Kiinalainen horoskooppimerkkisi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tässä tiettynä viikonloppuna havaitsin eräällä tuntemallamme läntisellä seudulla, että sen illan valikoituneessa seurueessa oli heti kättelyssä kolmen naisloharia. "Whoosh!" - sano liekkihenkäys. Sitä sitten sammuteltiin sisäisesti ja riittävissä määrin.

Kinkkihoroskooppimerkin voi tarkistaa täältä: http://www.varjojenkirja.com/kiinalaine ... ooppi.html

Äänestystä ei voi pystyttää, koska vaihtoehtoja voi olla vaan 10 kappaletta. Kinkkizodiakissakin on 12 kuten meidän kotoisessa. Lisäksi olisi voinut laittaa vaihtoehdot nais- ja miespuolisille, esim. mies/sika, nainen/lohikäärme; entäs nainen/apina? Mies/tiikeri: heti tankkiin!

Ja sitten keräämään tosi tärkeää dataa. Tietoahan datasta tulee sitten vasta tulkinnan, lajittelun ja eettisen koodituksen jälkeen...

__________________________________________-
saax äänestykseen vaikka 12 vaihtoehtoo? moderointii?!?!? Pliii-iis

Sivut

Kommentit (41)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Luotettavaan Wikipediaan ja kahteen lohikäärmeeseen vedoten, voisin myös väittää, ettei annetun sivun haku toimi.

Olen lohikäärme ja siitä tietoinen vasta viikon verran. Enkä ole vielä keksinyt miten hyödynnän itsetutkiskelussa tätä uutta tietoa. Ehkä se tässä selkiää.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Olen minäkin jotenkin kahden tulen välissä näissä merkeissä: joissakin höröskoopeissa olen kauris ja joissakin jousimies - siis rajalla. Ja "vanhan" (sala?)tiedon mukaan olisinkin se käärmeenkantaja.

Kaiken maailman kukika-, puu- ja lintuhoroskoopejakin on tullut vastaan, tuolta Varjojen kirjan sivulta löytynee myös atsteekkien horoskooppi.

Luokitteluja mitä luokitteluja, auttavat yksilöä ehkä paremmin tuntemaan itseään. Ja lähimmäistä, jos kiinnostusta riittää oman minän ulkopuolelle.

Hassua sinänsä, kaksi vuohi/lammas-ystävätärtäni on niitä, jotka saavat turpiinsa siipaltaan - tai toinen näistä lopetti objektina olemisen häipymällä hakkaajan vaikutuspiiristä. Kiinalaiset pyrkivät abortoimaan vuohena syntymään uhkaavat lapsensa, koska vuohi joutuu aina näkemään nälkää ja kokemaan kovia.

Toinen kiinalaisista kuulemani juttu kertoo, että erään lapsen syntymää pyrittiin aikaistamaan, koska uhkasi syntyä laiskana tunnettuun merkkiin. Tarina ei kerro mikä merkki on kyseessä.

Yritän etsiä parempaa merkkihakukonetta. (Antamani linkki kehottaa ottamaan huomioon kiinalaisen vuodenkulun erot - mitä tuo sitten tarkoittaakin)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Itse olen positiivinen metalliapina. (Saa nauraa.)

Nuorempana harrastin kiinalaisia horoskooppeja, laadin niitä itse. Kiinalaisessa horoskoopissa, samoin kuin länsimaisessakin, itse horoskooppimerkki ei kerro koko totuutta. Oma merkkini on apina. Kiinalaiset myös liittävät jonkin viidestä elementistä horoskooppimerkkiinsä. Elementit ovat puu, metalli, tuli, maa ja vesi. Lisäksi napaisuus on joko positiivinen tai negatiivinen.

Metalliapinoita syntyy 60 vuoden välein. Tai oli elemntti ja merkki mikä tahansa, ne toistuvat 60 vuoden välein.

Täällä on jonkinlainen yritelmä http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/ josta voi tarkistaa oman merkkinsä. Kiinalainen astrologia poikkeaa länsimaisesta myös siinä että "syntymäkartta" on neliön muotoinen. Kiinalaisen elämä on jaettu 12 merkkipaaluun, joista tärkein on "ylioppilaaksitulon juhla." Eli kun tullaan suunnilleen täysivaltaiseksi aikuiseksi. Horoskooppia tulkitaan siten että tarkastellaan oman merkin suhdetta ko. ajanjakson tai tapahtuman merkkiin.

Kirjastosta löytyy oppaita ja valmiita laskentakaavoja ja -taulukoita. Välineiksi riittää taskulaskin, viivotin, paperia ja lyijykynä. Kumi on hyvä olla kanssa. Suosittelen kiinalaisten horoskooppien laadintaa kaikille jotka kokevat elämänsä olevan liian hektistä ja haluavat rentoutua, mutta tavallinen lueskelu tai makailu ei tyydytä vaan on saatava myös jotain puuhastelua. Homma on letkeää ja omia tuloksia on mukava tulkita "voi ihme kun tuoki sattu nuin just kohalleen!"

Mukavaa harmitonta viihdettä ja ajanvietettä! Kaikki mukaan!

Hämmentää.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Olen siis varmasti lohikäärme. Luin siitä ensimmäisestä linkistä merkin lyhyen kuvauksen ja luulen, että suurin osa palstan naisista on lohikäärmeitä.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Nimi
Kukko

Kuvaus
Kukon merkin alla syntynyt on oikeudenmukainen, vaativa ja realistinen, suoraviivainen vastustaja, puoleensavetävä ja äärettömän kekseliäs. Hän uskoo itseensä ja on valmis taistelemaan mielipiteidensä puolesta. Hän herättää luottamusta, hänellä on hieman taipumusta kehuskella saavutuksillaan, mutta on myös valmis myöntämään omat virheensä. Kukko on suorapuheinen ja valmis jakamaan neuvoja.

Hän on myös hieman kaavoihin kangistunut, eikä mielellään muuta hyväksi havaitsemiaan tapoja.Kukko nauttii huomion keskipisteenä olemisesta.

Cock on kyllä symbolisessa mielessä erittäin imarteleva horoskooppimerkki.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Wiisas
Olen siis varmasti lohikäärme. Luin siitä ensimmäisestä linkistä merkin lyhyen kuvauksen ja luulen, että suurin osa palstan naisista on lohikäärmeitä.

Minäkin olen sekä kiinalaisen että japanilaisen horoskoopin mukaan lohikäärme, mutta tuo sivusto antaa vastauksena käärmeen eli heittää yhden vuoden nuorempana syntyneeksi. Sen lisäksi tekijä on pihalla muutenkin asiassaan ja yrittää tyrkyttää japanilaisen horoskoopin eläinmerkkejä kiinalaisina eli tuossa pitäisi olla jäniksen tilalla kissa sekä villisian tilalla tavallinen sika mikäli kiinalaisesta horoskoopista ja sen eläinmerkeistä puhuttaisiin. Myöskään noitten horoskooppien merkeillä ei ole korostunutta sukupuolista identiteettiä, joten kukko, joka toisinaan esiintyy etenkin englanninkielisissä versioissa ja ollaan ehkä virheellisesti käännetty siitä suomeksikin niin, ei ole alkuperäisissä olemassa, vaan puhutaan pelkästä linnusta tarkoittaen kanan molempia sukupuolia ja sitten saatetaan kertoilla enemmän, miten ko. merkin ihmiset vaihtelevat samassa merkissä sukupuoleensa perustuen. Japanilaisessa tyypissä eli Kigakussa sitten vielä jaetaan vanhan mallisesti vuorokausi kahteentoista kahden tunnin jaksoon ja syntymäajan kellonajan perusteella sitten on sen mukaan toisinaan jonkin toisen eläimen vaikutuksen alainen, koska nuo tunnit on myös jaoteltu noitten samojen eläinmerkkien mukaan.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Stinger
tuossa pitäisi olla jäniksen tilalla kissa

Ei pitäisi. Kiinalaisessa tarustossa puhutaan vain valkoisesta, pehmeästä eläimestä, joka joissain lähteissä mainitaan kissaksi, joissain jänikseksi.

Stinger
Japanilaisessa tyypissä eli Kigakussa sitten vielä jaetaan vanhan mallisesti vuorokausi kahteentoista kahden tunnin jaksoon ja syntymäajan kellonajan perusteella sitten on sen mukaan toisinaan jonkin toisen eläimen vaikutuksen alainen, koska nuo tunnit on myös jaoteltu noitten samojen eläinmerkkien mukaan.

Kiinalaisessa horoskoopissa myös. Itse olen syntynyt apinan kaksoistunnin aikaan.

Hämmentää.

Vierailija

Yksi tiikeri lisää ilmoittautuu

Voimakas ja äkkipikainen tiikeri on ulkoiselta olemukseltaan huomiota herättävä ja tyylikäs. Hän on rohkea puolustaja ja itsenäinen ajattelija, joka innostuu haasteista. Tiikeri on suorasukainen ja joutuu usein vaikeuksiin tämän takia. Hänellä on harvoja todellisia ystäviä. Tiikeri on mielikuvitusrikas ja ottaa rohkeasti riskejä. Työelämässä tiikeri on energinen ja hänelle työilmapiirin uudistaminen on tärkeä asia.

Hän on lennokas huimapää, joka tempaa helposti mukaansa hiljaisemmatkin yksilöt omalla optimistisuudellaan ja luonnollisuudellaan.

Kuvaus pitää osittain paikkansa, mutta niinhän nämä tämäntyyppiset hässäkät yleensä

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Vatkain
Stinger
tuossa pitäisi olla jäniksen tilalla kissa

Ei pitäisi. Kiinalaisessa tarustossa puhutaan vain valkoisesta, pehmeästä eläimestä, joka joissain lähteissä mainitaan kissaksi, joissain jänikseksi.

Stinger
Japanilaisessa tyypissä eli Kigakussa sitten vielä jaetaan vanhan mallisesti vuorokausi kahteentoista kahden tunnin jaksoon ja syntymäajan kellonajan perusteella sitten on sen mukaan toisinaan jonkin toisen eläimen vaikutuksen alainen, koska nuo tunnit on myös jaoteltu noitten samojen eläinmerkkien mukaan.

Kiinalaisessa horoskoopissa myös. Itse olen syntynyt apinan kaksoistunnin aikaan.

Mutta siltikin ko. sivuston horoskooppi menee päin persikkaa siinä mielessä, että vuosi ei mene oikein eli vuotta alemman eläimen antaa vastaukseksi eikä siinä pitäisi olla ongelmia tälläisen syksyllä syntyneen osalta, vaikka sitten tammi-,helmikuun suhteen eroaisikin japanilaisen ja kiinalaisen horoskoopin suhteen. Ja vaikka kissa/jänis seikassa olisi kohdallaankin, niin possun ja villisian välillä on kyllä ero eli yhden erehdyksen kyllä ymmärtää, mutta kaksi on vähän liikaa ja lisäksi vielä tuo vuoden heitto kyllä antaa vaikutteen taas yhdestä mahdollisesta patustelijasta, joka pyrkii pseudotieteellä pyrkyröimään. Loppujen lopuksi näes jokainen itse omasta elämästä päättää ja siihen sekä suuntaan pystyy omilla toiminnoillaan vaikuttamaan eli viis siitä mitä horoskoopit ja ennustajaeukot sanovat, itse on jokainen oman elämänsä hallitsija ja luotaajakin.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ai niin! Te jotka valitatte että antaa lohikäärmeen sijaan käärmeen niin oletteko ruksineet laatikon "ota huomioon kiinalainen uusivuosi?" Sen ruksimatta jättäminen antaa minullekin väärän vastauksen.

Tässä apinasta:

Kuvaus
Apina on viihdyttävä, huumorintajuinen kumppani, vapautta rakastava luonne ja verraton ystävä. Hän on yleensä koko ajan äänessä ja hän kekseliäs ja hyvä ratkaisemaan ongelmia. Hän on suvaitsevainen, järkkymätön ja hänellä on luova järjestelykyky. Apina hyväsydäminen, vaikka saattaa joskus vaikuttaa röyhkeältä. Hänen mielestään ei ole mitään pahaa päästellä joskus valkoisia valheita.

Apina on myös utelias ja valmis kokeilemaan kaikkea. Apina antaa helposti periksi mielihaluilleen ja haluaa tehdä asiat tässä ja nyt.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat