Nettimainonnan ekologinen jalanjälki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Paljonko kuluu kaikenkaikkiaan sähköä kaikkeen verkossa tapahtuvaan liikenteeseen joka on markkinointia, eli nämä hienot uudet videot ja muu paska, montako ydinvoimalaa niiden ruudulle pyöräyttämiseen tarvitaan?

Kait tekstipohjaisen sivun lataaminen vie murto-osan sähköä verrattuna johonkin muutaman megan mainostettuun sivuun.

Kommentit (3)

Vierailija
Armitage
Paljonko kuluu kaikenkaikkiaan sähköä kaikkeen verkossa tapahtuvaan liikenteeseen joka on markkinointia, eli nämä hienot uudet videot ja muu paska, montako ydinvoimalaa niiden ruudulle pyöräyttämiseen tarvitaan?

Kait tekstipohjaisen sivun lataaminen vie murto-osan sähköä verrattuna johonkin muutaman megan mainostettuun sivuun.


Ja mieti miten monta suunnittelutuntia siihen on käytetty. Ne suunnittelutunnit on todennäköisesti alkaneet niin, että ollaan menty jonnekin trendikkääseen neukkariin ja kaivettu iPädit salkuista. Ne iPäditkin on tietty haettu jenkeistä. Sivujen itse tekemiseen ei sinänsä ole varmaan montaa varttia mennyt.

On siinä silti jalanjälkeä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Arvioin nettimarkkinoinnin olevan pienempi ympäristöhaitta kuin saman mainosmäärän levittäminen paperimuodossa.

Tiedonsiirtoon ja käsittelyyn vaadittavan energian määrä on haastavaa laskettavaa, koska arviot datacentterien tehovaatimuksista vaihtelevat reippaasti. Tulee muistaa myös, että kulutettua 100 wattia kohden tarvitaan noin 50 wattia jäähdytystehoa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat