Sain 10,000 eur palkkion ulkomailta

Seuraa 
Viestejä602
Liittynyt16.3.2005

Sain 10,000 euron palkkion ulkomailta. Mitä veroja tästä pitäisi maksaa Suomeen?

Kommentit (5)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

ei penniäkään, jos verottaja ei tiedä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

Yleensä palkkioista maksetaan sivutuloprosentit. Kun on noinkin isosta summasta kyse, kannattanee verohallinnosta tarkistaa, mikä on sopiva osuus, jos ei halua mätkyjä maksella.

Vierailija
pizze
Sain 10,000 euron palkkion ulkomailta. Mitä veroja tästä pitäisi maksaa Suomeen?

Muista maksaa se pyydetty 100 euron varainsiirtopalkkio Nigerialaiselle tilille, tai rahasi jäävät saamatta. Voi olla, että rahojen siirrossa on myös muita ongelmia, joiden hoidosta aiheutuu sinulle kustannuksia. Muista maksaa myös nämä rahat tunnollisesti.

Vierailija
Hubsu
pizze

Muista maksaa se pyydetty 100 euron varainsiirtopalkkio Nigerialaiselle tilille, tai rahasi jäävät saamatta. Voi olla, että rahojen siirrossa on myös muita ongelmia, joiden hoidosta aiheutuu sinulle kustannuksia. Muista maksaa myös nämä rahat tunnollisesti.

Jos tuossa ei ole huijauksesta kyse, niin kannattaa kysyä tosiaan veroviranomaisilta.

Olen saanut pari kertaa aloitepalkkioita ex-työnantajani (amerikkalainen firma, no senhän palveluksessa minä nyt taas olen eläkeläisenä vielä joitain kuukausia) ei-suomalaisilta tytäryhtiöiltä. Minun kohdallani asia toimi niin, että rahat siirrettiin bruttomääräisinä suomalaiselle tytäryhtiölle ja maksettiin minulle normaalin palkanmaksun yhteydessä vähennettynä verokirjan mukaisilla veroprosenteilla.

Pizzen kohdalla (olettaen tositapaus) tuskin on kyse samanlaisesta casesta. Jos siis tuo 10 000 € on totta, niin todennäköisimmin sitä verotetaan Suomessa sivutulona.

Uusimmat

Suosituimmat