Minkäkä hyönteisen parveilu?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli tässä tänä iltana kun tuli pimeetä ja laitoin makuuhuoneseen valot
ja kun äsken satuin vilkasemaan ikkunaan nii se on ihan täynnä semmosia sääskiä tai kärpäsiä.

Jos yritän kuvailla niitä vähäsen niin ruumis on väriltään vihreä ja niillä on vaaleat siivet, lisäksi etujalat on melko pitkät, mikä ötökkä tuo voisi olla?
NUo ötökät on kooltaan muutaman millin pitusia ja osa on isompia kun toiset.

Kommentit (2)

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

En osaa avaajan pulmaan vastata mienkään, mutta mieleeni juolahti oma ihmetyksenaiheeni.

Minulla siis lentomuurahaiset ovat parveilleet ehkä pari viikkoa alkaen noin kolme viikkoa sitten, taloni katolla tietyssä kohdassa. Siinä, missä olen muurannut savupiippua.

Tietääko joku miten nuo murkut valitsevat parveilupaikkansa? Itselläni oli piipunreiän suojana rakennusmuovia. Voiko se houkutella ötököitä, kun ne parveilivat nimenomaan juuri siinä kohdassa. Viime viikolla ilmeisesti kuhmurimurkut olivat pääasiassa kuolleet ja niitä oli tuo piipputyömaa täynnään, kuolleita siipimurkkuja.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26866
Liittynyt16.3.2005
Kosh
En osaa avaajan pulmaan vastata mienkään, mutta mieleeni juolahti oma ihmetyksenaiheeni.

Minulla siis lentomuurahaiset ovat parveilleet ehkä pari viikkoa alkaen noin kolme viikkoa sitten, taloni katolla tietyssä kohdassa. Siinä, missä olen muurannut savupiippua.

Tietääko joku miten nuo murkut valitsevat parveilupaikkansa? Itselläni oli piipunreiän suojana rakennusmuovia. Voiko se houkutella ötököitä, kun ne parveilivat nimenomaan juuri siinä kohdassa. Viime viikolla ilmeisesti kuhmurimurkut olivat pääasiassa kuolleet ja niitä oli tuo piipputyömaa täynnään, kuolleita siipimurkkuja.

Ne ovat jotain viholaisten sukuisia muurahaisia (Myrmicinae -alaheimo). Niitä on ollut meilläkin tällä tontilla joka vuosi, ja aina ne parveilevat muovisten pressujen päällä. Joku niitä muovissa vetää puoleensa. En tiedä mistä ne tulevat, ihan pihapiirissä en tiedä viholaispesiä (mikä ei kerro paljoakaan siitä, paljonko viholaisia alueella pesii, koska ne ovat mestareita piilottamaan pesänsä), mutta niitä on tuhansia yksilöitä ja luultavasti siinä on aika monen pesän lisääntyvät yksilöt.

Uploaded with ImageShack.us

Uusimmat

Suosituimmat