Magneettiranneke palaa taas....

Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Näin aiemmin toisenkin lehtijutun, mutta tässä taas yksi:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2010081 ... 7_tr.shtml

Ovat tulleet suosituiksi jopa ammattilaisten keskuudessa. Siis mitä vinnua, oikeesti? Mihin tuollaisen toiminta voi ylipäätään perustua? "Elektromagneettinen taajuus"?

Sivut

Kommentit (21)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Kyse on jonkin sortin joukkohysteriasta. Tätä on nyt vaan liikkeellä. Erityisesti nuoret aikuiset, noin parikymppiset tuntuvat uskovan rannekkeeseen. Onneksi sen käytöstä ei mitään fyysistä haittaa ole. Eikä se käsittääkseni ole kovin kallis.

Ei se toimi mitenkään, joten ei sen toimintaa voi selittää. Silkkaa huuhaata.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Juu-u

Ei hemmetti , mitä sontaa. Mikäs se tappi olikaan, mikä vähensi bensan kulutusta? Lähes ilmaista rahaa liikkeellä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija

Tää pseudoilu on näemmä tullut jäädäkseen. Olis mielenkiintosta nähä tutkimus noiden superfoodeihin, elektromagnetiaan ja puhdistettuihin vesiin uskovien koulutustasoista. Kommuunissa asuvia alakouluhippejä ja Teemu Selänteitä kaikki tyynni.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005
KidV
Tää pseudoilu on näemmä tullut jäädäkseen. Olis mielenkiintosta nähä tutkimus noiden superfoodeihin, elektromagnetiaan ja puhdistettuihin vesiin uskovien koulutustasoista.

Kyllähän nuo ovat useimmiten koulutetun väen hullutuksia. Koulutuksia on muitakin kuin luonnontieteellisiä, eivätkä sellaiset yleensä lisää ymmärrystä fyysisen maailman toiminnasta viiden penniin vertaa.

Vierailija
Neutroni
KidV
Tää pseudoilu on näemmä tullut jäädäkseen. Olis mielenkiintosta nähä tutkimus noiden superfoodeihin, elektromagnetiaan ja puhdistettuihin vesiin uskovien koulutustasoista.

Kyllähän nuo ovat useimmiten koulutetun väen hullutuksia. Koulutuksia on muitakin kuin luonnontieteellisiä, eivätkä sellaiset yleensä lisää ymmärrystä fyysisen maailman toiminnasta viiden penniin vertaa.

Ammattikoulu varmasti lisää käytännön tekemisen kautta sitä kuuluisaa maalaisjärkeä jonka avulla tälläisetkin huuhaat osataan tunnistaa. Ei varmasti yhteenkään mopoon ostettu kosmisia tappeja.
Magneettirannekkeen mainostus taaseen ei yritäkään perustua toimintapaan tai tehoon. Avuksi on haalittu uskomaton määrä huippu-urheilijoita lähes joka lajista moni maalaisjärkeäkin käyttävä hämääntyy kun Teemu Selänne pokkana väittää rannekkeen toimivan. Vaikka epäilys toiminnasta olisi se ei ole yhtä vahva kuin ahneus laitteen toimintaan. Jokainen urheilija kaipaa juuri niitä pieniä suorituskykyä parantavia kommervenkkejä mutta harmi kun lähes kaikki niistä on vain rahankusetusta.

Vierailija

Voisiko tuollainen vahva magneetti aiheuttaa verisuonitukoksen imemällä vapaata rautaa verestä magneetin kohdalle?
Einakin tuollaisilla magneettirannekkeilla saattaa vahingossa pilata joitain sähkölaittaita ja pyyhkiä c-kasetteja ja levykkeitä tyhjiksi.

Vierailija
kabus
Voisiko tuollainen vahva magneetti aiheuttaa verisuonitukoksen imemällä vapaata rautaa verestä magneetin kohdalle?

Edellisen kerran kun kävin magneettikuvassa, vereni ei ainakaan valahtanut pois kehoni sisuksista kohti pintaa. Vaikka MRI-vehkeen magneetti on niin voimakas, että saman huoneen toisella puolella olevat saksetkin tekevät monen metrin ilmalennon huoneen halki laitetta kohti (jos joku on niin hölmö, että jättää metalliesineitä MRI-huoneeseen).

Vierailija
Esc
kabus

Edellisen kerran kun kävin magneettikuvassa, vereni ei ainakaan valahtanut pois kehoni sisuksista kohti pintaa. Vaikka MRI-vehkeen magneetti on niin voimakas, että saman huoneen toisella puolella olevat saksetkin tekevät monen metrin ilmalennon huoneen halki laitetta kohti (jos joku on niin hölmö, että jättää metalliesineitä MRI-huoneeseen).

Ihmeellistä, ettei magneetit vaikuta veren rautaan. Minä olen tehnyt kokeita, jossa tiputan vertani pöydälle ja laitan verilammikon reunalle magneetin. Tällöin magneetti alkaa vetämään punasoluja puoleensa. Eli magneetti vetää veren rautaa puoleensa.

Vierailija

Elektromagneettista taajuutta juu ja varmaan mukana universaalia energiavärähtelyäkin.

Suunnistajalle tuollainen olisi hyvä, kyllä siinä kunto kasvaa, kun kiertää kehää metsässä.

Vierailija
kabus

Ihmeellistä, ettei magneetit vaikuta veren rautaan. Minä olen tehnyt kokeita, jossa tiputan vertani pöydälle ja laitan verilammikon reunalle magneetin. Tällöin magneetti alkaa vetämään punasoluja puoleensa. Eli magneetti vetää veren rautaa puoleensa.

Olikohan pöytä vaakasuorassa, veri valuu jos on alamäki.
Veressä ei ole vapaata rautaa, eikä yhdisteitä joita magneetti vetäisi puoleensa.

Vierailija

Mistä iltalehti nyt on keksinyt nimittää tuota magneettirannekkeeksi? Valmistaja ilmoittaa sivuillaan tuon toimivan hologrammiin ohjelmoidulla energiakentällä.
e. Ja toi nyt on muutenkin kaikin puolin täysi läppä. En tajua miten porukka kehtaa vielä omalla nimellään tunnustaa käyttävänsä tuota.

Vierailija
fenomenologi
kabus

Veressä ei ole vapaata rautaa, eikä yhdisteitä joita magneetti vetäisi puoleensa.

Oli vaakasuorassa. Verestä oikein näki, kun se imeytyi magneettiin.

Vierailija
kabus
fenomenologi
kabus

Oli vaakasuorassa. Verestä oikein näki, kun se imeytyi magneettiin.

Jos omistat video kameran niin tee pieni havainto esitys. Olisi kiintoisa nähdä kyseinen ilmiö. Omaa verta en kuitenkaan viitsi uhrata.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Hybrid
Ammattikoulu varmasti lisää käytännön tekemisen kautta sitä kuuluisaa maalaisjärkeä jonka avulla tälläisetkin huuhaat osataan tunnistaa. Ei varmasti yhteenkään mopoon ostettu kosmisia tappeja.
Ammattikoulu mulla suoritettuna... eikä mulla tosiaan ole mitään hajua miten magneetti toimii. On kestomagneetteja, ja sähkön avulla luotavaa magnetismia sekä sitten pillumagneetteja... Kyllä magneetti on sen verran mystinen juttu, että täytyyhän siinä jotain taikaa olla!

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
PeterH
Siis mitä vinnua, oikeesti? Mihin tuollaisen toiminta voi ylipäätään perustua?

Ei sen toiminta mihinkään oikeasti perustukaan, koska mitään "toimintaa" ei ole. Tyhmiltä ja herkkäuskoisilta vain vedätetään rahat pois. Magneetti ranteessa ei saa aikaan muuta kuin korkeintaan häiriöitä luottokorteissa ja elektroniikassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat