Yritys kusetti palkasta jäi 30 euroa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Teetätti perehdytyksen nimessä yhhden päivän ilmaiseksi työtä.

akka soitti firmasta ja sano että voitko jo alottaa sillon ja sillon niin alotin ja nyt en ole saanut yhdeltäpäivältä palkkaa. 3.5 tuntia tein hommia ja laskin että 30 euroa jäi tappiota ja 1.33 euroa eläkemaksuja. + muut maksut

Eli kannattaako soittaa esimiehelle vai jättääkö väliin. Tajusin että 31.7. oli virallinen alkamispäivä vaikka olin jo 30.7.

Mitä 1.33 euroa vaikuttaa eläkeessä vaikkapa 30 vuoden päästä, ei kasva korkoo ja tulee reikä?

Kommentit (12)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
tiäremiäs
Eli kannattaako soittaa esimiehelle vai jättääkö väliin. Tajusin että 31.7. oli virallinen alkamispäivä vaikka olin jo 30.7.

Kannattaa soittaa ja kysyä asiaa, kyseessä voi olla palkanlaskijan inhimillinen virhe.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Jos sinut pyydetään töihin ja menet sinne ja teet työsi ilman kirjallisia tai sanallisia sopimuksia, niin sinulla on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus. Ainaki teoriassa.

Per se

Vierailija
tiäremiäs
Mitä 1.33 euroa vaikuttaa eläkeessä vaikkapa 30 vuoden päästä, ei kasva korkoo ja tulee reikä?

Ajattele myönteistä puolta. Eläkejärjestelmä voi olla jo kuivunut muutaman vuosikymmenen päästä, jolloin et olisi saanut mitään, vaikka olisi maksanut.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

3½ tuntia? Korjaa tilanne poistumalla töistä 7 päivänä 30 minuuttia aikaisemmin.

Vapaa-aika on rahaa tärkeämpää.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
tiäremiäs
Teetätti perehdytyksen nimessä yhhden päivän ilmaiseksi työtä.

akka soitti firmasta ja sano että voitko jo alottaa sillon ja sillon niin alotin ja nyt en ole saanut yhdeltäpäivältä palkkaa. 3.5 tuntia tein hommia ja laskin että 30 euroa jäi tappiota ja 1.33 euroa eläkemaksuja. + muut maksut

Oletko varme siitä ettet itse ole käsittänyt asiaa väärin? jos olet varme että etole niin silloin asiallisesti ota asia esille?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ihan normaaliahan tuommoinen ilmainen työhön perehdytys päivä on. Eipä niistä ennenkään mitään palkkaa ole maksettu.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
tiäremiäs
No en viitsi ilmoitella, olen todennäköisesti käsittänyt väärin vaikka työsopimuksen alkamispäivä on jo 30.7., vaikka virallisesti piti 31.7.

Kyllä sinuna kääntyisin työoikeuden puoleen. Työsopimuslaki (TSL, 55/2001) velvoittaa työnantajan maksamaan tehdyistä tunneista silloin, kun erillistä perehdyttämissopimusta ei ole tehty. Saisit muuten tuolla kolmellakympillä 35 tölkkiä olutta, joten kysymyksessä ei ole mikään mitätön olutmäärä. Nyt joku muu juo ne - todennäköisesti firman omistaja.

seppo78
Seuraa 
Viestejä120
Liittynyt6.6.2010

Itse kirjoitin vastaavassa tilanteessa vuonna 1998 presidentti ahtisaarelle ja sain takaisin menettämäni 67 markkaa 65 penniä, ostin 3 litran olutpulloa jotka juotiin sitten maran kanssa puoliksi hyvässä hengessä

taidat olla tiäremiäs aikamoinen työnvieroksuja

tietäisit kuinka paljon tässäkin maassa tehdään "ilmaisia" työtunteja herroille jotta koneisto pysyy käynnissä

Seppo78

Vierailija
seppo78
tietäisit kuinka paljon tässäkin maassa tehdään "ilmaisia" työtunteja herroille jotta koneisto pysyy käynnissä

Niin, työläinen uhrautuu, jotta herra pääsee herrastelemaan.

Uusimmat

Suosituimmat