Pelkäätkö kuolemaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuolema on kaikilla vääjäämättä edessä.
Mikä on suhteesi siihen.
Pelkäätkö helvettiä, olemisen loppumista vai luuletko pääsiväsi johonkin taivaaseeen?
Uskotko inkarnatioon?
Miten uskosi vaikuttaa nykyisen elämäsi suorittamiseen?

Sivut

Kommentit (91)

Vierailija

En pelkää kuolemaa, se vain on edessä jossain vaiheessa ja ateistina en myöskään usko taivaaseen tai helvettiin joten nekään eivät huolestuta. Sen näkee sitten, jos näkee, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Tuskinpa mitään ihmeellistä.

Nyt on elämä ja kuolema sitten kun se kohdalle sattuu.

Vierailija

En pelkää kuolemaa. Se on minun olemiseni loppu, ei sen kummempaa.

Kun ikää tulee, alkaa ymmärtää sen lähestyvän. Ajatus tuntuu hieman tympeältä nyt, mutta tiedä häntä, jos elää vanhaksi. Taaksepäin ajateltuna aika on lyhyt, joka tapauksessa.

Kukaan ei tiedä kuolemansa ajankohtaa edeltä, ellei sitä itse päätä. Se voi olla seuraavalla minuutilla tai kymmenien vuosien kuluttua. Mitäpä tuota turhia moisesta ahdistumaan. Kuolemisen tapa enemmänkin on kiinnostava.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Pelkäähän sitä kuolemaa. Omaan elämääni suhtaudun kuitenkin aika välinpitämättömästi.

Kontrasti elämän ja kuoleman välillä on niin suuri että pakko elämääkin on arvostaa vaikka elämässä ei mitään muuta olisikaan kuin kipua...

Aina on niin paljon nähtävää, opittavaa ja koettavaa.

Vierailija

Kyllä pelkään itse kuolemistapahtumaa.

Toivottavasti lähtö tapahtuu nopeasti ja kivuttomasti.

Mihinkään inkarnaatioihin tms. juttuihin en usko - ja vaikka ne olisivat tottakin, niin täysin samantekevää minulle. Siinäpähän sitten pistävät helvettiin/paratiisiin tai vaikka metsäsian ruumiseen, jos kerran niin parhaaksi katsovat.

Vierailija

En pelkää koska olen sinut tuon asian kanssa monista tapahtumista johtuen.Miksi sitä pelkäisi kun sehän kuitenkin tapahtuu.Tärkeinpänä asiana pidä sitä miten elää elämänsä ennen tuota kuolemaa.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Eipä ole kauaa kun tuli viesti hiukan etäisen mutta kuitenkin, työtoverin kuolemasta. Pitkäaikaisen sairauden heikentämänä loppu tuli aivan liian nuorena. Apeaksihan se vetää kun hyviä miehiä tippuu vähitellen ringistä. Hieno, myyttinen persoona puuttuu nyt tiimistä, eikä vastaavaa voi edes kuvitella saavansa. Parhaat viedään käsistä ensimmäisenä. Suuren pioneerin muisto säilyy.

Mitä useamman kerran joutuu käsittelemään näitä kuolemia, kuolemanpelko heikkenee. Jumala on kuitenkin antanut meille toivoa - ylösnousemuksen. Jeesus - hän on ylösnousemus ja elämä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Kuolema on vain viimeinen tapahtuma elämässä ja tulee kohdalle kun on tullakseen. Elämä on liian lyhyt lähtötavan tai lähdön pelkäämiseen.

Vierailija
Starman
Kuolema on kaikilla vääjäämättä edessä.
Mikä on suhteesi siihen.

Tuttu juttu.

Pelkäätkö helvettiä, olemisen loppumista

En pelkää omasta puolestani mitään.

vai luuletko pääsiväsi johonkin taivaaseeen?

Se nyt vielä puuttusi, että johokin sellaieen joutuisi...

Uskotko inkarnatioon?

Ai "lihaksi tulemiseen"? Mitä se tarkoittaa?

Miten uskosi vaikuttaa nykyisen elämäsi suorittamiseen?

Minulla ei ole usko(nto)a.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26897
Liittynyt16.3.2005

Pelkään lähinnä perheen puolesta. Itselle se ei olisi mikään maailman mullistava menetys. En ole oikein koskaan tajunnut sitä, miksi elämää pitäisi automaattisesti pitää niin ihmeellisenä ja arvokkaana asiana, että minkälainen kärsimys tahansa olisi parempi kuin kuolema. Vaikka en erityisesti kärsikään, voisin hyvinkin valita sellaisen kehityskulun, jossa en olisi koskaan syntynyt, jos se olisi mahdollista. Uskon, että kuoleman jälkeen palaan samaan olemattomuuden tilaan kuin olin ennen syntymään. Ei minulla siitä ole valittamista.

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1568
Liittynyt26.8.2009

" I do not fear death, in view of the fact that I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it."

- Mark Twain -

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Vierailija

Tottakai jokainen ajatteleva pelkää kuolemaa. Me keksimme erilaisia muureja tälle pelolle. Eräässä ohjelmassa kysyttiin ihmisiltä, haluaisivatko he elää ikuisesti. Moni vastasi ettei halua... He tiesivät, ettei vaihtoehtoa ollut.

Vierailija

Täydennän vielä, että miten kukaan voi "hyväksyä" kuolemansa täysissä järjissään ilman tunne-elämän epätasapainoa, mikäli olisi vaihtoehto. Kuolema on portti tuntemattomaan.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Pikkupoikana olin aikanaan hyvin järkyttynyt, kun tajusin joskus kuolevani. Koin ajatuksen olemattomuudesta erityisen kammottavana. Mielenkiintoista sikälis, että kasvoin varsin uskonnollisessa perheessä, pidin silti itsestään selvänä, että elämä päättyy olemattomuuteen. Lohdutin itseäni kuvittelemalla itseni taivaan kedoilla kirmaamassa, mutta tiesin sen olevan petkuhuiputusta.

Nyttemmin ajatus olemattomuudesta tuntuu varsin luonnolliselta, olinhan ihan yhtä olematon ennen syntymäänikin. Pelkään lähinnä sitä, miten kuoleminen tulee tapahtumaan. Esimerkiksi hukkuminen tai hidas liiskaantuminen voisivat olla aika ikäviä tapoja päästä hengestään. Tahikka joku parantumaton tauti, johon tietää varmasti kuolevansa esim. kuukauden sisällä.

kulkutauti
Kuolema on portti tuntemattomaan.

Kuolema on portti tuntemattomaan vain, jos kuvittelee kuoleman jälkeen olevan jotain.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat