Ruumis näytille kuoleman jälkeen

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Joissain maissa ne laittaa kuolleen näytille, jotta kansa uskoo että se ihminen on nyt kuollut. Omaiset voivat sitten käydä itkemässä siinä ja viedä kukkia.

Miksei tätä tehdä Suomessa?

Paljonko ruumista tulee olla jäljellä, että se laitetaan näytille? Tuskin pahasti murjoutunutta läjää esitellään.

Esitelläänkö sekä miehet että naiset? muistan nähneeni vain mieskalmoja näytillä.

Onko elinsiirto luvallista kuoleman jälkeen näissä maissa missä ruumiit on näytillä?

Haiseeko ne kalmat?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Kommentit (4)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Saw
Joissain maissa ne laittaa kuolleen näytille, jotta kansa uskoo että se ihminen on nyt kuollut. Omaiset voivat sitten käydä itkemässä siinä ja viedä kukkia.

Paljonko ruumista tulee olla jäljellä, että se laitetaan näytille? Tuskin pahasti murjoutunutta läjää esitellään.

Esitelläänkö sekä miehet että naiset? muistan nähneeni vain mieskalmoja näytillä.

Onko elinsiirto luvallista kuoleman jälkeen näissä maissa missä ruumiit on näytillä?

Haiseeko ne kalmat?

Mitäköhän maita nyt mahdat tarkoittaa? Ja millaista näytillepanoa?

Suomessa voidaan arkunkansi pitää auki, jotta omaiset voivat käydä jättämässä viimeisiä jäähyväisiä. Evluteilla pyynnöstä noin yleensä ennen kirkkoon tuontia tai kansi suljetaan ennen hautajaismenojen alkua mikäli kirkossa, ja ortodokseilla vainaja lepäilee arkussa ilman kantta hautajaisten ajan. Ja oon mä käyny jättämässä viimeisiä jäähyväisiä Ruotsissa ja Espanjassakin ihan face to face.

Ortodoksi-osastossa myös kalmon "fiksaaminen" on hanskassa, evlutit on enempi sellasta inhorealistista osastoa. Jos vainajan kasvot on "meikkaskunnottomat", niin kansi on yleensä kiinni. Vainajan lähiomaiset päättävät yleensä näistä asioista.

En ole henk.koht. mitään sukupuolierottelua havainnut tässä. Enkä mitään sen kummempia hajujakaan, kun melko viileässä vainajat ovat kuiten olleet ennen hautajaisiaan.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
DedMoroz
Mitäköhän maita nyt mahdat tarkoittaa? Ja millaista näytillepanoa?
Juuri tuota avonaista arkkua tarkoitin... ja itse kuulun näihin inhorealisteihin - kuollu on kuollu...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

pizze
Seuraa 
Viestejä602
Liittynyt16.3.2005
Saw

Haiseeko ne kalmat?

14vuotiaaksi mennessä olin ite ainakin nähnyt ainakin 10 kuollutta... oon kotoisin etelä-pohjammaalta, tääl mennään 'saatteleen' kuollutta ennen hautajaisia ja sitten siellä on arkku auki... ei ne kuolleet haise(talvella ainakaan), kalpeita ovat vaan

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
pizze

14vuotiaaksi mennessä olin ite ainakin nähnyt ainakin 10 kuollutta... oon kotoisin etelä-pohjammaalta, tääl mennään 'saatteleen' kuollutta ennen hautajaisia ja sitten siellä on arkku auki... ei ne kuolleet haise(talvella ainakaan), kalpeita ovat vaan

Siellä päin mäkin oon tuohon tottunut. Siellä päin on sukulaisia kupsahdellu roimasti. Ihan siististi ovat kuolleet, ettei oo ammuttu millistä haulikolla naamaan tai muuta.

Uusimmat

Suosituimmat