Keskinopeusvalvonta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 08/1172198

Mitä mieltä?

Periatteessa Setä Orwell rekisteröi entistä enemmän liikkumisiani (jos se nyt on edes sivuunkirjoittanelle tässä tapauksessa ongelma, en ole salaa menossa mihinkään) .

Periaatteessa itse olen sen kannalla, että on parempi, ettei hetkellisiä nopeuksia kyttäillä, vaan pidemmän matkan nopeuksia. Siitä en tykkää, jos molempia kytätään. Vaarana on se, että aluksi keskinopeusajatus toteutuu, mutta myöhemmin "rahastetaan joko-tai".

Sivut

Kommentit (211)

pizze
Seuraa 
Viestejä602
Liittynyt16.3.2005
miquel
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/08/1172198

Mitä mieltä?

Periatteessa Setä Orwell rekisteröi entistä enemmän liikkumisiani (jos se nyt on edes sivuunkirjoittanelle tässä tapauksessa ongelma, en ole salaa menossa mihinkään) .

Periaatteessa itse olen sen kannalla, että on parempi, ettei hetkellisiä nopeuksia kyttäillä, vaan pidemmän matkan nopeuksia. Siitä en tykkää, jos molempia kytätään. Vaarana on se, että aluksi keskinopeusajatus toteutuu, mutta myöhemmin "rahastetaan joko-tai".

Oon saanut 5 sakkoa noista sakkokameroista ja kortin hyllylle meno on ollut lähellä. Olen itse alkanut suhtautumaan nopeusrajoitukseen maksiminopeutena enkä miniminopeutena, mikä on ihan hyvä asia.

Minä siis kannatan. Mahdollisimman paljon kameroita vaan joka paikkaan ja Suomi noudattamaan rajoituksia.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Keskinopeuksien valvonta on hyvä juttu. Siitä valittavat vain ne, jotka eivät ymmärrä koko asiaa. Pistemittaus on paljon jyrkempi valvontatapa, sillä siinä voidaan sakottaa myös hetkellisestä lipsahduksesta.

We're all mad here.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Rutiinimatka on paljon jännempää, kun ohittaa jokaisen eteen juuttuvan. Paras paikka aloittaa ohitus on juuri ennen ylämäkeä. Ohitetaan mielellään vähitään 3 autoa kerrallaan. Jos takaa alkaa joku yritellä ohi, tälloin lasketaan kaasujalkaa sen verran että äijä pääsee rinnalle. Tämän jälkeen nostetaan vauhti taas samaksi kuin ohitusta yrittävällä.

Mittarissa on kuitenkin vikaa, joten saa ajaa 25 km/h enemmän kuin rajoitus antaa periksi.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

David
Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005
abskissa
Keskinopeuksien valvonta on hyvä juttu. Siitä valittavat vain ne, jotka eivät ymmärrä koko asiaa. Pistemittaus on paljon jyrkempi valvontatapa, sillä siinä voidaan sakottaa myös hetkellisestä lipsahduksesta.

Höpsistä, itselläni on tapana ajaa n. 20 km/h yli nopeusrajoitusten (mittarin mukaan), koska nykyiset nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia (lukuunottamatta sellaisia paikkoja, joissa on syytäkin ajaa hiljaa, kuten koulujen lähellä ymv.). Mahdollista ylinopeussakkoa pidän vain eräänlaisena liikeneturvallisuusmaksuna, joka lankeaa silloin tällöin maksettavaksi. Kertaakaan ei ole ylinopeuteni takia vaaratilannetta aiheutunut sillä seuraan ja ennakoin liikennettä hyvin tarkkaan. Tällainen kyykytysmenttaliteetti jota tuo uudistus merkitsee on suoraan takapuolesta ja vastaa neukkulan isoveli valvoo periaatetta.

Passien sormenjälkirekisterin hyväksikäyttö on jotain vastaavaa. Entä jos jollekin rikospaikalle on jäänyt sormenjälkesi aivan asiallisen reissun jälkeen. Saatat joutua kuulusteluihin aivan suotta.

EU:sta on kovaa kyytiä tulossa poliisi(liitto)valtio. Tämä on tietysti toisaalta ymmärrettävää, kun rajat on kerran avattu ns. "vapaalle liikkumiselle".

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Onpas ihqua Jos työnnetäis vaikka jokaiselle heti kohta nyt paikannin ihon alle.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
David
Kertaakaan ei ole ylinopeuteni takia vaaratilannetta aiheutunut sillä seuraan ja ennakoin liikennettä hyvin tarkkaan.

Kuulut varmaan siihen 90%:iin autoilijoista, jotka ovat mielestään keskimääräistä parempia ajajia.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

iMuke
Seuraa 
Viestejä1338
Liittynyt13.3.2008
David
....Kertaakaan ei ole ylinopeuteni takia vaaratilannetta aiheutunut sillä seuraan ja ennakoin liikennettä hyvin tarkkaan. ...

Joo, en minäkään tee ikinä virheitä ja varsinkin kun liikun autolla, niin virheiden tekemisen mahdollisuus on täydellisen tarkkaavaisuuteni, rautaisen ja muihin autoilijoihin verraten ylivertaisen ajotaitoni ja liikenteen seuraamiseen kohdistetun jakamattoman huomioni takia 0.00%. Sen takia minun ei tarvitse välittää liikennesäännöistä, ne ovat tavallisia pulliaisia ja liikenteen tukkona olevia mummoankkoja varten.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
David
Tällainen kyykytysmenttaliteetti jota tuo uudistus merkitsee on suoraan takapuolesta ja vastaa neukkulan isoveli valvoo periaatetta.

Millä perusteella katsot keskinopeuden mittaamisen olevan pistemittausta raskaampaa valvontaa?

We're all mad here.

Vierailija
David
abskissa

Höpsistä, itselläni on tapana ajaa n. 20 km/h yli nopeusrajoitusten (mittarin mukaan), koska nykyiset nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia (lukuunottamatta sellaisia paikkoja, joissa on syytäkin ajaa hiljaa, kuten koulujen lähellä ymv.). Mahdollista ylinopeussakkoa pidän vain eräänlaisena liikeneturvallisuusmaksuna, joka lankeaa silloin tällöin maksettavaksi. Kertaakaan ei ole ylinopeuteni takia vaaratilannetta aiheutunut sillä seuraan ja ennakoin liikennettä hyvin tarkkaan. Tällainen kyykytysmenttaliteetti jota tuo uudistus merkitsee on suoraan takapuolesta ja vastaa neukkulan isoveli valvoo periaatetta.

Passien sormenjälkirekisterin hyväksikäyttö on jotain vastaavaa. Entä jos jollekin rikospaikalle on jäänyt sormenjälkesi aivan asiallisen reissun jälkeen. Saatat joutua kuulusteluihin aivan suotta.

EU:sta on kovaa kyytiä tulossa poliisi(liitto)valtio. Tämä on tietysti toisaalta ymmärrettävää, kun rajat on kerran avattu ns. "vapaalle liikkumiselle".

On täysin ymmärrettävää jos haluaa nopeusrajoituksia ylöspäin. Se ei silti anna oikeutta rikkoa lakia. Nyt toiminnallasi vastustat järjestelmää joka antaa sanktioita lain rikkomisesta et alhaisia nopeusrajoituksia. Olisiko nopeuden valvonta hyväksyttävää jos rajoituksia nostettaisiin vaikka 20% tai 20km/h?

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
David
Kertaakaan ei ole ylinopeuteni takia vaaratilannetta aiheutunut sillä seuraan ja ennakoin liikennettä hyvin tarkkaan. Tällainen kyykytysmenttaliteetti jota tuo uudistus merkitsee on suoraan takapuolesta ja vastaa neukkulan isoveli valvoo periaatetta.

Ooppa rehellinen.

http://www.youtube.com/watch?v=ubNF9QNE ... re=related

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
idiotus
Onpas ihqua Jos työnnetäis vaikka jokaiselle heti kohta nyt paikannin ihon alle.
Ne tekee sen kohta vapaaehtoisesti, jotta saa Facebook-statukseen aina tarkan paikan.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

pizze
Seuraa 
Viestejä602
Liittynyt16.3.2005
Saw
Rutiinimatka on paljon jännempää, kun ohittaa jokaisen eteen juuttuvan. Paras paikka aloittaa ohitus on juuri ennen ylämäkeä. Ohitetaan mielellään vähitään 3 autoa kerrallaan. Jos takaa alkaa joku yritellä ohi, tälloin lasketaan kaasujalkaa sen verran että äijä pääsee rinnalle. Tämän jälkeen nostetaan vauhti taas samaksi kuin ohitusta yrittävällä.

Mittarissa on kuitenkin vikaa, joten saa ajaa 25 km/h enemmän kuin rajoitus antaa periksi.

Viel pari vuotta sitten tapasin ajella juuri tähän tapaan mutta sittemmin olen korjannut ajotapojani ja nyt ajan oikein. Olen 26-vuotias. Kuinka vanha sinä olet?

Vierailija
pizze
Saw

Viel pari vuotta sitten tapasin ajella juuri tähän tapaan mutta sittemmin olen korjannut ajotapojani ja nyt ajan oikein. Olen 26-vuotias. Kuinka vanha sinä olet?

Wanha trolli se on.

Vierailija
pizze
Oon saanut 5 sakkoa noista sakkokameroista ja kortin hyllylle meno on ollut lähellä. Olen itse alkanut suhtautumaan nopeusrajoitukseen maksiminopeutena enkä miniminopeutena, mikä on ihan hyvä asia.

Minä siis kannatan. Mahdollisimman paljon kameroita vaan joka paikkaan ja Suomi noudattamaan rajoituksia.

Itse sain tänä kesänä kaksi nopeussakkoa peltipoliisilta, vieläpä saman reissun aikana. Sen jälkeen olen minäkin ruvennut ajattelemaan nopeusrajoituksista kuten sinäkin. Aiemmin pidin niitä tosiaankin miniminopeusrajoituksina, vaan järki taitaa voittaa vielä näin nelikymppiselläkin.

Kannatan valvonnan tehostamista. Jospa sillä saataisiin sivutuotteena myös uusia työpaikkoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat