Langaton hiiri "tikkuilee"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vika: Kursori jumittaa vaikka hiiri liikkuu.
Välillä taas toimii yhtä hyvin kuin "hännällinen" hiiri.

Lisätietoa: Rotassa on ladattavat akut ja varausta mukavasti.
Asun kerrostalossa ja minun mikroaaltouuni ainakin häiritsee alakerran naapurin langattomia kuulokkeita.

Kysymys: Häiriöitä jostain, mutta mistä?

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Ja on tasan viimeinen langaton rotta & näppis mitä minulle tulee.
Akkuja, pattereita, pätkimistä, eikä mitään etua johdolliseen verrattuna.

Vierailija

Ei ehkä sinulle.

Sama status kuin maastoautoilla. Leidit piikkikoroissaan ajelee kaupungissa land roverilla, vaikka se on tarkoitettu miehille metsäuria tasoittamaan

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Onko hiiri aiemmin toiminut ok sillä alustalla, millä sitä liikutat? Sopiva pöytä tai hiirimatto?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Hännällinen hiiri toimi ihan hyvin tällä matolla.
Harmittaa kun pistin sen edellisen koneen mukana myyntiin.

edit: Optisia LED hiiriä molemmat. Tämä Langaton ja se entinen langallinen.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Toimiiko ne samalla radiotaajuudella? Siis hiiri ja sen vastaanotin. Ainakin omassa Logitechissani on nappula, jolla hiiri ja vastaanotin synkataan samalle taajuudelle. Välillä tuo näyttää vaativan uudelleen synkkaamista.

Vierailija
Volitans
Toimiiko ne samalla radiotaajuudella? Siis hiiri ja sen vastaanotin.

Luultavasti, kun hiiri, näppis ja vastaanotin ovat samaa sarjaa/samasta paketista.

Vierailija

Ihan ekana kannattaa tarkistaa ja puhaltaa, ettei ole pölyhiukkanen tai jokin ohut kuitu hiiren "silmässä", minulla ainakin tuo vika katoaa puhalluksella käytännössä aina.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Tekaseppa kunnollinen kiintolevyn eheytys. Se on auttanut ainakin minulla. Saattaa olla, että sinulla on kone vain niin tukossa pirstaloituneiden tiedostojen vuoksi.

Vierailija
Petu
Tekaseppa kunnollinen kiintolevyn eheytys. Se on auttanut ainakin minulla. Saattaa olla, että sinulla on kone vain niin tukossa pirstaloituneiden tiedostojen vuoksi.

Eihän toi liity hiiren toimintaan mitenkään.

Vierailija

Eipä nyt heti tule mieleen, mistä tuo voisi johtua, mutta olen kokenut oman osani langattoman ongelmista enkä luota mokomiin alkuunkaan. Ei yksi piuha pöydällä missään tunnu, kun vaakakupissa on toimintavarmuus ja mielenrauha. Vaikka se tökkisi jonkun viisastelijan mielestä "vain vähän", niin ajan mittaan moinen alkaa ottaa hermoon.

Tämä on varmaan itsestäänselvyys, mutta langasta riippumatta ongelmia voi syntyä, jos hiiren lukupää tai alusta on likainen tai jos alusta on kiiltävä, epätasainen tai kovin räikeä.

Vierailija
Obscured evolutionist2
Ihan ekana kannattaa tarkistaa ja puhaltaa, ettei ole pölyhiukkanen tai jokin ohut kuitu hiiren "silmässä", minulla ainakin tuo vika katoaa puhalluksella käytännössä aina.

Ongelma ei ole oikein sellaisen hiuksen tai pölyn aiheuttama.
Tämä edellinen kokemukseni mukaan aiheuttaa enemmän sellaista itsestään vaeltavaa kursoria.
Minulla enemmänkin on ongelmana se että hiiri "nukahtaa" (Mitään ei tapahdu vaikka kuinka heilutat.. Pitää ihan tarkistaa onko siellä valo enää rotan navassa.)

P.S. On

P.P.S. Tämä voi myös tapahtua pelatessa jolloin hiirellä on varmasti virikkeitä.

Vierailija

Ja tämä ei ongelma toistuu ehkä 2-3 kertaa päivässä, jos olen koneella 16h/24h.
Kestoltaan on noin minuutin luokkaa.
Häiriö signaalissa?
Edelleen?

Vierailija

Sama vika rahikaisella. Kun kone alkaa laskemaan jotain erityisen ankarasti niin hiiren USB lähetin/vastaanotin nukahtaa ja hiiri ei liiku kuin vasta puolen minuutin päästä.

Tuo tuntuu olevan kiinni siitä, että jos käyttis lataa jotain oikein urakalla niin USB keskitin tippuu suoritusjärjestyksessä alimmaksi eikä kone prosessoi sitä ollenkaan.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

jotkut näppäimistö rotta yhdstelmät vievät kohtalaisen suuria virtoja usbilta. sinihammas-donglea oli turha edes yrittää käyttää jos konetta edes vähän rasitti ellei nappäimistö ja rotta vastaanotin ollut kytkettynä usb reitittimeen jonka kautta annettiin usbille lisää virtaa.

ps. defrag on aina in ja sillä saa kaikki korjattua.

toisen polven pilkkuvirhe

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Hiirimattoon on voinut tulla kulumaa johonkin tietyyn kohtaan, ja siinä sitten meno stoppaa. Näin on päässyt käymään mulle. Jopa laser-rottani jumittaa siinä kohtaa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat