Skoda Felicia 1000 eurolla

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kannattaako maksaa skodasta 1000 euroa.

90-luvun laadukasta tekniikkaa ja toimivatko skodat felicia sillä uudella E10 bensiinillä.

Autohan on eka volkkarin skoda mitä on.

Ei oo turhaa tietotekniikkaa ja peltikin on hyvä laatusta.

Kommentit (8)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

alle 100tkm ajetusta 2010 vuoden mallista kyllä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
taucalm
alle 100tkm ajetusta 2010 vuoden mallista kyllä.




Taitaa olla asenteellista skodajuttua nyt, uudet maksaa 30 tonnia ja on sama kun audi, mutta skodan merkki muotoilukin eri. hinta on vain muutaman tonnin halvempi kun mitä audit maksaa. Moottoritkin on samoja.

90-luvun audilla ja skodalla on eroa kun yöllä ja päivällä, mutta nyt 2005-2010 vuoden malleissa ei juurikaan ole. Skodaa nyt on useampi malli. Mutta ne audia vastaavat mallit on halvempia tuhansia euroja.

Lurulude
Seuraa 
Viestejä248
Liittynyt23.3.2007

Kannattaa muistaa, että käytettyjen autojen ostamisessa on aina riskinsä, varsinkin jos yksityiseltä ostaa.

Minkä vuotinen tuo skoda on? Jos kyseessä on vaikkapa -99 ja rullattu alle 250k, saattaisi tuo olla ihan kohtuullinen hinta. Tietenkin sillä ehdolla, että itse osaa korjata. Nuo VAGgilaiset 90-luvun pikkuautot ovat todella helppoja ja halpoja korjata, kunhan itse tekee.
Millä koneella kyseinen kapistus on? Jos se on 1.6l aee-moottorilla, on siinä hyvä, vähäruokainen ja yllättävän vetävä kone. Omassakin golffin romussa k.o koneella tuli rullattua 400tkm ennenkuin rikkoontunut polttoainesuutin hajotti 3 pytystä männän ja renkaat. Itsetehtynä korjaus tuli maksamaan n. 600e, mihinkä sisältyi siis täysi koneremontti (mäntä, männärenkaat joka mäntään, kaikki tiivisteet, laakerit, polttoainesuutin, hihnat ja koneistamolla tehty täydellinen huolto kanteen). Lisäksi tuo kone on sen verta helppo rempata, ettei sitä edes tarvinnut ottaa irti, parin harkkotiilen varaan nostetun keulan alla mahtuu hyvin tekemään tarvittavat toimenpiteet.
Noista 1.3L työntätankomoottoreista ei ole tietoa, mutta tuo 1.9L diesel on myöskin osoittautunut melko pomminvarmaksi myllyksi.
Tietenkin moottorihan on vain osa autoa, yleinen laatuvaikutelma noissa värkeissä on minun mielestä samaa luokkaa kuin 90-luvun alun sierroissa. Alustan osien vaihtaminen noihin on melko halpaa ja helppoa.
Noissa skodissa on kyllä ollut aina ruosteongelmia, peltihommiin kannattaa tämän maan talvessa ajellessa jo totuttautua...

Jos meisseli ei pysy kädessä, taikka tiedossa ei ole puoli-ilmaista korjaajaa, kannattaa sitten katsella jotain kalliimpaa ja uudempaa autoa.

Jos moottorina on 1.6L, toimii tuo E10 täysin ilman ylimääräistä säätämistä. Jos taas noita 1.3L, joutuu polttoainepainensäätimen tiivisterenkaan uusimaan.

Uusimmat

Suosituimmat