Oletko ylipainoinen? Kysely.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Täällä on paljon läskikeskusteluja, joten ajattelin pistää gallupin pystyyn. Eli oletko yli- normaali- vai alipainoinen?

Itse olen oikeastaan alipainoinen. Syy tähän on se, että syön todella vähän. Eli ei ole geenien syytä/ansiota.

Sivut

Kommentit (62)

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Jos pelkkään painoindeksiin luottaisin, niin olisin "ylipainoinen". Kuitenkin minussa on ylimääräisen läskin lisäksi ihan mukavasti lihastakin, joten valkkasin "lievästi ylipainoinen".
Olen teininpänä näennäisen laihanakin painanut aina paljon. Tällöin painoa toivat joko kusi päässä tai sitten luut, koska lihaksia minulla ei tuolloin vielä ollut.

Vierailija
petsku
Jos pelkkään painoindeksiin luottaisin, niin olisin "ylipainoinen". Kuitenkin minussa on ylimääräisen läskin lisäksi ihan mukavasti lihastakin, joten valkkasin "lievästi ylipainoinen".
Olen teininpänä näennäisen laihanakin painanut aina paljon. Tällöin painoa toivat joko kusi päässä tai sitten luut, koska lihaksia minulla ei tuolloin vielä ollut.

Totta. Tuo bmi ei ole luotettava, koska se ei ota huomioon lihasten määrää.
Rasva prosenttini on mitattu kerran vuosia sitten. Silloin se oli 5%.

Vierailija
kabus
petsku

Normaali rasvaprosentti on miehillä 15 ja naisilla 22.
Kesäisin näkee vähäpukeisia tyttöjä ,joilla rasvaprosentti lienee 1-3 .Lihaksiakaan ei ole joten hengenlähtö on lähellä tuossa tilassa.

Vierailija
sapetix
kabus
petsku

Normaali rasvaprosentti on miehillä 15 ja naisilla 22.
Kesäisin näkee vähäpukeisia tyttöjä ,joilla rasvaprosentti lienee 1-3 .Lihaksiakaan ei ole joten hengenlähtö on lähellä tuossa tilassa.

Jokaikisellä naisella on epävarmuutta syömisen ja painon kanssa. Ja suurimmalla osalla teinitytöistä on syömishäiriö.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

BMI:n tsekkasin just tätä varten.Se on 20,5.171 lyhyt varteni ja 60 kiloa.Kova olen,ja aina ollut syömään.pitsa-pasta-karkki-sipsi-aikoina painoin n.72 kiloa.Että BMI:n mukaan en silloinkaan kauhean tuhti ollut.Mutta ulkonäkö kyllä hämäsi.Omasin painoon nähden valtavan hölskyvän mahan.Nyt on vähän lihastakin ja ihan jämäkkä ruumiinrakenne.

Vierailija
kabus

Jokaikisellä naisella on epävarmuutta syömisen ja painon kanssa. Ja suurimmalla osalla teinitytöistä on syömishäiriö.

Ei pidä paikkaansa. Ei minun kohdallani, eikä tyttäreni kohdalla, eikä monenkaan tuntemani naisen ja tytön kohdalla.

Olen itse vaihdellen joko normaalipainon alalaidassa tai lievästi alipainoinen riippuen siitä, kuinka aktiivinen olen liikunnassa. Liikkuvainen työni tuppaa ehkä pitämään painon hieman liian alhaisena ja se normaalipaino on terveydellisesti ehkä sopivampi. Niinpä loma-aikainen kahden-kolmen lisäkilon painonlisäys saattaa olla ihan hyväksi. Juon siis huoletta olutta ja syön grilliruokaa, kun se lomalla on niin mukavaa.

Vierailija
Feminine
kabus

Ei pidä paikkaansa. Ei minun kohdallani, eikä tyttäreni kohdalla, eikä monenkaan tuntemani naisen ja tytön kohdalla.

Olen itse vaihdellen joko normaalipainon alalaidassa tai lievästi alipainoinen riippuen siitä, kuinka aktiivinen olen liikunnassa. Liikkuvainen työni tuppaa ehkä pitämään painon hieman liian alhaisena ja se normaalipaino on terveydellisesti ehkä sopivampi. Niinpä loma-aikainen kahden-kolmen lisäkilon painonlisäys saattaa olla ihan hyväksi. Juon siis huoletta olutta ja syön grilliruokaa, kun se lomalla on niin mukavaa.

Sinä olet sitten harvinaisuus. Ja toivottavasti olet oikeassa tyttäresi ja kavereitesi suhteen.

Vierailija

Eikös Suomessakin abot 60% ole ylipainoisia. Usassa tou ylipainoisuus kuoleman suhteen taitaa tarkoittaa sairaanloisen ylipainoisia.

Vierailija
kabus

Mielenkiintoista olisi tietää, mikä on määritelmäsi syömishäiriölle. Se selvästi poikkeaa suuresti lääkärien määritelmästä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat