WC-paperia keittiöön?

Seuraa 
Viestejä852
Liittynyt14.1.2008

(kuvitteellinen tapahtumasarja eräässä paratiisissa)

Aatami: "Keittiöpaperi on loppu. Käyn vessapaperia kylppäristä"
Beetami."Eihän sitä voi käyttää keittiössä tietenkään! Se on tarkoitettu vain ... semmoiseen"
Aatami:"Mitä tapahtuu, jos käytän sitä keittiössä keittiöpaperin asemasta? Siitä saisi helposti myös pienempiä palasia ja tulee halvemmaksi sen tähden"
Beetami." Ei taatusti käytetä. Vessapaperissa voi olla vaikka mitä vaarallisia aineita, vaikka painomustejäämiä. Keittiöpaperin käyttö on terveydelle parempaa."
Aatami:"Luuletko vai tiedätkö? Syntyykö sinulla mielikuva käytetystä vessapaperista ja sen käytöstä keittiön pöydän pyyhkimiseen? Ja tämän kuvan yhteyteen kehittelet rationaalisen syyn perusteeksi? Ethän sinä tiedä, että papereiden koostumus on olennaisesti erilainen.
Beetami:"Sinä olet ilkeä. En puhu sinulle mitään".
(pieni mykkäkoulu alkaa).

---
Arvoisat lukijat: Miten on?

1. Päätä, mikä (tutkimus-)tulos TUNTUISI mukavalta
2. Etsi tulosta tukevia todisteita, hylkää kaikki muut todisteet
3. Pysy kannallasi lopun elämää ja toista sitä kaikille herkeämättä.
4. Valmis!

http://www.tiede.fi/keskustelu/66231/ei_yliopistollinen_tutkimus_taikako...

Sivut

Kommentit (31)

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009

Ei siinä kyllä terveydellistä eroa ole, ellei käytä jo käytettyä sellaista. Mutta WC-paperi on liian pientä, heikkoa ja imukyvytöntä ollakseen hyvää keittiöpaperia.

Riso abundat in ore stultorum

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Talouspaperi on märkälujaa ja wc-paperi ei. Eri käyttötarkoitus jo materiaalissa ei pelkästään nimessä ja koossa.

Ei kannata käyttää myöskään toisinpäin, talouspaperia wc:ssä.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Meillä pyyhitään pöydät sun muut rätillä ja liinoilla. Ituhippien näkökulmasta ekologisempaa ja mun näkökulmasta paljon halvempaa.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Mä oon ihmetelly eri shampoita. Miksi niissä osassa lukee "sopii kaikille hiuksille"?
Pitääkö mun vetää joku vitun jakaus muuten?
Ja mitä helvetin korjaavaa hoito-ainetta? Onko se siltä varalta, että ostaa väärää shampoota?

Ja miksi tytöt kysyy ensikerrallaan:
- Sattuuko se?
Näytänkö mä joltain helvetin lääkäriltä? Eka vaaditaan ensikerrasta romanttista, mutta kuitenkin puhutaan kylmän kliinisesti kuin jollekkin gynekologille.
- Pitäisikö sen? Taitaa olla korrektein tapa vastata, mutta mene nyt ämmistä jotain sanomaan...

pepe+
Seuraa 
Viestejä253
Liittynyt16.3.2005

Joskus muinoin, kauan sitten, varoitettiin tilanteesta jossa käsipyyhepaperia käytettäisiin eväiden syömisissä (siis alustana ja päivästä toiseen) tällöin paperissa olevat antiseptiset aineet siirtyisivät eväisiin ja sitä kautta syöjiin.Kyseessä oli siis vanhan mallinen käsipyyhepaperi ei ns talouspaperi. Sitä että kuka varoitti en enää muista.

yst pn

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

"Arvoisat lukijat: Miten on?"

Olet todellakin ollut ilkeä kun lähdit väittelemään vaimosi kanssa noin yksinkertaisesta asiasta.
Se että olet oikeassa, ei tee vastauksesta yhtään sen parempaa.
Naiset rakastaa konsensusta. (Parisuhteen harmoniaa. Positiivista synergiaa) Se on jokaisen oikean vastauksen pohja.

Älä tee siitä yhtään sen vaikeampaa.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Vajaat 30-vuotta on tuota vessapaperia tullut keittiössä käytettyä, talouspaperin sijaan. Siis keittiössä on aina ollut oma rullansa, en minä sitä vessasta sentään hae. Paperia tarvitsee kuitenkin niin harvoin keittiössä, että miksi käyttää kalliimpaa talouspaperia? Isommat sotkut menee ihan rätillä tms. Toisaalta voi ajatella, että miksei käytä talouspaperia jos sitä menee niin harvoin..?

Yksinkertaisesti siksi, että mielestäni on täysin turhaa ostaa kahta erillistä säkkiä paperia. Rahaa kuluu kuitenkin lopulta enemmän ja jos WC-paperilla pärjää oikeasti, niin miksi ostaa molempia?

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Kai ne kohta keksii, että joka huoneeseen tarvitaan omanlaisensa paperi. Olohuonepaperi, makuuhuonepaperi jne. Tuskin sentään, mutta ei mitenkään mahdoton ajatus

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Vierailija
Mimei
Meillä kuluu joskus vessapaperia makuuhuoneessakin...

Meneehän sitä flunssaisena nenän niistämiseen, ja flunssaa perinteisesti podetaan sängyssä.

optimistx
Seuraa 
Viestejä852
Liittynyt14.1.2008
jees

Olet todellakin ollut ilkeä kun lähdit väittelemään vaimosi kanssa noin yksinkertaisesta asiasta.
Naiset rakastaa konsensusta. (Parisuhteen harmoniaa. Positiivista synergiaa) Se on jokaisen oikean vastauksen pohja.

Et taida huomata, että ehdottaessasi muille viisasta käytöstä, sorrut itse tyhmyyteen tai epäystävällisyyteen tai molempiin?

fiktiivinen = kuvitteellinen, ei todellinen

---

Kiitos osallistuneille ja äänestäneille mielipiteistä!

1. Päätä, mikä (tutkimus-)tulos TUNTUISI mukavalta
2. Etsi tulosta tukevia todisteita, hylkää kaikki muut todisteet
3. Pysy kannallasi lopun elämää ja toista sitä kaikille herkeämättä.
4. Valmis!

http://www.tiede.fi/keskustelu/66231/ei_yliopistollinen_tutkimus_taikako...

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
optimistx
jees

Et taida huomata, että ehdottaessasi muille viisasta käytöstä, sorrut itse tyhmyyteen tai epäystävällisyyteen tai molempiin?

fiktiivinen = kuvitteellinen, ei todellinen

---

Kiitos osallistuneille ja äänestäneille mielipiteistä!

Tää on niin tätä. Kellekkään ei saa sanoa mitään epämukavaa kun se on loukkaavaa.
Ei tossa minust mitään tyhmää ole. Vanhoja kansanviisauksia eri paketissa. JA toi oli fiktiivinen vastaus jota ei ollut tarkoitettu otettavan kovinkaan tosissaan..
En huomaa mitään epäystävällistäkään tuossa. Mielestäni on jopa ystävän velvollisuus sanoa noin jos joutuu keskelle kehkeytyvää parisuhderiitaa esimerkiksi noista lähtökohdista.
Kyllä sanoin viimeviikollakin kaverini muijalle kun toisen ehti jo suututtaa, että: Väärä vastaus.
Kyllä hän minua kummeksuen kattoi ja loukkaantuikin, mutta tajusi olla hiljaa.
Välillä vain kannattaa pitää turpa kiinni ja ottaa isku vastaan vaikkei sitä mielestään ansaitsisikaan.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Sinänsä ihan aiheellinen kysymys onko tämä parisuhde- vai tiedepalsta. Teknisenä kysymyksenä on ihan mielenkiintoinen, poikkeavatko wc- ja talouspaperin valmistusprosessit toisistaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat