Mihin valtio käyttää tupakkaveron tuoton?

Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Olen tupakoinut n. 40 vuotta ja maksanut tuona aikana valtiolle ylimääräistä veroa ties kuinka monta sataatuhatta euroa. Nyt pitäisi päästä loppujen lopuksi eroon tupakoinnista, mutta kela ei korvaa lääkärin kirjoittamaa, 106 euroa maksavaa vieroituslääkettä. Ei silti, voihan olla, että kyseinen Champix on saman tyyppinen lumelääke kuin se muutaman vuoden takainen Zyban.
Eli mulle ei ollut mitään hyötyä Zybanista.

Kommentit (6)

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Ertsu
Olen tupakoinut n. 40 vuotta ja maksanut tuona aikana valtiolle ylimääräistä veroa ties kuinka monta sataatuhatta euroa.

Jo pelkät verot vähintään seitsemän euroa päivässä?!
Ei ole halpaa touhua tuo tupakointi.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
petsku

Jo pelkät verot vähintään seitsemän euroa päivässä?!
Ei ole halpaa touhua tuo tupakointi.

Ei mulla nyt ihan noin paljoa mene. Aski maksaa 5,70 euroa ja se riittää mulla 3 päiväksi.

T-Bolt
Seuraa 
Viestejä3602
Liittynyt6.5.2009

Valtio ei siis korvaa vieroituslääkkeitä...

Kumma juttu koska tupakointi löytyy ICD-10-tautiluokituksesta. (Mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöt [ F00-F99 ], F17 Tupakan käytön aiheuttamat elimelliset aivo-oireyhtymät ja käyttäytymisen häiriöt)

Vissiin katsotaan että tupakointi on omasta tahdosta riippuva asia? Mielipiteitä on monia...

laaketiede-ja-terveys-f11/tupakoinnin-hyvat-puolet-t40761.html

Too many protest singers, not enough protest songs...

Vierailija

Se tässä onkin hauskaa että kun purkkaan lisää 2 milligrammaa nikotiiniä niin sen hinta nousee tupakkaa kalliimmaksi

Minusta tuo valtion tupakanvastainen linja on muutenkin täyttä pelleilyä. Ainakaan noin muuten vain kenelläkään ei ole mitään syytä lopettaa kun vieroitustuotteet maksavat enemmän kuin tupakka.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
feldegast
Se tässä onkin hauskaa että kun purkkaan lisää 2 milligrammaa nikotiiniä niin sen hinta nousee tupakkaa kalliimmaksi

Minusta tuo valtion tupakanvastainen linja on muutenkin täyttä pelleilyä. Ainakaan noin muuten vain kenelläkään ei ole mitään syytä lopettaa kun vieroitustuotteet maksavat enemmän kuin tupakka.

Ehkä siinä on se idea, että kenenkään ei tee mieli käyttää vieroitustuotteita tupakan korvikkeena.
Tosin minulle nuo nikotiinikorvauslääkkeet, purkat ja laastarit, eivät auta mitään. Valtion suuntaan voisin heittää idean, että askin hintaa nostettaisiin esim 1 eurolla, jolla tupakan ostaja kartuttaisi omaa vieroitustiliään. Tupakan oston yhteydessä käytettäisiin "tupakkakorttia" ja kun tilillä olisi tarpeeksi rahaa, sen voisi nostaa vieroituslääkkeen ostamiseen. Tai siis jotenkin niin, että sen saisi käyttää vain vieroituslääkkeeseen ostoon suoraan apteekissa.

Vierailija
Ertsu
feldegast

Ehkä siinä on se idea, että kenenkään ei tee mieli käyttää vieroitustuotteita tupakan korvikkeena.
Tosin minulle nuo nikotiinikorvauslääkkeet, purkat ja laastarit, eivät auta mitään. Valtion suuntaan voisin heittää idean, että askin hintaa nostettaisiin esim 1 eurolla, jolla tupakan ostaja kartuttaisi omaa vieroitustiliään. Tupakan oston yhteydessä käytettäisiin "tupakkakorttia" ja kun tilillä olisi tarpeeksi rahaa, sen voisi nostaa vieroituslääkkeen ostamiseen. Tai siis jotenkin niin, että sen saisi käyttää vain vieroituslääkkeeseen ostoon suoraan apteekissa.

Itsellänikin on tämä inhalaattori käytössä, ainoa joka tuntuu tehoavan että voi olla polttamatta purkat ja laastarit olivat aivan joutavia ja toimimattomia.

Kuka tuota nikotiinipurkkaa alkaisi huvikseen syömään vaikka se olisi edullisempaa?

Lähinnä sitä vain tosiaan mietin että kun valtio kerran haluaa koko Suomesta savuttoman, niin mitä järkeä on laittaa vieroitustuotteet kalliimiksi.

Uusimmat

Suosituimmat