Digidigidigi

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tähän alkuun jokainen voi lisätä haluamansa rimpsun kirosanoja!!!

Mikä helevetti tuota vaivaa tuota hommaa??? Digidigi sanoo että signaali heikko tarkasta asetukset ja kytkennät. No ei kait siinä, tarkastettu on. Vika ei ole antenninjohdossa, vaihoin sen. Vika on siis digidigissä. No, vaihoin sen ja kolme tuntia pelitti ja taas sama saatanan virsi, signaalia ei ole tai se on liian heikko.

Pittääkö mun repiä tuo antennirasia tuolta kartanolle ja tehä sille jotain vai riittääkkö uhkailusoitto isännöitsijälle ja mikä tämä on tämä vika joka ilmeisesti on vaan mun käNpässä? Onko tossa joku väärä kierre tossa mun piuhassa vai mikä tässä nyt mättää?

Kaikkia paskavehkeitä sitä ihmiset pakotettaan laittamaan! Onneksi Kauhukeittiön sentään näkee intterwebistä...

PS: Tää on kaapelitalo.

PPS: Jos on jo digimärinäketju niin saa yhistää.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Hommaa fraktaalisesti rakennettu iso antenni. Pitäisi napata aika hyvin eri taajuuksia.

Mutta siihen ei auta mikään antenni että telkkarista tulevasta materiaalista 95% on paskaa.

Ei teräväpiirto eikä valokuitu.

Mielummin VHS-tason kuvaa jossa on sitä kunnon sisältöä kuin tarkkaan piirrettyä paskaa.

Makuasia, sanon, mutta telkkarittakin pärjää melko hyvin. Jää aikaa muuhun touhuun.

Vierailija

Perseestähän tuo digidigi on. Missä on luvattu kaksisuuntainen yhteys? Kaksisuuntainen yhteys on vakoilua varten ja kaksisuuntaisia kuvaputkia.

Analogiaikana television kuvaa sai parannettua antennia liikuttamalla ja huonossa signaalissa kuvaa pystyi katsomaan. Nykyään se joko toimii tai ei toimi.

Ei se mitään, ohjelmatarjonnan laatu on tullut samassa suhteessa alas. Mikroprosessorin kautta tulleessa kuvassa voi aistia FPS:än. Analogisella tavalla siirretyssä ei voi.

Vierailija

Osittain offtopicina täytyy kommentoida, että telkkarista tulee ajassa mitaten aikalailla sopivasti ohjelmaa. Tämän edellytyksenä vain on tuo tallentava boxi.
Olen vuodesta 2004 tallentanut vain sen minkä haluan katsoa ja satunnaisesti katsonut livenä jotain mikä on katsottavaa.
Sarjat tallentuvat automaattisesti, ja näin ollen ei jää jaksoja välistä. Ilman tätä mahdollisuutta ei sarjojen seuraaminen ja näin ollen katsominenkaan olisi mielekästä.
Elokuvat menevät yleensä myös kovalevylle odottamaan sopivaa katseluhetkeä.
Samoin Yleltä tulevat dokkarit.
On myös tullut kerättyä hyvä puskuri lastenohjelmia ja elokuvia.

Tämä mahdollistaa sen, että telkkarista tulee aina mitä haluaa, eikä tarvitse mainoskatkoja kärvistellä. Aina voi laittaa paussin päälle ja aina voi laittaa kirjanmerkin siihen mihin katselu jäi ja jatkaa joskus toiste.

Tallentava boxi siis on taholtani enemmän kuin suositus. Se on must!

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Naapurin pikku-insinööri on varmaan kyhäillyt jotain viritelmiä joka sitten häiritsee. Kutsu vaan huoltohenkilö tutkimaan asiaa.

Omatoimisuutta jos harrastaa niin voisi testata toisella telkkarilla miten signaali siihen tulee.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Ilmoita viasta kaapeli-tv-yhtiöön. Ne ei viikonloppuna varmaan siihen mitenkään puutu, joten sinulla on aikaa tehdä itse:
- kysy alakerran ja yläkerran naapureilta, onko niillä kaikki kunnossa
- uudelleenasenna digiboxi, hae siihen tehdasasetukset
- antennirasiaa älä avaa

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Saw
Naapurin pikku-insinööri on varmaan kyhäillyt jotain viritelmiä joka sitten häiritsee.

Kai naapurin aiheuttamista vioista yleisin on ylä- tai alakerran naapuri, joka tapetoi ja ottaa koko antennirasian pois.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
SamBody
Yhteisantennien kehnot signaalitasot voivat olla pitkäaikainenkin riesa.
Pragmatistin suositus: hanki antennivahvistin (10...20 €) ja jätä muut tappelemaan asian tiimoilta.

Auttaako antennivahvistin kaapelitaloudessa?

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Auttaako antennivahvistin kaapelitaloudessa?

Siis teoriassa se toimii, samanlaista UHFfaffaa, tai VuHFfaffaa sieltä kaapelirasiasta tulee.

MUTTA.......antennivahvistin on kyllä aivan väärässä paikassa jos lykkäät sen huoneistosi rasian ja telkun väliin. Sen paikka on olla siellä ketjun alkupäässä antamassa signaalille riittävät lähdöt.

Nyt vaarana on, että myös kohina vahvistuu, ehkä jopa liikaa. Ongelma kun ei välttämättä ole liian alhaisessa signaalitasossa vaan heikohkossa signaali/kohinasuhteessa. Tökkäämällä asianmukaiset mittarit kiinni käNppäsi rasiaan asia selviäisi.

Vierailija
Wiisas
- antennirasiaa älä avaa

Kyllä sen voi avata ja vilkaista, että kaikki on ok (johdot liittimissään, ruuvit kireellä).

Ei siellä nyt sentään mikään 10000 V jännite odota, joten antennirasian avaamattomuudesta annettu neuvo oli harvinaisen epäpätevä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Joo, nyt selvis että se vika on muissakin asunnoissa ku mulla. Aiko tuo yläkerran miekkonen soittaa talkkarille. Olipa helpotus...

Hämmentää.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Löysin eilen vanhan usb-digidigini. Asensin sen Linux-koneelle suljetulla ajurilla ja lisäksi pakettivarastosta löytyi kiva käyttöliittymä. Meni abauttia rallaa 7 minuuttia.

Olen yrittänyt asentaa sitä W.lle nyt puolitoista päivää vaihtelevalla menestyksellä.....

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Pacanus Rusticanus
Olen yrittänyt asentaa sitä W.lle nyt puolitoista päivää vaihtelevalla menestyksellä.....
Meinaatko saada toimimaan?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat