microsoft eXPerience! Toki muitakin syitä koneen hidastumiselle on, mutta ei niistä sen enempää, ettei mene liian sekavaksi.

Vierailija
Vuohi
Siis tuo HPP Pruductassistant vieläkin vaivaa konettasi?

Valmisohjelmat osaavat kieltämättä olla välillä melko pirullisia ja osa niistä osaa asentaa itsensä uudelleen poistamisen jälkeen.

Internetistä löysin vielä tällaisen vaihtoehdon (ohjeet ovat tosin englanniksi, toivottavasti ei haittaa): http://www.ehow.com/how_5744501_uninsta ... ws-xp.html

Mitä tulee XP:n ja muiden käyttöjärjestelmien päivitykseen, olen enemmänkin sillä kannalla, että noita päivityksiä kyllä kannattaa tasaisin väliajoin ottaa, sillä ne parantavat käyttöjärjestelmän turvallisuutta ja toimintaa. Toki huonojakin päivityksiä on ja ne saattavat "jähmettää" konetta joksikin aikaa.

XP:n tapauksessa jähmeys tosin saattaa johtua myös itse XP:stäkin - se on se Microsoft eXPerience! Toki muitakin syitä koneen hidastumiselle on, mutta ei niistä sen enempää, ettei mene liian sekavaksi.

Kyllä se HPP Pruductassistant on ja kyselee sitä asennuslevyä.
Aikoessani ottaa päivityksiä, silloinkin kysyttiin asennuslevyä.

Soneran tietoturva ilmoitti kevättalvella, että Outlook sähköpostin suojaamisessa on ongelmia. Silloin jätin sen ja avasin gmail -osoitteen.

Ohjeet englanniksi sopii oikein hyvin, koska sopivia tulkkeja käy täällä silloin tällöin.

Minulla on koneessa EasyCleaner, jolla puhdistan koneen joka kerran kun avaan sen. Nykyisin sen poistettavana on joka päivä toistatuhatta turhaa tiedostoa. Tämän EasyCleanerin turvin kone toimii kohtalaisen nopeasti.

Vierailija
pinklin
Vuohi

Entä Ohjauspaneeli/ Lisää/Ohjus -toiminnot? Perustelen ohjusta sillä, että ohjuksia lähetetään mieluummin poispäin.

Ei, kyllä sen pitää olla Ohjuspaneeli, sieltä saa torpedoitua aikalailla kaikkea

Vierailija
JaakkoFagerlund
pinklin
Vuohi

Ei, kyllä sen pitää olla Ohjuspaneeli, sieltä saa torpedoitua aikalailla kaikkea

Joo, kyllä Vuohen ehdotus perustui faktoihin.
Toisinaan täällä olisi täysi sota, jos hymiöiden lisänä olisi Ohjuspaneeli/ Lisää ohjus/Poista ohjus.

Uusimmat

Suosituimmat