Aivot unessa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Toimivatko aivot unen aikana hitaammin kuin valveilla?

Kommentit (11)

Japetus
Seuraa 
Viestejä9011
Liittynyt20.6.2009

Riippuu univaiheesta.

Etkö todella löydä hakukoneella tähänkään vastausta? Varmasti löytyy Wikistäkin.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija

Olen googlannut asiasta jo, ja on tullut vastan väitteitä että rem-unen aikana aivotoiminta olisi lähes valveillaoloa vastaavassa tilassa

eli siis rem-unessa aivot eivät toimi hitaammin?

Japetus
Seuraa 
Viestejä9011
Liittynyt20.6.2009
Telep
Olen googlannut asiasta jo, ja on tullut vastan väitteitä että rem-unen aikana aivotoiminta olisi lähes valveillaoloa vastaavassa tilassa

eli siis rem-unessa aivot eivät toimi hitaammin?

Eivät niin.

Etkö käynyt Wikissäkään?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Japetus
Seuraa 
Viestejä9011
Liittynyt20.6.2009
Telep
Toimivatko ne kuitenkin hieman hitaammin rem-unessa verrattuna valveillaoloon?

täällä sanotaan "In REM sleep, brain activity looks just as it does when we're awake"
http://behaviorhealth.org/link_between_ ... _depre.htm

Eli rem-unessa aivotoiminta on yhtä vilkasta.

Kyllä. Ainakin EEG:n perusteella näin on.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9011
Liittynyt20.6.2009

Yhtä vilkastapa tietenkin.

Uusimmat

Suosituimmat