Visa Elektron kortti

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Visa elektron kortti on käteiskortti, eli maksetaan käteisellä kun ostetaan tavaraa. Mitä järkeä ostaa luottokortilla esim. ruokaa. Luottokortti on velaksi ostamista.

Missä paikoissa visa elekron kortti ei toimi kun, paljon puhutaan siitä että ei toimi missään.

Kyllä se ainakin Tampereella ja Helsinkissä päin toimii melkein joka paikassa. Erikseen sitten jos ei toimi niin voihan sitä käteistä kantaa mukanaan.

Kannattaa vaan visa elektronissa ja vastaavissa se ostoraja nostaa tarpeeksi korkeaksi, että ei lyö tyhjää kun ostat jotain isompaa.

Kommentit (14)

Vierailija

Kyllä itse ainakin olen joutunut jättämään ostokset useampaankin kertaan kaupan kassalle kun huutelee jottei yhteyttä tilipankkiin tai jotain sinne päin.

Ennen kesää antauduin ja otin credit/debit-kortitn.

Toisaalta, onpahan tuossa nyt visa-puskuri. Ei sitä ole pakko käyttää.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Kerran kävi niin, että kun olin huoltoasemma, niin siellä oli jotain ongelmia automaatin kanssa. Itse maksoi silloin normaalisti Electonilla, joka toimi aivan moitteettomasti. Sitten sinne tuli paikalle joku toinen pukumies hienoine autoineen ja luottokorttinee. Tietysti hänen korttina ei siinä automaatissa kuitekaan toimintukaan.

Mitä Electroniin tulee, niin se toimii aivan hyvin, mutta Debit on kuitenkin parempi ja etenkin nopeampi.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5368
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
Visa elektron kortti on käteiskortti, eli maksetaan käteisellä kun ostetaan tavaraa. Mitä järkeä ostaa luottokortilla esim. ruokaa. Luottokortti on velaksi ostamista.

Missä paikoissa visa elekron kortti ei toimi kun, paljon puhutaan siitä että ei toimi missään.

Kyllä se ainakin Tampereella ja Helsinkissä päin toimii melkein joka paikassa. Erikseen sitten jos ei toimi niin voihan sitä käteistä kantaa mukanaan.

Kannattaa vaan visa elektronissa ja vastaavissa se ostoraja nostaa tarpeeksi korkeaksi, että ei lyö tyhjää kun ostat jotain isompaa.

Kaikissa kaupoissa ei vielä ole sopivia korttipäätteitä, mutta ihan viime aikoina on tullut, mm. Lidl-kauppaan. Tosin osaavathan nuo näköjään höylätä sitä Visa Electron korttia esim. CityMarketissa, jossa on vanhat päätteet. Eli ostokset kuitataan allekirjoituksella.

Tosin, puhunko nyt samasta kortista, mulla Sampo-pankin Mastercard debit. Mutta aina toiminut yhteys nopeasti näillä uusilla korttipäätteillä. Kun tunnusluvun kirjoittaa, niin siinä samassa muutaman sekunnin päästä jo tulostaa kuittia.

On toki luottokorttikin, käytän sitä sitten nettiostoksissa ulkomailta.

Vierailija
tiäremiäs

Normaali Visa ei muuten oikeastaan ole varsinainen luottokortti, vaan maksuaikakortti.

Luottokortilla ostettaessa on joissakin tapauksissa vähän paremmin suojattu esim. myyjän konkurssia vastaan. Jos tuotetta ei saakaan, ei maksuakaan mene. Käteisellä ostaessa etukäteen maksettu hinta jää konkurssipesään ja saat palautuksen vain, jos firman varat siihen jaettaessa riittävät.

Vierailija
tiäremiäs

Tavaroiden hinta ei määräydy esineiden koon perusteella

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009
fenomenologi
Tavaroiden hinta ei määräydy esineiden koon perusteella

Riippuu kuinka ajatteleekin. Usein ainakin ruokakaupoissa on ilmoitettuna kilohinnat ja hinta määräytyy painon mukaan.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Ilmainen vinkki Visa Electronin haltijalle:

Pidä vitonen jemmassa jotta saat maksalaatikkosi ja namia kaupasta vaikka Electron ei toimisi.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Visa electroni on paras kortti ever. Ei tuu mitää lisämaksuja maksaessa ja sillä maksutkin onnistuu yhtälailla kuin muillakin korteilla. Linjaauton lippuja vaan ei saa linjaautoista sillä.

Netistäkin saa ostettua kamaa ihan yhtälailla ulkomailta.

Saw
Ilmainen vinkki Visa Electronin haltijalle:

Pidä vitonen jemmassa jotta saat maksalaatikkosi ja namia kaupasta vaikka Electron ei toimisi.

Juu, ja elektronin kääntäminen oikeinpäin maksulaitteesen voi auttaa myöskin kummasti maksun onnistumisessa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
ovolo

Kaikissa kaupoissa ei vielä ole sopivia korttipäätteitä, mutta ihan viime aikoina on tullut, mm. Lidl-kauppaan. Tosin osaavathan nuo näköjään höylätä sitä Visa Electron korttia esim. CityMarketissa, jossa on vanhat päätteet. Eli ostokset kuitataan allekirjoituksella.

Lidlissä on aina voinut ostaa electronilla ostokset.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Olen antanut itseni ymmärtää että.

VisaElectron on lähinnä lapsille ja nuorille, sekä ongelmaisille suunnattu tuote jolla ei voi ylittää saldoa. Muutenkin sen ominaisuuksista puuttuu paljon verrattuna "oikeisiin" maksukortteihin. Aiempina aikoina se tarvittiin ulkomailla automaattikorttina kun Visalla tai Pankkikortilla ei voinut saada seinästä rahaa. Nyttemmin kohderyhmänä ovat alussa mainitut. Electronia eivät ainakaan ennen siru-uudistusta ottaneet vastaan monet "nappikauppiaat", sillä sen käyttö aiheutti sen verran kustannuksia, että esim. pikku karkkiostos kannatti mieluimmin antaa ilmaiseksi. Tämänhetkistä tilannetta en tiedä.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Yrittäjiltä vedettävä provisio maksuliikenteestä:

http://www.luottokunta.fi/fi/vastaanott ... a_hinnasto

Lähinnä 0,31 - 1,00 %. Mutta sekin on rahaa! Plus tietenkin laite- ja yhteyskulut jne. Plus pankki voi toki vetää omansa... Pääsääntöisesti luottokortit maksavat yritykselle enemmän.

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005
ovolo

Tosin, puhunko nyt samasta kortista, mulla Sampo-pankin Mastercard debit. Mutta aina toiminut yhteys nopeasti näillä uusilla korttipäätteillä. Kun tunnusluvun kirjoittaa, niin siinä samassa muutaman sekunnin päästä jo tulostaa kuittia.

On toki luottokorttikin, käytän sitä sitten nettiostoksissa ulkomailta.

Miksi et käytä nettiostoksiin ulkomailta Sampo-pankin Mastercard debit korttia?

Vierailija
Saw

Lähinnä 0,31 - 1,00 %. Mutta sekin on rahaa! Plus tietenkin laite- ja yhteyskulut jne. Plus pankki voi toki vetää omansa... Pääsääntöisesti luottokortit maksavat yritykselle enemmän.

Tosin käteisen rahankaan käsittely ei ole heille 'ilmaista'. Mutta hei - jos yrittäjät jakaisivat tuotteitaan ilmaiseksi, he eivät joutuisi edes palkkaamaan kassaneitejä tai merkitsemään tuotteisiin hintoja. Mikä säästö!

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Yrittäjälle nyt kaikki maksaa, tiedetään.

Hitto, otin tänään automaatista pari sataa lompuukin täytteeksi - ja unohdin ottaa kuitin! Kuitti jäi siihen vehkeeseen seuraavan eukon nähtäville. Luulee mua köyhäksi, kun käyttelytilillä ei suuria omaisuuksia ole.

Uusimmat

Suosituimmat