Raamatun henkilö tai henkilöt jotka ovat vaikutttaneet elämä

Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Minulle tällainen henkilö on eittämättä Jeesus... Olen lukenut useasti Hänen sanomisiaan ja aina olen niistä 'Voimaa' saanut...

Itse haluaisin lukea erilaisten ihmisten kertomuksia joissa on näkyvissä jonkun Raamatun henkilön vaikutus kirjoittajaan...

Ensimmäiseksi toivomuslistallani on jokin ateisti joka on tutkinut Raamattua, sillä olen huomannut kuinka voimakkaasti ateistit ottavat kantaa Raamatulliseen Jeesukseen ja Hänen sanomisiinsa.

Tietysti on myös niitä jota kiittävät ja siunaavat lukemiaan tekstejä Raamatusta ja ovat saaneet henkistä voimaa niistä... Hekin ovat tervetulleita vaihtamaan mielipiteitään ko. asiasta?

Siunauksellisia puheenvuorja kaikille yhdessä ja jokaiselle erikseen...
Toivoo...

Keijo Kinnunen
Lappeenranta

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Kommentit (7)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Moni raamatun tarina on vaikuttanut elämääni. Olen havainnut näiden tarinoiden kautta kuinka harhaanjohdettavia tolloja ihmismassat ovat. Aivan samoin kuin pikkulapset saadaan kritiikittömästä uskomaan hammaskeijuun, joulupukkiin tai ettei isi tarkoituksella ole vihainen juotuaan aikuisten mehua, myös raamatun sadut sekoittavat uskovaisten päät.

Mutta, nyt herääkin kysymys mitä tällainen ketju tekee tiede -foorumilla? Pyritäänkö tässä tutkiskelemaan uskovaisten psykologisia harhakuvia?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Saatana! Väärin ymmärretty sankari, joka taistelee tyranniaa vastaan. Muista mytologioista kalevalan Louhi.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Syfilis
Saatana! Väärin ymmärretty sankari, joka taistelee tyranniaa vastaan.

Oletetaan, että raamattu perustuisi tosiasioille, eli olisi olemassa taruhahmot saatana ja joku kolmimielinen skitsojumal -hahmo. Entäpä jos tämä kristittyjen jumala onkin todellisuudessa paha ja maanittelee näennäisen hyvillä teoilla ihmispolot helvettiin ja raamatun saatana sen sijaan olisikin se hyvä jätkä jolla vain pr-koneisto epäonnistui jossain vaiheessa. Tämä lienee aivan yhtälailla mahdollinen skenaario kuin puutarhatonttujen ohella jesset sun muut kummajaiset jotka eivät osaa edes parantaa amputoidun jalkaa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
vihertaapero

Oletetaan, että raamattu perustuisi tosiasioille, eli olisi olemassa taruhahmot saatana ja joku kolmimielinen skitsojumal -hahmo. Entäpä jos tämä kristittyjen jumala onkin todellisuudessa paha ja maanittelee näennäisen hyvillä teoilla ihmispolot helvettiin ja raamatun saatana sen sijaan olisikin se hyvä jätkä jolla vain pr-koneisto epäonnistui jossain vaiheessa.

Raamattu on jumalan sanaa, joten siinä mielessä pr:n suhteen saatana on melko heikoilla.
Toisaalta täytyy kyllä ihmetellä jumalan omaa pr:ää. Kaveri antaa itsestään melkoisen sadistisen kuvan, kaikkine pikkupoikien massateurastuksineen jne. Luulisi että jumala jolla on kaikki oikeudet mediaan, antaisi itsestään paremman kuvan.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Otsikkoon vastaten: Habakuk.

Oikeesti, niin tyly nimi ettei mitään määrää. Miksei se ole enää yleisemmin käytössä?

Raamattu on muutenkin täynnä häröjä nimiä. "Siibonin pojat Aija ja Ana" olivat kouluaikoina ehtymättömän huvin lähde, koskapa rinnakkaisluokalla oli Ana ja meidän luokalla Aija, molemmat tyttöjä. Mitäs vielä minä muistaisin...

Ai, niiden tyyppien tekemiset? Ei mitään muistikuvaa. Ne nimet vain olivat niin häröjä että jäivät mieleen. Tyypit itse ovat saaneet olla tai tehdä mitä tahansa, tarinoitahan ne lähinnä enää ovat, mutta ne nimet. Kuka ikinä noita nimiä on aikanaan suomen kielelle vääntänyt, on omannut melkoisen luovuuden.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

En tiedä onko elämääni vaikuttanut, mutta tykkään kunigas Salomonista ja hänen viisaudestaan. Se on aina kiehtonut mieltäni, hän ja hänen tarinansa. Muuta mieleen jäänyttä on ollut Joosefin armeliaisuus veljiään kohtaan ja Hesekielin ufohavainto. Elialla oli jännittävä elämä! Metusalem rokkaa. Jumalan Jobia kohtaan osittama tylyys ja epäoikeudenmukaisuus vituttaa.

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat