Vaihtoehtoinen sähkömoottori

Seuraa 
Viestejä503
Liittynyt11.6.2008

Mitäpä mieltä olette patentin US 7719147 mukaisesta sähkömoottorista?
PDF löytyy esim. osoitteesta:
http://www.google.com/patents/download/ ... ew_r&cad=0

Roottorilevyissä kestomagneetit ja niiden välissä kelat, joihin syötetään virtaa sopivassa tahdissa, jotta saadaan aikaan sopiva magneettikenttä. Patentissa ehdotetaan moottoria käytettäväksi esimerkiksi sähköautossa, jolloin riittävän momentin ja tehon saavuttamiseksi hyvällä hyötysuhteella ei tarvita korkeaa jännitettä.
Patentti myönnetty 18.5.2010.

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Kommentit (7)

Vierailija

Vaikee sanoa kun ei oo testituloksia nähny. Olisi kiva jos vaikka Youtubessa olisi videota moottorista ja sen suorituskyvystä ja varsinkin vertailua perinteisiä moottoreita vastaan.

T.O.P
Seuraa 
Viestejä503
Liittynyt11.6.2008
cryo
Vaikee sanoa kun ei oo testituloksia nähny. Olisi kiva jos vaikka Youtubessa olisi videota moottorista ja sen suorituskyvystä ja varsinkin vertailua perinteisiä moottoreita vastaan.



Niinpä. Mutta mitäpä, jos se onkin "liian hyvä". Sitten voi liian innokkaille käydä vaikkapa näin:
http://www.tiedontalo.net/omatjutut/ushighland.htm

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Zäp
Seuraa 
Viestejä2299
Liittynyt19.10.2009
T.O.P
Niinpä. Mutta mitäpä, jos se onkin "liian hyvä". Sitten voi liian innokkaille käydä vaikkapa näin:
http://www.tiedontalo.net/omatjutut/ushighland.htm



"Mikäs tässä nyt sitten on niin mullistavaa? No, mikäli US Highlandin ja MRC:n väitteet pitävät paikkansa, niin magnetronisen moottorin hyötysuhteen täytyisi olla reilusti yli 100%, mikä on "insinöörioppien" mukaan täysin mahdotonta."

Jep jep...

Moose
Seuraa 
Viestejä203
Liittynyt2.5.2007

Olipa taas melkoinen yllätys, että tuokin vedettiin salaliittohommaksi. Oikeasti. Tuon lainatun kappaleen kohdalla luulin, että kyse on asiallisesta tekstistä, mutta sittenpä seurasi:

"Niinpä magnetronisella moottorilla varustettu sähkökäyttöinen moottoripyörä tai mönkijäkin saattaa ilmestyä markkinoille jo hyvinkin pian. Se olisikin aika suuri uhka konservatiivisesti ajatteleville, eikö?

Tätä taustaa vasten ajateltuna tuo tapahtumien ajoitus eli US Highlandin julkaisema tiedote magnetronisen moottorin tuotantovalmiudesta 1.7.2010 ja kolmen US Highlandin johtajan hengen vaatinut lento-onnettomuus 10.7.2010 on aika mielenkiintoinen, eikö? Helposti tulee mieleen, että joillakin tahoilla on ollut intressejä edesauttaa tuollaisen "onnettomuuden" tapahtumista, jotta US Highland vetäytyisi suunnitelmistaan tuoda magnetroninen moottori markkinoille."

kW MW GW - kWh MWh GWh - µ º • ø ¼ ¾ ¹ ² ³

Vierailija

Mikäli oikein katsoin, niin kyse on aksiaalivuo-kestomagneettimoottorista jossa on laitettu niitä magneettilättyjä useampi kuin yksi kappale peräjälkeen samalle akselille.

Vähän samanlainen vehje kuin mitä "oma tuulivoimala" ketjussa on kasattu generaattoriksi. Siinä on hyvä vääntö matalilla kierrosnopeuksilla ja jännitteillä, mutta nopeus taitaa jäädä vajaaksi.

Sitäpaitsi, matalajännitemoottoreissa ongelmaksi muodostuu kova virrantarve joka aiheuttaa suuremmat häviöt ohjauselektroniikassa ja kaapeleissa. Vaikka itse moottori toimisi hyvällä hyötysuhteella, niin sitten puolestaan moottorinohjausboksista tulee suhteettoman kallis, ja esim. 0,6 volti diodihäviö on suhteessa paljon suurempi 12 voltin jännitteestä kuin 120 voltin jännitteestä.

myooppi
Seuraa 
Viestejä3521
Liittynyt20.7.2010

Vaikuttaa harrastelijan touhulta, jossa taitaa olla annos ikiliikkujaa. Magneettikentän energiaa syötetään seuraavaan magneettiin. Teho on U*I, joten jos jännitettä U pienennetään tulee virran I kasvaa. Ikiliikkujan keksijälle tällainen sähköopin laki ei tietenkään ole esteenä.

Tieteellisesti tutkittu ja todistettu - mutta silti voi olla totta.

Vierailija

Mikä tuossa moottorissa on pointti? Jos haluaa todella matalajännitteisen ja suurivirtaisen koneen juuri akkukäytölle, niin 1-napainen kone on paras. (n-kone)Perustuu faradayn kiekkoon suoraan. Sukellusveneissä käytössä ja joskus kauan aikaa sitten höyryvoimaloissa.

Uusimmat

Suosituimmat