Toinen korva vaimeampi

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

On ihan hyvä kuulo kuitenkin molemmissa korvissa, mutta kovempi ääni kuuluu vaimeammin toisessa korvassa kun toisessa. Jos esim. puhuu puhelimeen niin ääni on kovempi toisella korvalla.

Mutta molemmilla kuulet ihan selkeästi. Olen käynyt kuulotarkastuksessa mutta ei ole mitään haittaa ollut.

Kommentit (8)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Sama homma. Vasen korva hallitseva. Samoin vasen silmä. Olen oikeakätinen, joten voin aika varmuudella spekuloida että homma on sidoksissa hallitsevaan aivopuoliskoon ainakin omalla kohdallani.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5368
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
On ihan hyvä kuulo kuitenkin molemmissa korvissa, mutta kovempi ääni kuuluu vaimeammin toisessa korvassa kun toisessa. Jos esim. puhuu puhelimeen niin ääni on kovempi toisella korvalla.

Mutta molemmilla kuulet ihan selkeästi. Olen käynyt kuulotarkastuksessa mutta ei ole mitään haittaa ollut.

Tarvii rakentaa päänuppiin balanssisäädin. Toisena vaihtoehtona on, että huuhtelet vaikut korvista.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Korva voi olla vaikusta tukossa. Minulla menee korvat tukkoon ajan myötä, ja ne pitää huudella auki muutaman kerran vuodessa. Tukkeutumisen huomaa siitä että kuulo huononee usein toisessa korvassa ja tyypillisesti korva menee nukkuessa kokonaan tukkoon. Avaan korvat tosi isolla lääkeruiskulla kädenlämpöisellä vedellä.

Korvan avaamista ei tosin kannata kokeilla kylmiltään jos ei tiedä mitä tekee, aloin avaamaan korvia itse kun kävin muutaman kerran arvauskeskuksessa huuhdeltavana. Väärällä tekniikalla voipi mennä tärykalvo puhki. Oikein tehtynä toimenpide ei satu yhtään, kipu lienee hyvä indikaattori väärästä tekniikasta.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
toiseen korvaan mahtuu etusormen pääkin paremmin kuin toiseen.

Minulle lääkäri sanoi kerran, ettei korvaa saisi kaivaa millään kyynärpäätä pienemmällä artefaktilla.

Vierailija
Herra Tohtori
Sama homma. Vasen korva hallitseva. Samoin vasen silmä.

Myös minulla. Vasen korva on parempi, oikea korva tuntuu diskanttipainotteisemmalta siinä määrin, että häiritsee pitää puhelinta oikealla korvalla. Myös silmistä vasen puoli on tarkempi, mutta oikeassa tuntuu kumma kyllä olevan suurempi värikylläisyys.

Uusimmat

Suosituimmat