Liekkö hyvä systeemi?

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Soitin tuossa Nordeaan eräissäkin pankkiasioissa. Emannus siellä toisessa päässä lausumahan että heillä se on nyt tämä eepossu. Minä mietin että mikä eepossu, vaan se onkin ePossu. Elikkä availet itellesi uuen tilin ja aina kun maksat kortilla, oli se sitte pankki eli luotto eli lasten läpyskä, tämä elekrooni kortti, niin se automaattisesti pyöristää sen summan ylöspäin lähimpään täyteen euroon tahi lähempään viiteen euroon. Sen saapi ite valikoijja että kumpi enämpi omaa persoonaa miellyttää. Ja sitten tämä ylöspäin pyöristetty ossuus mennee sinun ePossuus. Niin sillä tavalla voi säästää kanssa aika näppärästi. Lieenekö ihan pöljä idea tämä?

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (18)

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

Pankki elää ottolainauksesta, ilman sitä ei juuri olisi antolainausta.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Vierailija
Phony
Minä näissä aina jään pohtimaan, että mikä se Nordean bisnes tässä on?

Lapsellani oli Nordean säästölipas ja myös avain siihen.

Kun lipas oli melkein täynnä, poikani avasi sen ja viimeisen kerran leikki niillä rahoillaan, ennen kun veisin ne pankkiin. Hän lajitteli niitä monella tavalla, mutta kun vuorossa olivat kasat, joissa jokaisessa kasassa oli arvoltaan sama summa, laskimme rahat.
Minä vein lippaan pankkiin. Siellä minua kehotettiin odottamaan jonkun aikaa, kun rahat lasketaan.
Yllätyksekseni rahaa ei merkittykään säästökirjaan niin paljoa kuin mitä niitä rahoja oli.

Kuka kerran keksitään, sitä aina epäillään, sanotaan. Minä epäilen Nordeaa.

Nykyään minulla on tili Osuuspankissa ja hyvä pankki on ollut.

Vierailija

Jos kysymys olisi ollut siitä, että lippaassa sekaisin olevista kolikoista otettiin maksu niiden laskemisesta, olisi minun pitänyt saada näyttöä rahojen omistajalle vietäväksi.
En tuohon aikaan vielä ajatellut niin paljoa, että olisin vaatinut kuittia.

Paras keino olisi ollut viedä ne lajiteltuina ja käärittynä pötköiksi ja summa päälle merkittynä.

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
pinklin
Minä vein lippaan pankkiin. Siellä minua kehotettiin odottamaan jonkun aikaa, kun rahat lasketaan.
Yllätyksekseni rahaa ei merkittykään säästökirjaan niin paljoa kuin mitä niitä rahoja oli.

Se kuuluu pankkivirkailijan luontaisetuihin.

Olen itse katsonut kolikonlaskukoneen vieressä, kun pankkirouva kaataa sisällön koneeseen ja kone aikansa kilkuteltuaan kertoo summan.
Hymyssä suin päivittelee asiakkaalle, että olipa paljon kertynyt ja tallettaa tilille kolmattasataa markkaa pienemmän summan mitä kone kertoi.
Kenenkään huomaamatta sitten sujauttaa kassasta erotuksen taskuunsa ja päivän päättyessä tilit on tasan.

Että näin:

pinklin
Nykyään minulla on tili Osuuspankissa ja hyvä pankki on ollut.

Tällainen lipas oli silloin kyseessä, mutta sellainen beigen värinen ja painava.

(Axel Oxenstierna)

Vierailija

Itsekin joskus vienyt aika läjän kolikoita pankkiin laskettavaksi ja, jos nyt oikein muistan, oli juuri Nordea. Sillä kertaa tuli aivan oikea tulos.

Ihan vaan vinkkinä, kannattaa viedä kolikot muovirasiassa, jonka kannessa on vaikkapa PostIt-lappu, johon on isoin numeroin merkattu laskettu summa. Sen kannen voi siinä virkailijan nähden puolihuolimattomasti poistaa ja antaa kolikot laskettavaksi.

Saattaa olla paremmat mahdollisuudet.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Ihan kiva ideahan tuo ePossu on, mikäli muulla tapaa ei harrasta järjestelmällistä rahan siirtoa säästöön.

kairamo
Paha siinä alkaa asiakkaan muuta todistelemaan, vaikka miten varma olisi. Tilaisuus tekee varkaan.

Omassa pankissani ei lasketa kolikoita, vaan ne itse pannaan muovipussiin, joka sitten kuljetetaan johonkia laskemista varten. No, euroaikana tasan kerran olen vienyt kolikoita pankkiin... sen takia kun en halua likaisia kolikoita kantaa mukana. Haiseekin niin pahalle.

Kolikoista puheenollen... Tiiättekö, ottaako Viro käyttöön myös 1 ja 2 -senttiset ens vuonna? Nehän kantautuu aina takaisin Suomeen ihmisten taskuissa, jos Viro niitä käyttää. Suomessa sitten on kassaihmisillä niitä kiva alkaa laskeskelemaan! Saakelin 120 kolikkoa yhtä maitopurkkia varten!

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Saw
Ihan kiva ideahan tuo ePossu on, mikäli muulla tapaa ei harrasta järjestelmällistä rahan siirtoa säästöön.

kairamo
Paha siinä alkaa asiakkaan muuta todistelemaan, vaikka miten varma olisi. Tilaisuus tekee varkaan.

Omassa pankissani ei lasketa kolikoita, vaan ne itse pannaan muovipussiin, joka sitten kuljetetaan johonkia laskemista varten. No, euroaikana tasan kerran olen vienyt kolikoita pankkiin... sen takia kun en halua likaisia kolikoita kantaa mukana. Haiseekin niin pahalle.

Kolikoista puheenollen... Tiiättekö, ottaako Viro käyttöön myös 1 ja 2 -senttiset ens vuonna? Nehän kantautuu aina takaisin Suomeen ihmisten taskuissa, jos Viro niitä käyttää. Suomessa sitten on kassaihmisillä niitä kiva alkaa laskeskelemaan! Saakelin 120 kolikkoa yhtä maitopurkkia varten!

Hiukan voi tinkiä hygieenisyydestä, jotta immuunipuolustus vahvistuu taisteluissa, eivätkä taudit saa otettua valtaa. Esim. allergiat ovat lisääntyneet liiasta hygieenisyydestä johtuen, sanottiin keskussairaalan tiedotteissa.

Vierailija

Mikä tahansa keino, mikä antaa pankeille pääsyn ihmisten rahavarantoihin pidemmäksi aikaa on hyvä diili pankeille. Pankki ei varsinaisesti tienaa mitään sillä, että siirrät omalta tililtäsi toiselle omalle tilille rahaa oston yhteydessä, mutta todennäköisesti asiakas pitää ePossua säästötilinä - eli sinne siirretyt rahat pysyvät pankin hallussa pidempään, kuin käyttötilin varat.
Ja kun pankilla on ihmisten säästörahat, niin voidaan suorittaa luotonlaajennusta enemmän ja pidemmällä aikavälillä.

Ei asiakkaalle normaalia huonompi juttu myöskään, jos pitää pankkien toimintaa yleisesti hyväksyttävänä. Itse pidän pankeista Nordean lisämaksuja ylisuurina, enkä avaisi sinne tiliä kuin ehkä kansainvälistä kaupankäyntiä varten.

Vierailija
kairamo
pinklin

Olen itse katsonut kolikonlaskukoneen vieressä, kun pankkirouva kaataa sisällön koneeseen ja kone aikansa kilkuteltuaan kertoo summan.
Hymyssä suin päivittelee asiakkaalle, että olipa paljon kertynyt ja tallettaa tilille kolmattasataa markkaa pienemmän summan mitä kone kertoi.
Kenenkään huomaamatta sitten sujauttaa kassasta erotuksen taskuunsa ja päivän päättyessä tilit on tasan.

Että näin:

Miksi et tehnyt ilmoitusta kyseisestä varkaasta?

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
kabus

Jaa-a, mietipä sitä. Olisitko itse syyttänyt pankkivirkailijaa varkaaksi?

(Axel Oxenstierna)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
kairamo
kabus

Jaa-a, mietipä sitä. Olisitko itse syyttänyt pankkivirkailijaa varkaaksi?

Miksi sitä ei muka voisi syyttää varkaaksi? Pankeilla on saman tyyppinen sisäinen tarkastus kuin poliiseillakin.

Hämmentää.

Vierailija
kabus

Ei ollut tietoa ja ymmärrystä.
Hävinnyt summa oli aika pieni. Siksi luulin pankin ottavan sen summan rahojen laskemispalkaksi.
Se, että annoin pojalle omistani puuttuvan summan, ei ole sama asia kuin että säästökirjaan olisi tullut oikea merkintä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat