Itsekseen puhujia?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko täälla muita mielenterveyspotilaita, jotka puhuvat tai hörisevät itsekseen?

Kommentit (13)

Vierailija

Mutisen pelatessani kaikkea ja latelen ittekseni mieipiteitäni vaikka joistain piirroksista... Pakkopaita ja 10 pistettä tännepäin

Vierailija

Lähinnä tulee kommentoitua ääneen joitain asioita/tilanteita. Kaikki pidemmät keskustelut käyn pääni sisässä. Äänen kommentointi tulee tarpeelliseksi kun täytyy saada tilanteeseen edes jokin "ulkopuolinen" ääni palauttamaan asiat maan kamaralle.

Vierailija

Olen koko ikäni jutellut yksikseni, useimmiten silloin kun olen myös ollut yksikseni. Sitten tajusin: kun juttelee koiralle, kukaan ei pidä omituisena vaikka höpisee samat jutut kuin ennenkin. Koira sitäpaitsi näyttelee ymmärtävänsä.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Puhun itsekseni, esim. vaikkapa autoa korjatessa: Ittu se olikin seitentoistanen, näkyy olevan palatki lopussa, tuokin pitäisi vissiin hitsata.

Ruokaa laittaessa: Jokohan nuo olis kypsiä, pitänee maistaa vielä, kerpele muistinko suolan jne.

Tietokoneella: Voi hemmetin romu, ittukun taas tökkii, olikohan se apuohjelmissa, millähän nimellä sen tallennin, yms.

Luulenpa, että 95% ihmisistä mutisee itsekseen. Ja nimenomaan mutisee, en kyllä ole kovin montaa ihmistä tavannut, jotka ihan normaali keskusteluäänellä itsekseen höpisisivät, siis vaikkapa tommoisia tyypillisiä mutinoita.

Edit, lasketaanko minut mielenterveyspotilaaksi. Minulla on todettu bipo ja paniikkihäiriö.
Molemmat on peruja jostain 15v päihteidenkäytöstä. Nyt olen kuivilla toki ja ainakin paniikkihäiriö on taittunut pois. Mutta maanisia jaksoja esiintyy, kuten esmes nyt. Minulla, onneksi, ei toki kavereideni onneksi , depisjaksot on huomattavasti lyhyempiä kuin nuo maanisuudet. Minun biponi on mallia hypersirkulaarinen, eli nopean kierron. Maanisuus pari viikkoa, viikko depistä jne jne.

Onneksi työelämässä olo, hyvä sosiaalinen verkosto, ja lääkkeet (tramal, kohta buprenorfiini, diatsepaami, mirtatsapiini, ketiapiini) taittavat pahimmat huiput pois, sekä maanisuudesta, että depiskaudesta.

[size=85:25flrde6]Nuo opioidit ovat ns. korvaushoitoa, jotta en ratkeaisi uudestaan i.v käyttöön. (tramadolia suurin sallittu annos /vrk, buprenorfiinia menee k-hoidon alkaessa 16-24mg, kipuun tuota otetaan yleisesti 0,2-0,4mg, molemmat, k-hoitolääke = suboxone (ei subutex, eroa on näissä se, että tuo xone sisältää myös naloksonia, joka on opiaattiryhmän lääkkeille "vasta-ainetta", estää euforian. Ja nuo kipulääkkeet, temgesic, otetaan kielen alta. Mutta noista vahvuuseroista huomaa pitkän käyttöjakson tuottaman toleranssin nousun, n 40-100 kertainen toleranssi, jos verrokkina ns. opiaattinaiivi ihminen.) Olen ollut jo vuosia ilman vahvoja opiaatteja, lukuunottamatta paria sairaalakeikkaa, joissa, ihme kyllä esim. oksikoniannos on tuplattu, kun olen kertonut päihdeongelmastani, näkeväthän ne sen koneeltakin toki. Tuo tuplaus siis toleranssin kehittymisen takia. Voisi äkkiseltään luulla, että välttäisivät viimeiseen asti opiaattiryhmän tuotteiden antamista, toisaalta ei ole paljon vaihtoehtoja koviin kiputiloihin. Meni offtopiciksi, muistakee mania, antakee anteeksi... [/size:25flrde6]

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Unissaanpuhujat säikäyttää joskus. Turhankin härskejä juttelevat.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat