Elekieli-taidon häviäminen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joo eli epäilen että minulta on hävinnyt elekieli-taito. Muistan ennen, että se oli todella hyvä minulla. Siis tarkoitan, että en kuule toisten elekieltä mitä ne lähettävät. Ja TÄMÄ ON TODELLA RASITTAVAA, tuntuu että itse lähetän muille elekieltä kokoajan, ja välistä en tajua/kuule edes mitä lähetän.

Kellään apua miten saisin takaisin vanhan elämän. Tästä on tullut jokapäiväinen taakka, ja en uskalla enää liikkua missään tai nähdä toisia ihmisiä.

Sivut

Kommentit (82)

Vierailija

Ja vielä tohon että kun lähetän toisille ele-kieltä, nii lähetän yleensä semmosia sanoja tai lauseita joita en todellakaan tarkoita. Se tapahtuu ihan vahingossa kokoajan.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mistä luulet muutoksen johtuneen?

On ihan hyvä katsella omaa käyttäytymistä videolta. Videoi vaikka salaa jokin jokapäiväinen juttu, jossa on mukana kourallinen tuttuja. Sitten vasta voi miettiä, mitä käyttäytymiselle on tapahtunut.

Väkinäinen elekieli on aika epäaitoa. Väkisin ei kannata yrittää elehtiä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Veikkaan että muutos on tullut siksi koska en osaa olla oma itseni enää, tuntuu tavallaan että en tunne itseäni enkä aistejani.
Miten voisin vähentää tota väkinäistä elekieltä, veikkaan että se johtuu juuri siitä. Todella ärsyttävää kun esim. joku puhuu mulle, nii teen itsestäni elekielellä heti ku kuulen äänen nii siihen jotain.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Minusta ongelma ei ole paha, sillä eikö elekieli ole useimmilla tahdonalaisuuden ulkopuolella?
Sitä voi toki vähän pyrkiä vaimentamaan olemalla pidättyväinen.
Elekielihän antaa informaatiota ja on hyödyksi kommunikoinnissa.
Kuka nyt osaa tarkalleen analysoida sitä? Onko se edes tarpeen?

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija

Joo no mut siis ongelmana on, että häiritsee aika paljon kun "elekieleilen" toisille jotain turhaa mitä en oikeasti tarkoita. Eli muut ymmärtävät minut aivan väärin. Itsetunto ja varmuus tämäntakia todella alhaalla. Toivottovasti ymmärsitte mist kiikastaa. Kaikki apu on tarpeen.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005
kuva-maija
Todella ärsyttävää kun esim. joku puhuu mulle, nii teen itsestäni elekielellä heti ku kuulen äänen nii siihen jotain.

EDIT: Mulle ei auennut mikä on tämä elekieli ja mitä sinä sillä "kielellä" teet?

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
o
Eikös muut tulkitse ihan oikein, jos yrität sanoilla esittää jotain muuta kuin todellista fiilistä joka elekielestä kuitenkin näkyy?

Muut voivat "lukea" olemattomia "viestejä" systemaattisesti siitä riippumatta , eetei ole kähettänyt sellaisia ali- eikä päälitajuisesti. Esimerkiksi kasvoissa voi olla jokin piirre, joka tulkitaan ilmeeksi vaikka se olisi arpi suupielessä, joka saa ilmeen "virnistyksen" näköiseksi. Tuttu karkea esimerkki Pekka ja Pätkä -kuvista on "silmäniskijä"...

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Ei kai se elekieli mitään tietoista edes ole. Käsittääkseni elekieli on vain vaistonvaraisia reaktioita, kuten kohti tulevan henkilöä päin kääntyminen, käsien pistämistä näkyville ja osa-askeleen ottamista taakse. Sitten jos on joku vieras ihminen, niin sitä kyylätään ja tuttua vältellään katsomasta aktiivisesti.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Aloitit viime keväänä kutakuinkin samasta aiheesta keskustelun. Hyppäsit siitä kuitenkin pois annettuasi ymmärtää, että on paras turvautua ammattiapuun. Oletko käynyt lääkärissä?

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Itse ainakin sanoisin, ettei aloittajalla mitään ongelmaa ole, vaan hän tekee tästä ongelman. Minä uskoisin, että sinulle on tullu nyt jonkinlainen muu sosiaalinen ongelma, jota peittelen tällaisen tekosyyn taakse. Itsekin olen joskus vain joutunut hyväksymään, ettei muut ihmiset ole pahoja, niin se oikeasti auttoi melko paljon. Olen kuitenkin vain syrjään vetäytyvä, joten jouduin hyväksymään sen todellisuudeksi.

Vierailija
kuva-maija
Todella ärsyttävää kun esim. joku puhuu mulle, nii teen itsestäni elekielellä heti ku kuulen äänen nii siihen jotain.

EDIT: Mulle ei auennut mikä on tämä elekieli ja mitä sinä sillä "kielellä" teet?

Käytät vaikka naamaasi lihaksia kertomaan juttusi olevan sarkasmia.

Kuva-maijalle-

Itellä iskee kun on esim. väsynyt tai krapulassa, ei yksinkertaisesti jaksa "olla sosiaalinen" eli käyttää rikasta elekieltä puheen lisäksi. Tuntomerkit on juuri (omasta mielestä) luonnoton ja teennäinen käytös, ei tunnu millään ns. käynnistyvän joku sosiaalinen tilanne vaikka kuinka yrittää pakottaa itsensä.

Mulla toi on väliaikaista, väsymys ja krapulahan vastaa jotain masennuksen ja uupumuksen väliltä. Veikkaus: Jos koet jompaakumpaa niih ehkä siinä syy :p

Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005
Mandix
kuva-maija

Käytät vaikka naamaasi lihaksia kertomaan juttusi olevan sarkasmia.

Ymmärsin, että nyt oli kyse ajatusten lukemisesta ja vastaavasta keskustelemisesta pelkällä elekielellä, joten mistään perinteisistä naamalihaksista tuskin on kyse.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat